Gå til innhold

Bør vi ta lusekur?🔍

Anbefalte innlegg

Bestekameraten til barnet mutt har fått påvist lus. De var sammen i går og i dag,  og har trent sammen flere ganger denne uken. De er 10 år gamle. De satt å spilte sammen på felles iPad i dag, kan jo hende hodene var inntil hverandre når de så på samme skjerm. Bør vi kjøre en kur på sønnen min også? Jeg kjenner jeg klør noe voldsomt nå. Jeg satt ved siden av gutten i flere timer i dag. Jada, psykisk klør med samme det😅

Anonymkode: 3f4b3...183

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449343-b%C3%B8r-vi-ta-lusekur%F0%9F%94%8D/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skal ikke ta lusekur om du ikke finner lus, det er jo pga overbehandling løsemidler ikke virker lenger.

Anonymkode: e77b7...af6

Tull, lusene blir ikke resistente mot midlene som finnes i dag.

Sjekk dere alle, finner dere lus i hjemmet, ta en kur på alle. Vil forresten anbefale linicin solution grønn eske, den virker

Anonymkode: a4bb3...4be

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Bestekameraten til barnet mutt har fått påvist lus. De var sammen i går og i dag,  og har trent sammen flere ganger denne uken. De er 10 år gamle. De satt å spilte sammen på felles iPad i dag, kan jo hende hodene var inntil hverandre når de så på samme skjerm. Bør vi kjøre en kur på sønnen min også? Jeg kjenner jeg klør noe voldsomt nå. Jeg satt ved siden av gutten i flere timer i dag. Jada, psykisk klør med samme det😅

Anonymkode: 3f4b3...183

Det står på luseflaskepakka at man ikke skal bruke den før man ser levende lus. 

Gre gjennom håret med lusekam morgen og kveld. Kok kammen hvis flere bruker. 

Anonymkode: cbef1...8f3

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tull, lusene blir ikke resistente mot midlene som finnes i dag.

Sjekk dere alle, finner dere lus i hjemmet, ta en kur på alle. Vil forresten anbefale linicin solution grønn eske, den virker

Anonymkode: a4bb3...4be

Du mener resistens er et tilbakelagt kapittel? 🤣

Anonymkode: e3a24...b44

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du mener resistens er et tilbakelagt kapittel? 🤣

Anonymkode: e3a24...b44

Det stemmer at lus ikke blir resistente mot dagens midler. Nettopp hatt lus i hus selv, brukt Linicin og spurte om dette på apoteket.

Anonymkode: 6acd9...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...