Gå til innhold

Noen som har laget hjemmelaga likør?

Anbefalte innlegg

Har fylt bær, sukker og vodka på sterilisert norgesglass. Fylte glasset til randen før jeg lukket det, slik det står man skal. Men nå lekker det. Renner hele tiden litt av det. Burde jeg fylle over på en nytt glass, det er kanskje ikke helt tett med gummiringen?

Anonymkode: bae61...5a6

Fortsetter under...

Ja glasset er helt nytt, kokte det og satte det på glaslokket og skrudde metallokket hardt på. Men kanskje jeg bomma på gummiringen da? Må jeg kanskje fylle det på et annet glass? Redd det blir ødelagt om lokket ikke er skikkelig på :)

HI

Gummiringen må ligge helt rett. Skru opp igjen, vask glasslokket godt, sørg for rene og tørre overflater. Vær nøye med gummiringen, den skal jo passe helt nøyaktig til glasslokket. Skru metallringen godt på. 

Skulle ikke dette fungere, så må du nok skifte glass. 

Anonymkode: 3a480...5c5

Likør trenger du ikke fylle helt til randen. Mamma gjør aldri det og tror aldri jeg fylte ett glass når jeg gjorde det heller. Så jeg ville tatt ut litt så ikke det er så fult. De jeg så på hytta i sommer var halvfulle. 

Anonymkode: 428d4...abc

Som over. Likør inneholder brennevin og sukker, får ikke stort bedre konserveringsmiddel enn det. Ikke fyll glasset helt til randen. Da unngår du trykk som kan gjøre at noe pipler ut. Ellers er det bare å tørke godt rundt toppen av glasset og plassere gummistrikket nøyaktig, og  til slutt få en mann til å skru på lokket.

Anonymkode: 17f63...441

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Takk for tips! Åpna lokket og tok ut litt sprit, satte det godt på igjen og vipps alt var ok :) så nå står, rios, solbær og fersken likør å godgjør seg! Spent på hvordan det blir :)

HI

Har du blandet dette, eller lager du tre ulike likører? Selv skal jeg lage plommer i madeira nå. Litt usikker på hva jeg skal gjøre med steinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...