Gå til innhold

Du som er kuttet ut av noen

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Meningen er ikke å skylde på andre. Og jeg ser at det ble feil. Jeg sier ikke at jeg ikke gjorde noe galt. Jeg sier at det var ikke mitt valg at jeg ville kutte henne ut, men hun som gjorde det. 

Anonymkode: a967e...eab

Din oppførsel gjorde at hun ikke svarte på din elendige "unnskyldning" hvor du egentlig bare skyldte på hun. Du gjorde dette, du må ta ansvar for din oppførsel og slutte å skylde på andre.

Anonymkode: 53a1f...28a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det gjorde jeg. Jeg skjønner hva du mener. Men jeg vil ha kontakt med henne. Den slettingen og min reaksjon er helt feil. Fra start var ikke hensikten å kutte henne ut, men få en forståelse på hva jeg ikke skjønner. Vil hun ha kontakt med meg var jo i hovedsak tlf samtalen gikk ut på. Og jeg følte hun begynte å bortforklare med unnskyldninger. 

Hvorfor nedvurderer du hennes forklaringer som bortforklaring? Hadde hun ikke rett til å fortelle deg om hennes tanker og syn? Hva var det som gjorde at du ikke mente at forklaringen hennes var god nok for deg?

Anonymkode: 3f888...04d

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fraskriver meg ikke ansvaret jeg prøver bare å forklare fra min side! 

Og din venninne prøvde å forklare fra sin side, men da beskyder du henne for å komme med bortforklaringer og unnskyldninger, fullstendig blind for at du gjør det samme. Du slang på røret og blokkerte henne, ergo, du kuttet henne ut. Din unnskyldning er ingen unnskyldning.

Alt det du får respons på i denne tråden, er det samme som du har fått tilbakemelding om i utallige tråder, men du bare surrer videre i samme spor hvor du synes synd på deg selv og føler deg som en martyr. Ingenting kommer til å endre seg før du tar ansvar for deg selv og din egen oppførsel, og jobber med å endre på de negative tankemønstrene dine og hvordan du forholder deg til andre mennesker.

Superdolly skrev (17 minutter siden):

Har du prøvd å tenke deg hvordan det ville vært for deg å stå i det som venninnen din sto i?

Sett at hun hadde ringt deg opp, avfeid dine forklaringer som dårlige unnskyldninger og slengt på røret. For deretter å blokkere deg alle steder. Så hadde hun ventet opp i mot en uke før hun sendte deg en eneste melding.

Hadde du da, helt ærlig, bare svart at alt var greit og like fint?

Det tror ikke jeg. Du hadde aldri i verden tilgitt henne for noe slikt. Så hvorfor venter du så mye mer av henne enn av deg selv?

Og greit nok at det var kanskje ikke MENINGEN å kutte henne ut, men når du legger på midt i en samtale og blokkerer henne alle steder er det jo nøyaktig det du gjør. Og vi skjønner at du forsøker å forklare din side av saken, men jeg tipper at vi er flere her inne som begynner å bli temmelig oppgitt over at du tydeligvis er helt uten evne og vilje til å se HENNES side av saken. Du kuttet henne ut, og det er godt mulig hun er minst like såret som det du er. Men det var du som valgte dette.

Du har helt rett. Jeg hadde blitt veldig lei meg og såret og reagert på det. Og ja kan være hun er såret av min oppførsel. Og jeg er lei meg for det. Skulle ønske jeg ikke ringte og at jeg kunne snakket med henne når vi møttes og kunne forklart hva jeg mente. Alt ble feil her. Og jeg får ikke skrudd det tilbake og gjøre det annerledes. Og voldsom reaksjon med sletting osv. Skjønner at det er jeg som har kuttet henne ut når det er sånn dere ser det. 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Alt det du får respons på i denne tråden, er det samme som du har fått tilbakemelding om i utallige tråder, men du bare surrer videre i samme spor hvor du synes synd på deg selv og føler deg som en martyr. Ingenting kommer til å endre seg før du tar ansvar for deg selv og din egen oppførsel, og jobber med å endre på de negative tankemønstrene dine og hvordan du forholder deg til andre mennesker.

Ja, jeg må jobbe enda mer med dette. Men synes ikke det er så lett.,

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor nedvurderer du hennes forklaringer som bortforklaring? Hadde hun ikke rett til å fortelle deg om hennes tanker og syn? Hva var det som gjorde at du ikke mente at forklaringen hennes var god nok for deg?

Det var i samtalen og i kvernen når jeg sto i det jeg reagerte. 

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det var i samtalen og i kvernen når jeg sto i det jeg reagerte. 

Men da må du slutte å gnåle på at det er du som er kuttet ut. Det var du som kuttet ut henne, og nå syns du synd på det selv i stede for å se din egen rolle. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, har ikke sendt noe mer etter hun ikke svarte meg. 

Men hvis du indirekte la skylden på henne, da du sendte til henne, så er jo ikke det så rart at hun ikke svarte

Anonymkode: 90032...c19

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

"Unnskyldningen" din innebar at du skyldte på henne, slang på røret og blokkerte. Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt forventer at hun skal ta kontakt.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men da må du slutte å gnåle på at det er du som er kuttet ut. Det var du som kuttet ut henne, og nå syns du synd på det selv i stede for å se din egen rolle. 

Jeg ser det. . Og jeg tar så klart at det ble feil. Og at det var pga meg. Men hva kalles det når hun ikke ville ha med meg å gjøre nå?

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser det. . Og jeg tar så klart at det ble feil. Og at det var pga meg. Men hva kalles det når hun ikke ville ha med meg å gjøre nå?

Det kalles å skjerme seg selv fra unødvendig drama.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kalles en naturlig reaksjon etter at noen kuttet henne ut. 

Anonymkode: 90032...c19

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

"Unnskyldningen" din innebar at du skyldte på henne, slang på røret og blokkerte. Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt forventer at hun skal ta kontakt.

Jeg skrev meld i ettertid og beklaget. Og i samme om hun ønsket videre kontakt. Og det svarte hun ikke på. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Er det sant? Har du ikke bedt om tilgivelse? Da er det vel ikke så rart at du ikke har hørt noe mer fra henne.

Anonymkode: 1cee0...50a

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev meld i ettertid og beklaget. Og i samme om hun ønsket videre kontakt. Og det svarte hun ikke på. 

Forstår du ikke hvorfor hun ikke har svart deg?

Det er på tide at du slutter å gnage på dette hi, det gjør deg ingenting godt å spinne og spinne på dette. Jeg skjønner at det er tøft for deg, jeg skjønner og at dette ikke er så lett for de rundt deg.

Du skulle hatt noen å snakke med, noen som kan hjelpe deg å sortere tankene dine, en profesjonell.

Jeg ble kuttet ut av en venninnegjeng jeg hadde siden barneskolen. Dette skjedde i 20 åra. Jeg vet enda ikke den dag i dag hva som var årsaken. Nå er jeg over 40. Det var en vanvittig sorg som varte i mange år. 
Ikke hele tiden, men hver gang jeg såg de så rev det opp. 
Kommet meg over det, og ser de av og til. 
Hun ene har jeg litt kontakt med og hun stakk innom på besøk i sommer. 
Hun som var min aller beste venninne ser jeg av og til, men hun går rett forbi, hilser ikke og det er helt dødt. 
Aner ikke hva jeg har gjort henne. Men hun er mye alene og har ikke kontakt med folk ellers heller. 
Når jeg ser de nå tenker jeg; jaja, det var engang. Jeg hadde aldri blitt venn med de i dag, fordi jeg har utviklet meg videre og har nye venner. De er ikke min type venner i det hele tatt i dag. 
Ellers har jeg selv aldri kuttet ut noen, men heller hatt mindre kontakt om jeg har følt på noe. 
Men alltid en form for kontakt. 

At en hel gjeng kutter ut en person, vært venner i 20 år, uten noen forklaring eller noen ting det får de leve med. 
Flere av de er single alenemødre og har barn med diagnoser. 
jeg er godt gift og har store barn. 

Anonymkode: 33a5b...078

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det kalles en naturlig følge av din handling. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det sant? Har du ikke bedt om tilgivelse? Da er det vel ikke så rart at du ikke har hørt noe mer fra henne.

Anonymkode: 1cee0...50a

Jeg beklaget i meld etterpå. Jeg skrev ikke om hun kunne tilgi meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...