Gå til innhold

Dere som har erfaring med flere katteraser…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst på enten Devon Rex eller Britisk korthår. Har dere noen anbefalinger?

Familie på 4 hvor barna er 12 og 15.

Anonymkode: c1a25...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt vanlig huskatt (type "gatemiks") og russisk blå. Nå har vi en Bengalkatt. Av de kattene vi har hatt så er den katten vi har nå den morsomste og mest kosete katten. Han finner på utrolig mange sprell (som å slå av og på lyset, slå på vannkrana, stjele ting i huset etc.), men er superkosete. Han trenger mye aktivisering og er lett å opplære til triks. En skikkelig gøyal katt, også for ungene :)

Mye handler nok om personlighet, ikke bare rase. Katten vi hadde som var av rasen Russisk blå, som visstnok er en rase som er kjent for å være kosen og kjærlig, var gørrsur og likte ikke så godt menneskelig kontakt. Så man vet aldri..... Dessverre hadde hun en nyrefeil så hun døde da hun var 5 år.

Anonymkode: 96102...ecd

Skrevet

Vi har en ragdoll.

Veldig kosete og rolig, ungene elsker den.

Vår er chippet, kastrert og vaksinert da, går ut og inn som den vil gjennom katteluke. Jeg synes katter skal få gå ut....

Den har jaktinnstinkt og har kommet inn med alt fra stålorm til småfugl 🙈 Den spiser ikke, bare fanger.

Går aldri langt fra huset, kan stort sett se han egentlig. Har skog på ene siden av huset, han liker seg der, men ikke langt unna.

Stor og lodden, finner seg i all håndtering, så ikke noe problem å børste han f.eks.

Skal du ha en innekatt må den aktiviseres uansett hva slags rase du kjøper. En katt som kjeder seg er ikke en enkel katt å ha i hus, så den må lekes med, ha ting å leke med osv.

Anonymkode: b50b1...2a6

Skrevet

Av de to rasene du nevner her ville jeg definitivt gått for Devon Rex. Det er en fantastisk artig rase! Såååå smart, og oppfinnsom og skikkelige kosegriser. Du kommer aldri til å angre på en Devon. Jeg har hatt totalt 7 stk i løpet av årene.

Britisk korthår er fine katter de også altså, ikke aktive som en Devon, kan vøre kosegriser,men har tett pels som røyter MYE! 

Nå har jeg Maine Coon. En enkel og rolig rase, som  fotfølger meg overalt uten å være travel( som en Devon kan være). En del pelsstell og hår, så støvsugeren er stand by. 

Anonymkode: 529bd...bc3

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Av de to rasene du nevner her ville jeg definitivt gått for Devon Rex. Det er en fantastisk artig rase! Såååå smart, og oppfinnsom og skikkelige kosegriser. Du kommer aldri til å angre på en Devon. Jeg har hatt totalt 7 stk i løpet av årene.

Britisk korthår er fine katter de også altså, ikke aktive som en Devon, kan vøre kosegriser,men har tett pels som røyter MYE! 

Nå har jeg Maine Coon. En enkel og rolig rase, som  fotfølger meg overalt uten å være travel( som en Devon kan være). En del pelsstell og hår, så støvsugeren er stand by. 

Anonymkode: 529bd...bc3

Er det slik at Devon Rex må være to sammen om man ikke har andre dyr?

Hi

Anonymkode: c1a25...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...