Gå til innhold

Hvor mye alkohol drikkes til vanlig?

Anbefalte innlegg

Jeg drikker kun til fest, så vet liksom ikke hva som er vanlig. Mannen tar gjerne et par øl til middag, av og til vin. Og har han fri i helger feks så kommer det sprit oppå der igjen. Dvs cognac eller vodka, eller sånn pappkartonger med mixed drinks fra polet. Han har drukket en hel litersflaske vodka siste mnd, er ikke det mye på en person til bare drikke hjemme foran tv?

Anonymkode: bc705...7f3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449310-hvor-mye-alkohol-drikkes-til-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg mengden inn i testen til Av og til, så ser du.

https://avogtil.no/drikkestatus/

Mannen min drikker mer om sommeren enn om vinteren, men han drikker ikke sprit da.

Har aldri sett han ta mer en 3 øl hjemme, f.eks på verandaen når vi griller. Han drikker sånne små glassflasker.

Det skjer kanskje en gang eller to i uka.

På fest drikker ham gjerne vin eller bobler. Han kan fint drikke en flaske vin og noen øl om det er fest. Om sommeren et det fest kanskje en gang annenhver uke.

Om vinteren kan det gå både en og to måneder mellom hver fest, og flere uker mellom hver gang han tar en øl hjemme.

Anonymkode: 4a5ab...6cd

Det høres mye ut, og det høres ut som den kan være eller bli et alkoholproblem, ihvertfall potensielt. Jeg er oppvokst i en liberal alkoholkultur. Jeg har sett mange som har drukket mindre enn det du her beskriver, men som likevel har sklidd ut. Hvis man ikke er veldig bevisst, har konsumet en tendens til å øke over tid.

Et slikt konsum som du beskriver er også i seg selv helseskadelig. 

Jeg drikker selv litt mer enn jeg ideelt sett gjerne skulle, men aldri mer enn én alkoholenhet på hverdager og 3-4 hvis jeg f.eks er ute med venner. 

Anonymkode: 91aca...e9a

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Det høres mye ut, og det høres ut som den kan være eller bli et alkoholproblem, ihvertfall potensielt. Jeg er oppvokst i en liberal alkoholkultur. Jeg har sett mange som har drukket mindre enn det du her beskriver, men som likevel har sklidd ut. Hvis man ikke er veldig bevisst, har konsumet en tendens til å øke over tid.

Et slikt konsum som du beskriver er også i seg selv helseskadelig. 

Jeg drikker selv litt mer enn jeg ideelt sett gjerne skulle, men aldri mer enn én alkoholenhet på hverdager og 3-4 hvis jeg f.eks er ute med venner. 

Anonymkode: 91aca...e9a

Drar han på fest, drikker han nesten alltid til han slokner. Men nå er det ikke ofte vi er på fest lenger da. 

En øl eller et glass vin er liksom normalt tenker jeg, men ikke det pluss tre vodkadrinker når man sitter mutters alene hjemme liksom.

Anonymkode: bc705...7f3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...