Gå til innhold

Hvorfor blir ikke vaflene mine myke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Har du et nytt vaffeljern,  eller et veldig gammelt et som kanskje kan være ved å ryke?

Det kan skje dersom jernet er for varmt 

Anonymkode: bafc3...c6a

Jernet er nytt. Kan det hjelpe å skru ned varmen litt, altså?

hi

Anonymkode: 351f5...a8f

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har du nok egg i?

Anonymkode: c5ea4...6cb

Tror det. Fire egg til ca en liter melk (halvt om halvt med lettmelk og kulturmelk)

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Mulig du har for mye smør i røren for nytt jern

Anonymkode: bde93...4bd

Det er også et tips jeg skal sjekke ut. Gutten min er så tynn og småspist at jeg tar litt ekstra i for at han skal få i seg fett. Skal prøve å minke det litt. 

Dere er gull, altså 🥰

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror det. Fire egg til ca en liter melk (halvt om halvt med lettmelk og kulturmelk)

Det er også et tips jeg skal sjekke ut. Gutten min er så tynn og småspist at jeg tar litt ekstra i for at han skal få i seg fett. Skal prøve å minke det litt. 

Dere er gull, altså 🥰

hi

Kanskje gi han sunt fett heller...

Anonymkode: 4c194...d57

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jernet er nytt. Kan det hjelpe å skru ned varmen litt, altså?

hi

Ja, husk at det som vil være en innstilling på et jern er ikke nødvendigvis samme varme på et nytt, og et nytt er oftere varmere enn et gammelt.
Dersom man steker på høyere varme enn vanlig kan de bli overstekte og harde og kompakte

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, husk at det som vil være en innstilling på et jern er ikke nødvendigvis samme varme på et nytt, og et nytt er oftere varmere enn et gammelt.
Dersom man steker på høyere varme enn vanlig kan de bli overstekte og harde og kompakte

Takk 🥰

Annonse

Å få myke vafler er verdens enkleste sak. Legg ferdigstekte vaffelplater i stabel på en tallerken, med et klede (gjerne et bomulls- eller linhåndkle) over. 

Litt sprø vafler er mye bedre. Med en god slump fløte (eller rømme) i røra, og vaffelplater som avkjøles individuelt på rist. Mmmmmmm! 

Anonymkode: fcb5c...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...