Gå til innhold

Inntektene fra Prinsessens bryllup bør gå til veldedige formål. Stortinget bør kreve dette!

Anbefalte innlegg

Prinsessen utnytter en tittel hun har fått fra det norske folk. Da skal hun ikke bruke dette godet til å tjene penger for seg selv, på å prostituere  tittelen ved å selge rettighetene til bryllupet til utlandet. Bare ideen forteller alt om norske ledere i dag. Politikere selger norske kraftressurser til utlandet, prinsessen selger sitt bryllup til utlandet. Alle norske ledere snur ryggen til Norge og Norges innbyggere. Jeg skjemmes faktisk. Dette bryllupet er slettes ingen god reklame for mitt Norge. Mye nærmere en stor skam.

Anonymkode: 21789...43d

Fortsetter under...

Tror faktisk oppriktig at dette er god PR for Norge, om enn så merkelige de ser ut. 

Hun bruker sin posisjon for alt den er verdt og det har hun holdt på med i alle år. Husker du når hun lagde eventyrbøker, hun brukte sin tittel da også. 

De er en kuriositet uansett og de er en snakkis i utlandet. 

At de selger rettighetene til bryllupet passer bare rett inn i alt de ellers har gjort, hadde ikke forventet noe annet enn det egentlig. 

Anonymkode: 745d8...fab

Hva slags lovhjemmel skal de legge bak det kravet da?

Selv om hun er interessant for utenlandske medier bare fordi hun er "datter av kongen" som de så fint skriver (siden hun ikke har lov å bruke prinsessetittelen kommersielt), har vi ingen lov i Norge som forbyr privatpersoner å selge seg til utenlandsk presse.

Anonymkode: 961cd...78b

Lykke til med å finne en hjemmel Stortinget kan bruke til dette! 

Seriøst - Stortinget har andre ting å ta tak i enn et sosietetsbryllup. 

Anonymkode: d50bb...269

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun har ikke fått tittelen av det norske folk. 

Anonymkode: 51cd4...343

Tenkte på det samme. Hun er født prinsesse. Synes hun gjør mye dumt, det aller dummeste er jo å gifte seg med denne mannen. Til HI: Hvilken lovhjemmel skal stortinget benytte for å ta fra henne private penger? Muligens prinsessen tenker: Jeg har fått så lite, så jeg må da i det minste få lov til å selge bilder 😀

Annonse

Støtter brudeparet jeg. Hvorfor skal de slippe norsk presse inn i bryllupet sitt, når det eneste de gjør er å skrive dritt om de. Har ikke lest er positivt ord om brudeparet de siste årene. 
Håper de får en fin og minnerik dag uten norsk presse som skal ødelegge. 

Anonymkode: fd934...bad

Nå har jeg lenge forsøkt å forstå denne irritasjonen og sinnet folk har mot Märtha og Durek. For meg er de helt ubetydelige og jeg klarer ikke bry meg. Scroller over nyhetene om de som om det var en sak om maling som tørker. 
Utover at jeg synes hun må respektere det med tittel så mener jeg ikke noe henne. Det at hun bryter reglene rundt tittel er likevel ikke min sak. Jeg vil driste meg til å si at de er opportunister, men det plager meg ikke.  

Så jeg spør oppriktig nå, hvorfor vekker hun så mye følelser? Pressen velter seg jo i dette men hun er jo betydningsløs? Eller? Hva har jeg gått glipp av? 🤷🏻‍♀️ Ikke ment som kritikk, forklar meg hvorfor. 😊

Tante Hufsa skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg lenge forsøkt å forstå denne irritasjonen og sinnet folk har mot Märtha og Durek. For meg er de helt ubetydelige og jeg klarer ikke bry meg. Scroller over nyhetene om de som om det var en sak om maling som tørker. 
Utover at jeg synes hun må respektere det med tittel så mener jeg ikke noe henne. Det at hun bryter reglene rundt tittel er likevel ikke min sak. Jeg vil driste meg til å si at de er opportunister, men det plager meg ikke.  

Så jeg spør oppriktig nå, hvorfor vekker hun så mye følelser? Pressen velter seg jo i dette men hun er jo betydningsløs? Eller? Hva har jeg gått glipp av? 🤷🏻‍♀️ Ikke ment som kritikk, forklar meg hvorfor. 😊

Jeg er lite provosert og syns mest at paret er pinlige, men at hun er betydningsløs er jeg ikke enig i. Hun er en del av kongefamilien vår og nr fire i arverekken.

Hun bruker pressen bevisst når det passer forretningsdriften og hater dem når de stiller kritiske spørsmål og blir for nærgående. Det hadde ikke vært noe problem for henne å trekke seg helt tilbake fra rampelyset og leve et ordinært liv, men så lenge alt hun gjør av inntektsgivende arbeid fordrer at folk vet hvem hun er, er det patetisk å sutre over slem presse og kalle seg den mest kritiserte gjennom tidene. Det virker som hun har mistet helt en normal virkelighetsoppfatning. 

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er lite provosert og syns mest at paret er pinlige, men at hun er betydningsløs er jeg ikke enig i. Hun er en del av kongefamilien vår og nr fire i arverekken.

Hun bruker pressen bevisst når det passer forretningsdriften og hater dem når de stiller kritiske spørsmål og blir for nærgående. Det hadde ikke vært noe problem for henne å trekke seg helt tilbake fra rampelyset og leve et ordinært liv, men så lenge alt hun gjør av inntektsgivende arbeid fordrer at folk vet hvem hun er, er det patetisk å sutre over slem presse og kalle seg den mest kritiserte gjennom tidene. Det virker som hun har mistet helt en normal virkelighetsoppfatning. 

Nettopp. Hun har mistet alt som kan minne om normal virkelighet og normal oppførsel. Jeg for min del synes synd på foreldrene hennes som blir dratt inn i all denne dritten. 

Anonymkode: d50bb...269

Tipper de flytter ut av landet etter bryllupet. Da har de melket det de kan ut av bryllup i eget land. Om et år er det flytteplaner og tid for å nyte luksus i USA

Anonymkode: 7575d...122

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hun har ikke fått tittelen av det norske folk. 

Ikke? Hvem sin prinsesse er hun da? Pappa'n sin?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå er det vel mange influensere og kjente fjes som bruker pressen til alt det er verdt for å penger. 
Slem presse? Barna hennes leser ikke hva som blir skrevet om moren sin for å beskytte seg selv. De sier også at det er helt ville ting som ikke har rot i virkeligheten som blir skrevet. 
Det er 3 jenter som har har mistet son far, og som må forholde seg til at hele landet skriver dritt om hennes mor. 
det er ikke Marta som drar kongeparet inn i dritten, det er pressen som gjør 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke? Hvem sin prinsesse er hun da? Pappa'n sin?

Er du helt historieløs?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå er det vel mange influensere og kjente fjes som bruker pressen til alt det er verdt for å penger. 
Slem presse? Barna hennes leser ikke hva som blir skrevet om moren sin for å beskytte seg selv. De sier også at det er helt ville ting som ikke har rot i virkeligheten som blir skrevet. 
Det er 3 jenter som har har mistet son far, og som må forholde seg til at hele landet skriver dritt om hennes mor. 
det er ikke Marta som drar kongeparet inn i dritten, det er pressen som gjør 

Jeg leser ikke de samme artiklene som deg, for jeg ser lite annet enn konstruktiv kritikk mot måten hun blander prinsesserollen og forretningslivet på. Det er aldri greit å skrive usanne ting, men man kan ikke forvente å bare bruke pressen når man selv tjener på det. Om hun syns offentligheten er så fæl er det rart at hun hele tiden søker den. Hun er utdannet fysioterapeut, hva med å starte med litt ærlig arbeid heller. 

Selv om overslaget helt sikkert kan variere, må en «gjennomsnittlig» bryllupsgjest regne med å punge ut rundt 32 230 kroner.

Ikke rart at mange ikke kommer

https://www.seher.no/kongelig/gjestene-ma-ut-med-32-000-kroner/81835026

Anonymkode: 43c67...cdf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du helt historieløs?

Jeg leser ikke de samme artiklene som deg, for jeg ser lite annet enn konstruktiv kritikk mot måten hun blander prinsesserollen og forretningslivet på. Det er aldri greit å skrive usanne ting, men man kan ikke forvente å bare bruke pressen når man selv tjener på det. Om hun syns offentligheten er så fæl er det rart at hun hele tiden søker den. Hun er utdannet fysioterapeut, hva med å starte med litt ærlig arbeid heller. 

Så det er at hun tjener penger som er problemet her? 
Misunnelse blant folk og oppheng i prinsesse eller ei som er problemet ja. Akkurat. 
Ja, inntekt og penger har jo alltid vært en misunnelse. 
Märta er datter til kongen og dronningen og vil alltid være prinsesse på folkemunnet, selv om hun ikke er prinsesse prinsesse på papiret. 
hvorfor så mye oppstyr rundt dette? 

Media graver i mannen hennes sitt liv, og skriver mye dritt om han, det synes hun kanskje ikke er så hyggelig. 
En spesiell mann, helt klart. 
men det får være grenser 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Misunnelse blant folk og oppheng i prinsesse eller ei som er problemet ja. Akkurat. 
Märta er datter til kongen og dronningen og vil alltid være prinsesse på folkemunnet, selv om hun ikke er prinsesse prinsesse på papiret. 

Media graver i mannen hennes sitt liv, og skriver mye dritt om han, det synes hun kanskje ikke er så hyggelig. 
men det får være grenser 

Ja. Problemet er at hun tjener penger på tittelen sin etter at kongen har lagt klare føringer for at det ikke skal forekomme. Det er faktisk hele problemet, i mine øyne. Hun kan selge sjela si for alt jeg bryr meg, men hold tittelen unna forretningsdelen. 

Å dra misunnelsekortet viser bare hvor få argument du ellers har. Jeg tjener mer enn nok, og helt uten å selge æren og ettermælet mitt. Ikke har jeg en mann som legger ut om sexlivet vårt heller. Så alt i alt så mener jeg at jeg har trukket det lengste strået av meg og henne. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Problemet er at hun tjener penger på tittelen sin etter at kongen har lagt klare føringer for at det ikke skal forekomme. Det er faktisk hele problemet, i mine øyne. Hun kan selge sjela si for alt jeg bryr meg, men hold tittelen unna forretningsdelen. 

Å dra misunnelsekortet viser bare hvor få argument du ellers har. Jeg tjener mer enn nok, og helt uten å selge æren og ettermælet mitt. Ikke har jeg en mann som legger ut om sexlivet vårt heller. Så alt i alt så mener jeg at jeg har trukket det lengste strået av meg og henne. 

Hvorfor er det viktig for deg at hun ikke bruker prinsesse navnet sitt? 
hvem lønner henne? Staten? 

men det får være grenser 

Haha, selvfølgelig så er det kun at folk er sjalu....:roll: Sjalu på snyltende svindlere...jaja.

Anonymkode: 43c67...cdf

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hvorfor er det viktig for deg at hun ikke bruker prinsesse navnet sitt? 
hvem lønner henne? Staten? 

Det er viktig for meg fordi det er en blanding av roller som ikke er greit. Kongen har bedt henne stoppe, men hun ignorerer sin egen far. 

Hvem som lønner henne? Spør du fordi du ikke vet, så er det rart at du engasjerer deg i en sak du kan så lite om. 

Det er viktig for meg fordi det er en blanding av roller som ikke er greit. Kongen har bedt henne stoppe, men hun ignorerer sin egen far. 

Hvem som lønner henne? Spør du fordi du ikke vet, så er det rart at du engasjerer deg i en sak du kan så lite om. 

Noen skriver at dette er en skam på kongehuset. Samtidig som dere skriver at hun ikke er kongelig og ikke skal bruke tittelen sin. 
mer hun kongelig eller ikke? 
og hvordan skal hun leve livet sitt om hun er både kongelig og ikke? 
Märta får ikke apanasje og mottar ikke en krone fra staten. Hun tjener sine egne penger. 
Om hun tjener penger som influenser, hest, tv serier, klikk og intervju med aviser er jo hennes business. 
Det er jo tv kanalene og avisene som betaler henne, ikke staten.. så hvorfor bryr folk seg? 

Anonym bruker skrev (På 23.8.2024 den 16.12):

Prinsessen utnytter en tittel hun har fått fra det norske folk. Da skal hun ikke bruke dette godet til å tjene penger for seg selv, på å prostituere  tittelen ved å selge rettighetene til bryllupet til utlandet. Bare ideen forteller alt om norske ledere i dag. Politikere selger norske kraftressurser til utlandet, prinsessen selger sitt bryllup til utlandet. Alle norske ledere snur ryggen til Norge og Norges innbyggere. Jeg skjemmes faktisk. Dette bryllupet er slettes ingen god reklame for mitt Norge. Mye nærmere en stor skam.

Samtidig som du kaller henne prinsesse i innlegget her. Prinsessen selger bryllupet sitt.. Da må folket slutte å kalle henne prinsesse da. 
Hvorfor er dette skam for Norge? 
hun er jo ikke prinsesse lengre og kan gjøre som hun vil? Eller kan hun ikke gjøre som hun vil likevel? 
Så klart media er interessert i dette bryllupet, men det er ikke et kongelig bryllup 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Noen skriver at dette er en skam på kongehuset. Samtidig som dere skriver at hun ikke er kongelig og ikke skal bruke tittelen sin. 
mer hun kongelig eller ikke? 
og hvordan skal hun leve livet sitt om hun er både kongelig og ikke? 
Märta får ikke apanasje og mottar ikke en krone fra staten. Hun tjener sine egne penger. 
Om hun tjener penger som influenser, hest, tv serier, klikk og intervju med aviser er jo hennes business. 
Det er jo tv kanalene og avisene som betaler henne, ikke staten.. så hvorfor bryr folk seg? 

Herre. Ja, hun kan leve som hun vil. Hun kan IKKE bruke prinsessetittelen som hun vil. Det bryr hun seg ikke om, og bruker den for alt den er verd i sin kommersielle virksomhet. Det er det mange reagerer på. Og at hun sutrer over pressen én dag mens hun bruke samme presse for å fronte sin business.

Skjønner du mer nå?

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Herre. Ja, hun kan leve som hun vil. Hun kan IKKE bruke prinsessetittelen som hun vil. Det bryr hun seg ikke om, og bruker den for alt den er verd i sin kommersielle virksomhet. Det er det mange reagerer på. Og at hun sutrer over pressen én dag mens hun bruke samme presse for å fronte sin business.

Skjønner du mer nå?

Å fronte sin bussenes er noe helt annet enn å godta at pressen skriver løgnaktige historier om hennes mann sitt privatliv. 
Pressen har ikke skrevet et eneste positivt ord om mannen hennes, og det er det hun reagerer på. 
skjønner godt hun ikke ønsker se og hør velkommen i sitt eget bryllup når de ikke gjør annet enn å drive heksejakt mot paret. 
Hva tror du norsk presse hadde skrevet om bryllupet deres? Dritt fra ende til annen. Hvorfor er pressen interessert i dette bryllupet tro? Fordi de vil tjene gode penger. 
Alle vil tjene penger. 
Men Märta og durek ser vel frem til en fin dag, som ikke blir mørklagt av en presse som er der for å spre møkk og tjene penger på de. 
Skandale overskrifter om bryllupet er jo det som selger. 
Men siden hun ikke er prinsesse og ikke mottar apanasje eller penger fra staten så er de selvstendige personer som bestemmer dette selv. 

Hvordan skal Stortinget og staten blande seg i dette når hun er selvstendig? 
Og hvorfor kaller du henne prinsesse når hun ikke er prinsesse? 
hvilke inntekter snakker du om? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...