Gå til innhold

Chartertur neste år, noen tips😊

Anbefalte innlegg

Vi er 9 stk som skal reise, 4 barn fra 6-17 år. Ønsker all inclusive (ikke kommenter dere som hater det eller ikke skjønner at folk vil ha det), nærhet til barnevennlig strand og ikke langt fra by. Ønsker helst Kreta, men åpen for andre steder og. 

Noen tips der ute? Under 200 000,-.

Anonymkode: 07f85...0a8

Fortsetter under...

Tyrkia kommer til å forby all inclusive og vil tro flere land kommer etter, all inclusive ødelegger fryktelig mye for lokal økonomien, de får bare dritten med turisme og ikke noe av det bra

Anonymkode: d0660...d4c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tyrkia kommer til å forby all inclusive og vil tro flere land kommer etter, all inclusive ødelegger fryktelig mye for lokal økonomien, de får bare dritten med turisme og ikke noe av det bra

Anonymkode: d0660...d4c

Ingen reiser vel til Tyrkia i utgangspunktet, så det blir neppe et savn for norske turister. 

Anonymkode: 51f32...b09

Er nærområdet viktig, eller er det selve hotellet og tilgangen til Strand? Hvis hotellet er første pri, kan en gå for noe i denne gata. Du kan reise på utflukter i regi av hotellet. Makrigialos og Kolimbari er ganske rolige steder, fint for familier med yngre barn. Hvis du ønsker mer fart og spenning er kanskje se mer mot Hersonissos, men der er jeg ikke kjent nok til å anbefale noe spesifikt. 

https://www.ving.no/hellas/kreta/kolimbari/avra-imperial-beach-resort-spa

https://www.ving.no/hellas/kreta/makrigialos/sunwing-makrigialos-beach?UseBookingFlow=true&QueryDepID=12667&QueryCtryID=4386&QueryResID=0&QueryDepDate=20250710&QueryUnits=1&QueryAges=42%2C42&QueryDur=8&mucd=vn&ItemId=12687&HotelId=12687&RoomKey=APOL_A12BAL&selectedTransport=flight|CgJWThIkYmEwMjRiZTMtNGI0MC00MzE0LWFiODktOGY2MmYwMTdjMzk4&HotelKey=hotel|CgJWThIDSEVSGgRBUE9MIgZBMTJCQUwqBAjuvAIyBAj8vAI&price=26690&basePrice=null&adultPrice=13345&DestinationCode=HER&qf=flowCharter

Anonymkode: 6f673...2c8

Jeg tenker det er best å kontakte selskapene direkte. De kan best hjelpe dere med tanke på bosted og at dere er et stort reisefølge. 

Helt på siden så vil jeg skyte inn at dere kan få en flott villa for det budsjettet der og at det er mulig å leie inn kokk.

Annonse

Takk for et vettug svar der det kom et tips ang hotell og et halvveis svar om å kontakte de direkte,men du måtte skyte inn med villa, noe jeg ikke spurte om. Jeg vet at jeg kan hake av på diverse reisesider,men ønsket tips der andre har vært. Ikke ønsket jeg kommentarer ang all inclusive heller, er det mulig. Tyrkia er et fint land, ikke planer om å dra dit denne gangen, men har vært der veldig mange ganger, og jo, det drar nordmenn dit, tro det eller ei.

Hi

Jeg elsker Mallorca, men vi er dessverre ikke velkomne som turister der lenger. Det  har jeg full forståelse for, og kommer til å velge noe annet neste gang. Jeg kan tenke meg ev av de greske øyene, men der er det vel like mye trykk på lokalbefolkningen som i Spania og Italia. 

Albania har vel kommet mer og mer frem som et bra ferieland, det tror jeg er ganske rimelig også. Eller forholdsvis rimelig, i det minste. 

Vi var på chatertur for første gang i sommer, så jeg har ikke mye erfaring med det, men jeg har reist mye som ikke har vært charter.

Vi (jeg og tenåringsdatter) reiste til Mallorca med Apollo. Skulle ha 1 uke med sol, bading, litt mat og egentlig bare avslapping og kos. Var en veldig fin tur :) Bodde på hotell (JS Sol de Alcudia) ca. 10 minutter fra Alcudia. Var rent og fint, god aircondition på hotellet, god mat, basseng, solsenger (som alltid hadde ledig plass fordi hotellet var litt streng med "håndklemafiaen". Vi hadde ikke all-inclusive. men frokosten var veldig god og vi så masse mennesker som spiste middag der hver kveld.

Betjeningen var hyggelige og det var lite støy / fest. Baren nede stengte ved midnatt. Det var deilig :)

Å reise gjennom Apollo var ukomplisert og de var grei å forholde seg til. Gode beskjeder og alt gikk som det skulle. 

Alt i alt: En god tur som innfridde det vi var ute etter. 

Anonymkode: 0ae14...383

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker Mallorca, men vi er dessverre ikke velkomne som turister der lenger.

Vi følte oss veldig velkommen da vi var det i sommer. Møtte masse trivelige og hyggelige mennesker. Fikk aldri følelsen av å være uønsket

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi var på chatertur for første gang i sommer, så jeg har ikke mye erfaring med det, men jeg har reist mye som ikke har vært charter.

Vi (jeg og tenåringsdatter) reiste til Mallorca med Apollo. Skulle ha 1 uke med sol, bading, litt mat og egentlig bare avslapping og kos. Var en veldig fin tur :) Bodde på hotell (JS Sol de Alcudia) ca. 10 minutter fra Alcudia. Var rent og fint, god aircondition på hotellet, god mat, basseng, solsenger (som alltid hadde ledig plass fordi hotellet var litt streng med "håndklemafiaen". Vi hadde ikke all-inclusive. men frokosten var veldig god og vi så masse mennesker som spiste middag der hver kveld.

Betjeningen var hyggelige og det var lite støy / fest. Baren nede stengte ved midnatt. Det var deilig :)

Å reise gjennom Apollo var ukomplisert og de var grei å forholde seg til. Gode beskjeder og alt gikk som det skulle. 

Alt i alt: En god tur som innfridde det vi var ute etter. 

ps. stranda var omlag 5 minutter fra hotellet. Kjempe fin badestrand

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Takk for et vettug svar der det kom et tips ang hotell og et halvveis svar om å kontakte de direkte,men du måtte skyte inn med villa, noe jeg ikke spurte om. Jeg vet at jeg kan hake av på diverse reisesider,men ønsket tips der andre har vært. Ikke ønsket jeg kommentarer ang all inclusive heller, er det mulig. Tyrkia er et fint land, ikke planer om å dra dit denne gangen, men har vært der veldig mange ganger, og jo, det drar nordmenn dit, tro det eller ei.

Hi

Grunnen til at jeg tipset om å kontakte direkte er at siden dere er så mange så kan de best hjelpe dere. Dere trenger mange rom og da er det hyggelig å kunne bo et sted hvor det lettest mulig lar seg gjøre at dere bor i nærheten av hverandre. Noen hoteller er bedre på store reisefølger enn andre. 

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at jeg tipset om å kontakte direkte er at siden dere er så mange så kan de best hjelpe dere. Dere trenger mange rom og da er det hyggelig å kunne bo et sted hvor det lettest mulig lar seg gjøre at dere bor i nærheten av hverandre. Noen hoteller er bedre på store reisefølger enn andre. 

Ja, og det takket jeg for, men du måtte komme inn med en villa når jeg bad om hotell og all inclusive, var det som var det halvveise svaret.

Hi

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Vi reiser til Mogan, eller Arguineguin gran canaria høst og vinterferier, anbefaler desse plassene.

På sommeren blir det Mallorca , Calabona, viss vi reiser. Alle er Ving

Anonymkode: 31894...889

Vi skal neste sommer, men takk for svar. Har vært på Arguineguin en gang, om sommeren, men vi lilte det ikke, var kaldt, men det kan være fordi vi dro om sommeren.

Hi

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ja, og det takket jeg for, men du måtte komme inn med en villa når jeg bad om hotell og all inclusive, var det som var det halvveise svaret.

Hi

Hvor lenge skal dere være borte og hvor mange rom trenger dere? 

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Vi følte oss veldig velkommen da vi var det i sommer. Møtte masse trivelige og hyggelige mennesker. Fikk aldri følelsen av å være uønsket

Jeg opplevde det samme, bare hyggelige folk, men vet jo at turistene sliter på øya og at det er ønskelig å bremse turismen. Så da vil jeg ikke være med på å være årsaken til et problem. 

Jeg fikk en dårlig smak i munnen da jeg så alle bussene som sto lainet opp utenfor flyplassen, fulle av folk som alle skulle til en strand i nærheten. Det lander et fly hvert andre minutt på Palma flyplass, det er klart at det blir trykk på strendene av det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplevde det samme, bare hyggelige folk, men vet jo at turistene sliter på øya og at det er ønskelig å bremse turismen. Så da vil jeg ikke være med på å være årsaken til et problem. 

Jeg fikk en dårlig smak i munnen da jeg så alle bussene som sto lainet opp utenfor flyplassen, fulle av folk som alle skulle til en strand i nærheten. Det lander et fly hvert andre minutt på Palma flyplass, det er klart at det blir trykk på strendene av det. 

Absolutt ikke uenig og jeg kan godt forstå lokalbefolkningen som er sint fordi leiligheter blir kjøpt opp av blodpriser slik at det ikke blir nok bopeler til de som bor der. Og at de har fått nok av festing, støy og kanskje en generell manglende respekt for lokalbefolkningen. Og ja, jeg var spent da vi reiste (bestilte turen i fjor, før alt bråket), men ville bare si at vi følte oss velkommen og folk var utrolig hyggelige der vi var :) 

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Hvor lenge skal dere være borte og hvor mange rom trenger dere? 

2 uker og 3 rom😊driver så klart å titter selv, men tenkte tips om fine hotell med kort vei til strand og liten "by" mtp ungdommene som har lyst til å titte litt og ikke bare være på hotellet. Vi var i Kolymbari på kreta i fjor, kjempe fint hotell, men ingenting rundt, var jo bare å ta en buss inn så klart, men ønsker kanskje gåavstand. Pga sykdom hos min mor så ønsker vi all inclusiv så hun kan være i nærheten av toalett og pga de 2 minste som ikke spiser stort på tur.

Hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

2 uker og 3 rom😊driver så klart å titter selv, men tenkte tips om fine hotell med kort vei til strand og liten "by" mtp ungdommene som har lyst til å titte litt og ikke bare være på hotellet. Vi var i Kolymbari på kreta i fjor, kjempe fint hotell, men ingenting rundt, var jo bare å ta en buss inn så klart, men ønsker kanskje gåavstand. Pga sykdom hos min mor så ønsker vi all inclusiv så hun kan være i nærheten av toalett og pga de 2 minste som ikke spiser stort på tur.

Hi

Det skjønner jeg godt. Det er desverre ofte vanskelig å kombinere nærhet til både by og Strand når det er snakk om all inc, men det er helt sikkert mulig å oppdrive noen steder. Jeg vet om noe på Samos da vi var på et hotell der hvor all inc var mulig. Skal finne det jeg😊

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hi

https://www.tui.no/no/bestill-reise?dp=t&price=pp&tab=overview&multiSelect=true&greatDealDiscount=0&units[]=P-000008494:HOTEL&fc=n&duration=7&productCode=P-000008494&pkg=1115075976/3/611/7&tra_o=4815458363/5295509&tra_i=4815458522/5295510&brandType=N&bb=BB&rmbb=BB&rmtp=DD06&airports[]=OSL&noOfAdults=2&noOfChildren=0&rmpc=1|2|0|0|0|&when=03-09-2024&packageId=P-000008494GRSM000717253216000001725321600000DY904217259264000001725926400000DY9043DD061115075976/3/611/7 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi er 9 stk som skal reise, 4 barn fra 6-17 år. Ønsker all inclusive (ikke kommenter dere som hater det eller ikke skjønner at folk vil ha det), nærhet til barnevennlig strand og ikke langt fra by. Ønsker helst Kreta, men åpen for andre steder og. 

Noen tips der ute? Under 200 000,-.

Zafiro Palace Alcudia

Anonymkode: 7df0b...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...