Gå til innhold

Noen som har fått flytende melatonin på resept?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 12 år har fått flytende melatonin i to år,men han ikke noe vedtak på det så vi betaler over 500 kr for den. Er det noen her som har fått flytende melatonin på resept til barn uten diagnose? Jeg spør så konkret fordi legen har sagt at det er lettere om barnet hadde en diagnose. Men er det kun barn med diagnose som får det på resept? Før kunne barnet mitt bruke flere timer på å sovne mens med melatonin sovner han på under en 20 minutter. Så han har jo god effekt av melatonin så det har vi forsatt å bruke. Nok søvn er jo ekstra viktig nå når han går på ungdomsskolen.  

Anonymkode: 429ff...ebd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo reseptfritt. Koster under 100kr for en boks på rema. Kan han ikke svelge tabletter? Ellers har de billig flytende på tights.no. 

Anonymkode: 2548b...53c

Joda han kan svelge tabletter men har hatt bedre effekt av flytende som han får på resept.

De selger flytende melatonin over alt nå. Ikke noe problem å få tak i, sjekk styrken på den han har på resept og gi tilsvarende fra de andre typen. Kanskje ta det opp med legen at dere vil gjøre det, kanskje han har noe han kan gjøre for å gi blå resept. De har flytende på life, Sunkost osv.. Det er forskjeller på typene, mannen har klar favoritt.

Anonymkode: 6711d...876

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

De selger flytende melatonin over alt nå. Ikke noe problem å få tak i, sjekk styrken på den han har på resept og gi tilsvarende fra de andre typen. Kanskje ta det opp med legen at dere vil gjøre det, kanskje han har noe han kan gjøre for å gi blå resept. De har flytende på life, Sunkost osv.. Det er forskjeller på typene, mannen har klar favoritt.

Anonymkode: 6711d...876

Ser nå faktisk at det står han fikk det på blå resept i 2022 og i begynnelsen av 2023,kan ikke skjønne at det kan stemme for mener jeg har betalt over 500 kr hver gang. De på apoteket er jo like overrasket hver gang at han ikke har fått vedtak på det. Men har sendt legen melding nå på helsenorge å spurt hvorfor det står at han har fått det blå resept før men ikke nå. Så får se hva han svarer.

Annonse

Legen sier at vedtaket er gått ut men at han har søkt på nytt å at jeg vil få svar innen kort tid. Kan også få igjen pengene for de to siste gangene jeg har hentet ut melatonin ettersom det er innen 6 mnders tidsfristen,infomerte legen min. Det tilsvarer jo over 1000 kr så veldig fornøyd med det. Men gjenstår først å fremst å se om han får det på blå resept igjen da.

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det koster 100 kr for flytende melatonin på tights.no. Trenger jo ikke å kjøpe det der det er dyrest..

Anonymkode: b9c21...a64

Det hjelper ikke like godt her hvertfall. Her har han hatt best effekt av flytende melatonin på resept. Så håper vi får nytt vedtak på blå resept.

De selger flytende melatonin på iherb. de har også tyggetabletter som gir raskere opptak enn tabletter. 
Melatonin er melatonin. At de på resept funker bedre må da kun handle om at styrken er større? 

Anonymkode: 849a4...728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...