Gå til innhold

Tips til kaloririk mat (behøver ikke være sunn)

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet hjem fra sykehuset etter en operasjon, og har problemer med å få i meg mat.
Det lille jeg får i meg bør derfor være kaloririk, men har egentlig ikke lyst på noe og hodet fungerer ikke.

Har dere noen forslag som jeg kan prøve for å se om jeg får det i meg?

Anonymkode: 1cf1c...c49

Fortsetter under...

Nøtter er noe av det mest kaloririke som finnes, hvis du orker det - alle typer.

Ellers er det godt med gresk yogurt, akasiehonning og enten pekannøtter eller valnøtter oppå. Det blir mange kalorier sammen.

Godteri og tørket frukt er kaloritett, det samme med juice. 

Grøt laget på hmelk med sukker.

Anonymkode: aff9c...6f0

Annonse

De har smoothier på apoteket som er ekstra kaloririke, riktig sammensatt og blir solgt til folk som har dårlig matlyst pga sykdom. Kjøpte de til sønnen min da han hadde kyssesyken og knapt fikk i seg mat.

Ellers er nøtter et godt alternativ. Veldig energitett. Finnes i mange forskjellige smaker, krydder osv også.

Ellers anbefaler jeg skyr med müsli i, veldig lett å spise, smaker godt, og du trenger jo ikke velge den sukkerfri müslien. Du kan velge solfrokost f.eks. Jeg unngår den fordi den har like mange kalorier som potetgull, men smaker fantastisk :)

https://meny.no/varer/palegg-frokost/frokostblandinger-og-musli/granola/cruesli-solfrokost-8710398518705

Anonymkode: 498f7...eec

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De har smoothier på apoteket som er ekstra kaloririke, riktig sammensatt og blir solgt til folk som har dårlig matlyst pga sykdom. Kjøpte de til sønnen min da han hadde kyssesyken og knapt fikk i seg mat.

Ellers er nøtter et godt alternativ. Veldig energitett. Finnes i mange forskjellige smaker, krydder osv også.

Ellers anbefaler jeg skyr med müsli i, veldig lett å spise, smaker godt, og du trenger jo ikke velge den sukkerfri müslien. Du kan velge solfrokost f.eks. Jeg unngår den fordi den har like mange kalorier som potetgull, men smaker fantastisk :)

https://meny.no/varer/palegg-frokost/frokostblandinger-og-musli/granola/cruesli-solfrokost-8710398518705

Er ikke skyr lavkalori?

Anonymkode: 46cb5...395

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg har kommet hjem fra sykehuset etter en operasjon, og har problemer med å få i meg mat.
Det lille jeg får i meg bør derfor være kaloririk, men har egentlig ikke lyst på noe og hodet fungerer ikke.

Har dere noen forslag som jeg kan prøve for å se om jeg får det i meg?

Anonymkode: 1cf1c...c49

Bagel og smultring

Anonymkode: 00b00...51e

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Er ikke skyr lavkalori?

Anonymkode: 46cb5...395

Det er masse protein og næring i Skyr. Men om du ønsker kan du jo ta en yoghurt med sukker i istedenfor en sukkerfri skyr. Greia er jo å få i seg næring og ikke miste energi etter sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...