Gå til innhold

Hva ønsker dere dere til bursdag eller jul i år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Aner ikke, har ikke tenkt så langt frem. 
Har i grunn alt jeg trenger. 
Pleier å ønske meg ansiktskremer. 
En del ting ønsker jeg å kjøpe selv da det er lett å bomme. 
Kjøkkenglass, stekepanne osv er kjekt å få 

Anonymkode: 2ea75...5e9

Annonse

Hvem er det alle godt voksne mennesker gir og får gaver fra?

Jeg har nesten ikke noen familie, og mannen min sine foreldre døde tidlig.

Så vi får ikke gaver fra noen (får fine tegninger fra barna 🥰) men gir hverandre noe symbolsk og romantisk. Oftest noe under 1000kr.

Men er jo sånn at vi er voksne og har jobb. Foretrekker å kjøpe ting selv for da vet jeg hva jeg får, og kan kjøpe noe jeg har behov for, enn å få gaver så får man noe man kanskje ikke trenger eller ønsker seg.

😅

Anonymkode: 274f7...ec3

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så vi får ikke gaver fra noen (får fine tegninger fra barna 🥰) men gir hverandre noe symbolsk og romantisk. Oftest noe under 1000kr.

Men er jo sånn at vi er voksne og har jobb. Foretrekker å kjøpe ting selv for da vet jeg hva jeg får, og kan kjøpe noe jeg har behov for, enn å få gaver så får man noe man kanskje ikke trenger eller ønsker seg.

😅

Jeg får gaver fra foreldre, søsken, tanter og onkler, søskenbarn, gudmor, eget barn og nieser. Til jul får jeg i tillegg gaver fra kolleger og venner.

I år ønsker jeg meg sjåførcap. Er tantes "privatsjåfør", hadde vært gøy å ha sjåførcap når jeg kjører henne på ulike ærender. 

Ellers ønsker jeg meg silikondobørste, vanter, Coca cola, godis og gavekort på senter jeg kan bruke ved behov. 

Anonymkode: c0111...c38

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker meg ny, pen veske med plass til PC, bøker, treningstøy, hudpleie og regntøy. 

Anonymkode: 31431...107

Oi, skal veska ha plass til alt det der?!

Anonymkode: 93fac...5b7

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

😅

Huff. Tror du ikke vi andre er voksne og har jobb? Det var et ynkelig forsvar. Har faktisk vært voksen i over tredve år, og hatt jobb enda lenger. Gaver handler jo ikke kun om "bruk for", det handler om glede. For min egen del har jeg heller ikke stor familie, men gir til og får fra rundt 15 stk likevel.

Anonymkode: 235e3...b8e

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

😅

Jeg er da også voksen og i jobb. Det er mer hyggelig å få ting i gave enn å kjøpe selv. Det er hele cluet med gaver. Jeg blir alltid glad for gaver jeg får. 

Jeg får og gir gaver til foreldre, svigerforeldre, søsken, barn og venninner. 

Anonymkode: aeca0...57c

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

😅

Helt greit at du synes det er latterlig med gaver, men hvorfor i alle dager føler du at du må gjøre narr av folk som ikke tenker det samme?

Jeg synes gaver er kjempekoselig, både å gi og få.

Budsjettene er er ikke så høye da, gavene koster gjerne mellom 100 og 300 kr, men det er mye koselig man kan få for den summen.

Gaver gis og får fra partner, foreldre, barn og søsken. Både mine og mannens søsken får og kjøper gaver.

Jeg setter stor pris på at f.eks søsteren min har strikket noe til meg, mamma har kjøpt en bok hun tror jeg vil like, broren min har kjøpt noe sjokolade og svigerinnen min kjøpt en god olivenolje, sønnen min har kjøpt et pledd osv.

Hvorfor skal bare barn ha gaver under treet?

Selv om vi er voksne og har jobb og inntekt er det koselig med gaver. Jeg synes du er minst like latterlig som ikke ser gleden ved hverken å gi eller få...

Anonymkode: 832b8...90e

Lego tror jeg faktisk at jeg skal si ifra til ungene at jeg ønsker meg. Eldste elsker tilbud og lego, så da kan hun finne ting vi kan gjøre sammen. Vi har begge lyst på de blomstene, men har syns de har vært i overkant dyre til å bare kjøpte pga at vi har lyst på. Men som julegave når det egentlig ikke er noe jeg trenger eller ønsker meg, så er det perfekt. 

Garn, hobbymateriell er nok også på lista, det er alltid en buffer for familien. Vet vi trenger påfyll av akrylmaling så bør vel siifra snart før jeg glemmer det. Ungene har plutselig begynt å rote rundt på hobbyrommet, så ting blir brukt nå. Kan kjøpe selv, men  helt kurant å ønske seg ifra folk som ikke gir dyre gaver. Maling på søstrene grene koster jo ikke såmye, så kan bli en fin gave. 

Tova tøffler er alltid på ønskelista til mamma, hun vet jeg blir grinete omjeg ikke får det selv om jeg får det når ejg vil og har ofte ett lager. Har blitt tradisjon, samme som jeg alltid spiser kremtopper til frokost julaften. 

Anonymkode: ee529...0f9

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Lego tror jeg faktisk at jeg skal si ifra til ungene at jeg ønsker meg. Eldste elsker tilbud og lego, så da kan hun finne ting vi kan gjøre sammen. Vi har begge lyst på de blomstene, men har syns de har vært i overkant dyre til å bare kjøpte pga at vi har lyst på. Men som julegave når det egentlig ikke er noe jeg trenger eller ønsker meg, så er det perfekt. 

Garn, hobbymateriell er nok også på lista, det er alltid en buffer for familien. Vet vi trenger påfyll av akrylmaling så bør vel siifra snart før jeg glemmer det. Ungene har plutselig begynt å rote rundt på hobbyrommet, så ting blir brukt nå. Kan kjøpe selv, men  helt kurant å ønske seg ifra folk som ikke gir dyre gaver. Maling på søstrene grene koster jo ikke såmye, så kan bli en fin gave. 

Tova tøffler er alltid på ønskelista til mamma, hun vet jeg blir grinete omjeg ikke får det selv om jeg får det når ejg vil og har ofte ett lager. Har blitt tradisjon, samme som jeg alltid spiser kremtopper til frokost julaften. 

Anonymkode: ee529...0f9

Akkurat lego er det sinnsyke forskjeller på nettpris og butikkpris.

Kjøpte akkurat denne buketten i bursdagsgave til datteren min som ønsket seg den.

https://lekekassen.no/lego-blomster-10313-bukett-med-markblomster-icons-botanical-collection

Over 800 kr i butikk, og 550 kr på nett. Når forskjellen på nettpris og butikkpris er 300 kr kjøper jeg på nett altså, selv om jeg egentlig er veldig for å støtte de lokale butikkene.

Anonymkode: 832b8...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...