Gå til innhold

At folk orker ang sosiale medier

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut.. 

Har en tidligere venninne som nå er mer som bekjent. 
Alt må ut på sosiale medier. 
Nå er hun på hytta og har plukket blåbær. 
Det har vært bilder av blåbær, rensing og blåbærsaft, blåbærpai osv i hele dag. 
På alle kanaler. 
Tror alle har fått meg seg nå at hun har plukket blåbær. 
Skjønner ikke folk som må dele og oppdatere time for time gjennom hver dag. 
Jeg deler kanskje et bilde i måneden. 
Det er få som er så veldig interessert i at jeg har gått en tur, eller fått meg ny veske, eller spiser en bedre middag. 
Det må ta fryktelig mye tid og energi og lage reels og legge ut så mye og passe på å kommentere tilbake osv. 

Dette med mann hus barn og jobb 

Anonymkode: 4108a...e95

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449359-at-folk-orker-ang-sosiale-medier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Må bare få det ut.. 

På alle kanaler. 
Det er få som er så veldig interessert i at jeg har gått en tur, eller fått meg ny veske, eller spiser en bedre middag. 
Det må ta fryktelig mye tid og energi og lage reels og legge ut så mye og passe på å kommentere tilbake osv. 

Men noen synes det er gøy å ta bilder og liker å dele, folk er forskjellige. Gjør det noe da? Det er jo bare å la være se, skrolle videre 

Anonymkode: edb64...9c6

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Må bare få det ut.. 

På alle kanaler. 

Ja, du er nok ikke den eneste som ser på. Å det vet hun. Alt dreier seg om fasade, og "se hvor velykket vi er". Veldig ofte er det folk som er mindre møblert i toppen som holder på slik. Folk som følger hjernedøde influensere og den slags. Er mange av de her inne også. 

Anonymkode: a2c1c...034

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Ja, du er nok ikke den eneste som ser på. Å det vet hun. Alt dreier seg om fasade, og "se hvor velykket vi er". Veldig ofte er det folk som er mindre møblert i toppen som holder på slik. Folk som følger hjernedøde influensere og den slags. Er mange av de her inne også. 

Handler helt klart om fasade. Hun er vellykket og rik, høy utdannelse og god jobb. 
deler alt som kan beundres av andre som har normal økonomi. 
tenker det gjelder mange, ikke bare henne. 
mange blir avhengig av likes og oppmerksomhet. Og før en vet ordet av det så sitter man i saksa. 
Det er jo naturlig at mange blir det. Men man ser det ekstra godt man sitter på utsiden og ikke er fanget selv 

Annonse

Folk må jo legge ut for at vi som ikke legger ut så ofte skal ha noe å se på :)

Men jeg liker ikke denne trenden med at man ikke kan ha en tanke eller handle én ting uten at det skal legges ut. Det er helt klart mer sånn nå enn tidligere, og så skal alle krangle om det. Det ser ut som alle er uenige for de som er enige lar være å si noe, så de som er uenige tror alle er enige med dem.

Liker sosiale medier mindre og mindre sånn generelt, men har mindre grupper og folk jeg liker. 

Pobie skrev (6 minutter siden):

Folk må jo legge ut for at vi som ikke legger ut så ofte skal ha noe å se på :)

Men jeg liker ikke denne trenden med at man ikke kan ha en tanke eller handle én ting uten at det skal legges ut. Det er helt klart mer sånn nå enn tidligere, og så skal alle krangle om det. Det ser ut som alle er uenige for de som er enige lar være å si noe, så de som er uenige tror alle er enige med dem.

Liker sosiale medier mindre og mindre sånn generelt, men har mindre grupper og folk jeg liker. 

Så enig med deg. Det er denne trenden. 
Tror ikke det er bra i lengden. 
Det er som å la seg intervjue i avisa hver dag, dele alt. 
Alle vet hva du spiser til middag, hvor mange bær du har plukket eller når barnet ditt sluttet med smokk. 
Før i tiden ble vi sint om noen leste dagboken vår, i dag blir vi sint om Ingen leser den og kommenterer den. 
Samfunnet er helt på bærtur 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Må bare få det ut.. 

På alle kanaler. 

Jeg skjønner ikke at du ikke svarer på en av snappene:" Så mye blåbær! Det ser koselig ut. Ha en fortsatt fin helg." 

DU bruker altfor mye energi på å være så negativ og bry deg så voldsomt over hva andre gjør. DET høres veldig slitsomt ut. 

Anonymkode: 84367...275

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke at du ikke svarer på en av snappene:" Så mye blåbær! Det ser koselig ut. Ha en fortsatt fin helg." 

DU bruker altfor mye energi på å være så negativ og bry deg så voldsomt over hva andre gjør. DET høres veldig slitsomt ut. 

Anonymkode: 84367...275

Gjør ikke det. Bare lufter et aktuelt trend fenomen som mange har tanker om. 
Man har ulike behov når det kommer til snap og det å legge ut ting, og mange blir faktisk avhengig av anerkjennelse og bekreftelse. 
Mange har faktisk ikke motivasjon til å trene om de ikke får delt med verden at de har trent. 
Dette er fakta og det er forsket på. 
derfor synes jeg det er interessant hvordan psyken og belønningssystemet vårt fungerer 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Gjør ikke det. Bare lufter et aktuelt trend fenomen som mange har tanker om. 
Man har ulike behov når det kommer til snap og det å legge ut ting, og mange blir faktisk avhengig av anerkjennelse og bekreftelse. 
Mange har faktisk ikke motivasjon til å trene om de ikke får delt med verden at de har trent. 
Dette er fakta og det er forsket på. 
derfor synes jeg det er interessant hvordan psyken og belønningssystemet vårt fungerer 

Jeg syns det er like interessant hvordan andres valg kan provosere i den grad at man bruker tid på å gremme seg over ting som strengt tatt ikke hadde trengt å berøre en i det hele. 

At en som er så «rik og vellykket» finner glede i å plukke bær og lage ting av fangsten er jo noe du heller burde se positivt på. Da er hun nok ikke så overfladisk som du vil ha det til. Kanskje hun rett og slett koser seg med dette. 

Anonymkode: a2c37...4ea

Samboeren til svigerbror er slik. Legger ut sikkert 20 bilder om dagen om turer, bålkos,vinglass og hvor forelsket de er i hverandre...

Men ingenting om all kranglingen, at de slår opp med hverandre annen hver måned, at begge har folk på si, osv....

Akkurat som at ingen av oss får med oss hva som virkelig skjer...

Anonymkode: f7868...830

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg syns det er like interessant hvordan andres valg kan provosere i den grad at man bruker tid på å gremme seg over ting som strengt tatt ikke hadde trengt å berøre en i det hele. 

At en som er så «rik og vellykket» finner glede i å plukke bær og lage ting av fangsten er jo noe du heller burde se positivt på. Da er hun nok ikke så overfladisk som du vil ha det til. Kanskje hun rett og slett koser seg med dette. 

Anonymkode: a2c37...4ea

Helt enig, det er da ingen grunn til å la seg irritere. Det kan til og med være litt festlig og by på en god latter når det blir banalt nok. 

For noen år siden satt jeg ute på verandaen hjemme, den grenser mot lekeplassen. Er et lite spetakkel i bakgrunnen, naboen har pappaperm og skal underholde sine to små. Legger merke til at han surrer på telefonen mens ungene er som unger flest. Se på meg, se på meg. De småkrangler og sutrer, pappa er mer opptatt av telefonen. Dukker opp et innlegg på Instagram. #pappaperm, bilde av føtter i sanden og en ølboks. Holdt på å le meg i hjel. 

Anonymkode: f223a...3ce

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

For noen fattige konklusjoner du drar. Blåbær er fasade? Jeg ler meg i hjel. 

Anonymkode: dc61e...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...