Gå til innhold

Naboen har reist fra hunden sin!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er fortsatt ulovlig, uansett hva eieren mener er best. 

Anonymkode: 0a1f5...428

Nei. Ingen lov om dette. Mattilsynet har noen føringer, ordlyden der er til og  med «bør» i forhold til hvor lenge hund kan være alene. Fordi eier kjenner dyret sitt. Hunden har tilsyn, tur og mat, og det er snakk om to dager. 
Du tar feil, det er ikke ulovlig. 

Anonymkode: 32ae5...425

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Ingen lov om dette. Mattilsynet har noen føringer, ordlyden der er til og  med «bør» i forhold til hvor lenge hund kan være alene. Fordi eier kjenner dyret sitt. Hunden har tilsyn, tur og mat, og det er snakk om to dager. 
Du tar feil, det er ikke ulovlig. 

Link: https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/veiledning-om-hold-av-hund?kapittel=6-samvr-med-hunden

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har det ikke med å knaske piller. Selv om det er noe du tydligvis tyr til så snart du reagerer på noe så klarer de fleste av oss helt fint å regulere følelsene våre uten dop

🤣

Anonymkode: 3b8ae...f02

Det står ikke «bør», det står at det ikke er greit. 

mattilsynet er ansvarlig for at hunder har det bra og er de som skal kontaktes når man mistenker at dyr ikke har det bra. Jeg hadde ikke latt dette gå uten å prate med Mattilsynet eller i det minste naboene når de er tilbake. Blir så forbanna så sånne hundeeiere. 

🤣

Sa jeg noe feil? Når man tror at det er normalt å ta valium fordi man reagerer på noe i nabolaget så er det jo et stort rødt flagg. Du bør være forsiktig med å medisinere bort alle følelsene dine🥰det er ikke farlig å snakke om ting, eller stille spørsmål når man er usikker på noe. 

Anonymkode: 1e20e...c7f

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Sa jeg noe feil? Når man tror at det er normalt å ta valium fordi man reagerer på noe i nabolaget så er det jo et stort rødt flagg. Du bør være forsiktig med å medisinere bort alle følelsene dine🥰det er ikke farlig å snakke om ting, eller stille spørsmål når man er usikker på noe. 

Ikke gjør deg dummere enn det du er. Du driter deg loddrett ut. 

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ikke gjør deg dummere enn det du er. Du driter deg loddrett ut. 

Blir du ikke litt flau over deg selv?

Så mange ufordagelige kjerringer det var i denne tråden.

Anonymkode: 1c5f4...8d1

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Blir du ikke litt flau over deg selv?

Så mange ufordagelige kjerringer det var i denne tråden.

Anonymkode: 1c5f4...8d1

Blir flau over Hi. Hun driter seg ut. 

Det står ikke «bør», det står at det ikke er greit. 

mattilsynet er ansvarlig for at hunder har det bra og er de som skal kontaktes når man mistenker at dyr ikke har det bra. Jeg hadde ikke latt dette gå uten å prate med Mattilsynet eller i det minste naboene når de er tilbake. Blir så forbanna så sånne hundeeiere. 

Det står «hunder med separasjonsangst -ikke greit» hunder som er vant BØR ikke være lenger alene enn vanlig arbeidsdag. Så ingen som helst lovbrudd her, selv om det selvsagt ikke er optimalt så kan man ikke slenge ut at noe er ulovlig. 
Hunden hyler ikke, eller lider ikke, den får tilsyn og mat, og er kanskje vant med å være alene. HI er oppe og ser til nabohuset 24 timer i døgnet tydeligvis. Kanskje de burde tilby seg å passe hunden neste gang. 

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det står «hunder med separasjonsangst -ikke greit» hunder som er vant BØR ikke være lenger alene enn vanlig arbeidsdag. Så ingen som helst lovbrudd her, selv om det selvsagt ikke er optimalt så kan man ikke slenge ut at noe er ulovlig. 
Hunden hyler ikke, eller lider ikke, den får tilsyn og mat, og er kanskje vant med å være alene. HI er oppe og ser til nabohuset 24 timer i døgnet tydeligvis. Kanskje de burde tilby seg å passe hunden neste gang. 

Hvis du orker å lese så ser du både at vi har vært hjemme, og ute, det er sommer, stort sett hele helga, så det er ikke så utrolig at man oppdager folk i nabohuset. Det er klart at om de lufter hunden midt på natta så har vi nok ikke sett det. Jeg har også skrevet at jeg kommer til å tilby meg å se etter hunden neste gang hun skal bort. 

Så kanskje du skal legge av deg den spydige tonen og heller vær glad for at folk reagerer når de mistenker at dyr ikke har det godt nok!

hi

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er mest de veldig korte lufteturene jeg reagerer på. Jeg kan ikke skjønne at han skal få gjort seg ferdig på 5-10 min luftetur i døgnet. Han er vant til å være alene på dagtid, og hunder har vel ikke tidsperspektiv så kanskje det ikke er så ille for han å være alene. Men det blir lite stimuli og kos selv om det er kun for en helg.  

hi

Godt mulig den gjør fint fra seg på 5-10 minutter om den luftes 2- 3 ganger i døgnet (du sitter vel ikke og følger med døgnet rundt?)  En del eldre hunder orker uansett ikke lange gåturer.

Anonymkode: 9ae0e...ced

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Godt mulig den gjør fint fra seg på 5-10 minutter om den luftes 2- 3 ganger i døgnet (du sitter vel ikke og følger med døgnet rundt?)  En del eldre hunder orker uansett ikke lange gåturer.

Anonymkode: 9ae0e...ced

Jeg må si at jeg forundres av at man tror at man må sitte pal og kikke ut kjøkkenvinduet for å vite hva som foregår i nabolaget. Vi er fire hus i en blindvei, og når det er pent vær som nå så er vi ute hele dagene. Vi har barn vi leker med, vi jobber i hagen, vi vasker bilene og vi sitter på terrassen. Så når jeg sier at hunden fikk én luftetur pr dag denne helgen kan dere slå dere til ro med at det stemmer. Vi ser nabohuset fra hele vår eiendom. 

Jeg har alt skrevet at jeg skal snakke med naboen og tilby meg å lufte hunden når hun er borte. Han er vant til å stå ute i bånd store deler av dagene, så det kan han jo gjøre når vi passer på. Hunden er gammel, men at den ikke trenger selskap mer enn 20 min pr dag kan jeg ikke skjønne. 

hi

For det første så kan det hende at hunden har besøk både sent på kvelden  og tidlig morgen. For det andre så kan det hunden har do inne. Det har jeg til mine. Lufter selvsagt også men er vi ikke hjemme går den på do på sin egen do. Så verre en dette er det ikke. Har naboen reist avgårde en helg. Og det kommer noen og tar seg av hunden er dette ett ikke problem. Og definitivt ikke Mattilsynet problem. 

Anonymkode: de8be...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...