Gå til innhold

Tar dere inn hagemøbler/utstyr til hausten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det står under tak på verandaen. Ville tatt inn alt av tre og sommerbelysning. 

Anonymkode: 37b42...37b

Ok, hagebord og stoler er ikke av tre, men relativt lette. Glass oppå bordet. HI

Anonymkode: 6fc1a...268

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ok, hagebord og stoler er ikke av tre, men relativt lette. Glass oppå bordet. HI

Anonymkode: 6fc1a...268

Da må det jo inn eller settes på høykant med glassplate mot vegg.

Anonymkode: 37b42...37b

Annonse

Vestlandet er så mangt. Har vokst opp ved Stad, der er det ingenting som kan stå ute på høst, vinter, vår. Man passer på på sommer også.  Bor man et sted hvor det ikke er mye vind så kan det vel stå så lenge man vil, om det tåler regn og sånt vær. Lys og lykter er kos å ha på vinter også, forutsatt at vind og snø ikke ødelegger det.

Nå bor jeg på Østlandet på et sted med lite vind, og har blitt kjempesløv. Møbler og lykter kan stå ute på vinter og gjør det i stor grad. Det meste under tak, men får likevel noe snø og regn på seg.

Vi stabler alle utemøblene sammen og legger presenning over så de er litt beskytta mot vær og vind. Puter tar vi inn og i de tomme putekassene setter vi de lyktene vi ikke bruker om vinteren samt annet småtteri som fuglebad og småpotter. 

Utemøbler blir stående ute, men bindes fast for å ikke bli blåst bort av høststormer ol. Ene er et bord med glassplate, som er like fint nå etter 8-9 år som da det var nytt. Putene derimot tar vi inn og oppbevarer i inneboden. 

Anonymkode: 441fd...dab

Annonse

Vi tar inn putene og legger presenning rundt stoler og bord (kurvmøbler) for å beskytte mot regn og snø. 

Men dette er på en balkong uten tak i Oslo, presenning er kanskje ikke noe for vindfulle Vestlandet? 

Jeg har ikke plass til å ta inn hagemøblene, så her står det ute året rundt. Vi setter møblene i le for å unngå at de blir tatt av storm, men de står ikke under tak. I år har vi kjøpt nye stoler, med stoff seter. Jeg lurer på hvordan de tåler vær og vind. 

Anonymkode: fc62b...a92

Tar inn alt. Jeg bor på Østlandet, så jeg har ikke tenkt på vind som et problem. Men kalde og strenge vintre med mye snø er heller ikke bra for hagemøblene, tenker jeg. For å ta vare på det vi har så har vi en ryddesjau hver høst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...