Gå til innhold

Betaler du når ungen har ferie hos din eks?

Anbefalte innlegg

Fikk henvendelse i dag om jeg kunne betale halvparten av en ferie mitt barn har blitt spurt om å være med på av en venn av barnets far. Det er snakk om sommer 2025, og et ganske betydelig beløp for meg å betale. Forespørsel kom fra fars venn, ikke far selv. Far skulle visstnok i følge planen være med, men kunne ikke likevel. Da har altså han avtalt med vennen at de tar min datter med, og at jeg og far skal betale halvparten hver. 

Jeg tenker, så når far er med på ferien betaler han. Men når han ikke skal være med, har han ikke råd å betale for ferie til jentungen, noe hun tydeligvis har gleder seg til? Hun trodde han skulle være med når jeg snakket med henne, så hun er ikke blitt informert om det.

Vi skal selv på ferie til neste år, den er allerede bestilt. Vi har alltid stått for feriene selv. Så dette skurrer for meg. Når du planlegger en ferie med ungen som du ikke kan bli med på, er det da ok å be din eks om å betale halve ferien? 

Anonymkode: 5f90c...828

Fortsetter under...

Kanskje han skulle ha fortalt ungen at han ikke skal være med. Er ikke så sikkert hun har lyst uten noen av sine foreldre. 
 Å han må betale om han har gjort avtalen. 
Er så mange fedre som virker som de helt mister logisk tankegang når de blir single.

Anonymkode: cfe05...afa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...