Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #1 Skrevet 21. august 2024 Jeg blir så oppgitt! Har et familiemedlem som alltid snoker i sakene våre når vedkommende er på besøk. Jeg blir så provosert! Jeg gjemmer unna handlelister og ukeplaner som vanligvis henger på kjøleskapet, legger vekk pakker hvis jeg har noe jeg skal sende, legger vekk alt som kan trigge nysgjerrigheten. Men altså, dette er et godt voksent menneske. Eier ikke folk skam? Sist vedkommende var på besøk lå notatboka mi på benken, der jeg skriver ting jeg må huske, ærender som må gjøres osv. Besøket tar opp boka og begynner å bla i den og sier "hva er dette?". Hadde en pakke på kjøkkenet og så kommer det "hva er dette?". Sikker på det snokes i skap pg skuffer når jeg ikke ser på. Frekke folk altså, er det mulig. Anonymkode: ee659...c4a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #2 Skrevet 21. august 2024 Hva sier du da? Anonymkode: 80f3d...ef0
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #3 Skrevet 21. august 2024 Hvorfor kan hn ikke se ukeplaner og handlelister? Ellers er svaret på spørsmålet ditt at folk er rare. Anonymkode: d05f5...d9a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #4 Skrevet 21. august 2024 Hadde nok sagt noe sånt som «unnskyld meg, det er privat. « Er dette ett voksen friskt menneske som gjør dette? Anonymkode: 127e8...c1f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #5 Skrevet 21. august 2024 Jeg har kanskje ikke så mange hemmeligheter, men dette hadde jeg bare ledd av. Gitt et standard svar og moret meg over at personen var familiens snoker... "Nysgjerrigper på loftet, som spør så ofte" Det da min mormor til meg da jeg var barn og masete. Jeg har sagt det samme til mine barn, og hadde garantert sagt det til denne voksne også. Anonymkode: 083f4...828
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #6 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Hvorfor kan hn ikke se ukeplaner og handlelister? Ellers er svaret på spørsmålet ditt at folk er rare. Anonymkode: d05f5...d9a Hvorfor henger du deg opp i ukeplaner og handlelister, det var eksempler på frekk snoking. Har sjelden noe hemmelig der, men jeg trenger ikke at snoke-petra leser at jeg skal handle blomkål og tamponger liksom. Og hvorfor skal det være greit å lese andres avtaler? Om jeg skal til gynekologen så trenger vel ikke tante-snokefaen vite det. Anonymkode: ee659...c4a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #7 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Hadde nok sagt noe sånt som «unnskyld meg, det er privat. « Er dette ett voksen friskt menneske som gjør dette? Anonymkode: 127e8...c1f Blir usikker på om det er et friskt menneske. Anonymkode: ee659...c4a
the amazing spidermamma Skrevet 21. august 2024 #8 Skrevet 21. august 2024 Det høres veldig fristende ut å legge ut "feller" for dette mennesket. Skrive noe som ikke er sant (men flaut å lese for personen), i notatboka, vet ikke akkurat hva, legge graviditetstester lett synlig, brev til politiet, noe som virkelig trigger nysgjerrigheten. Og selvsagt nekte å svare på alle spørsmål om disse spennende tingene.
Rhapsody in blue Skrevet 21. august 2024 #9 Skrevet 21. august 2024 Kanskje du kan skrive noe direkte i notatboka di til personen det gjelder? Feks: Skal til legen, se om Per får det med seg. Eller: husk julegave til Per: Kopi av min almanakk - spennende julegave 😀 Du kan ha en dobbel almannakk og Per får se den du ønsker han skal se?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #10 Skrevet 22. august 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvorfor henger du deg opp i ukeplaner og handlelister, det var eksempler på frekk snoking. Har sjelden noe hemmelig der, men jeg trenger ikke at snoke-petra leser at jeg skal handle blomkål og tamponger liksom. Og hvorfor skal det være greit å lese andres avtaler? Om jeg skal til gynekologen så trenger vel ikke tante-snokefaen vite det. Anonymkode: ee659...c4a Hadde virkelig ikke reagert på at noen på besøk gjorde det om det lå fremme på benken. Hadde noen derimot åpnet skuffer og skap, eller brukt pc'en min uten å spørre, så hadde jeg tenkt at de var frekke og ufine. Anonymkode: a1a3e...eaa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #11 Skrevet 22. august 2024 Noen mennesker eier ikke skam. Jeg anser det på samme måte som andre «skavanker» man er født med. Jeg har en hjertefeil, du har en feilkobling i hjernen. Ville nok ledd av det, for hva er det verste som kan skje? Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre som endrer vedkommende. Det her er en ufarlig situasjon og du kan styre det selv ved å ta bort det vedkommende ikke skal vite eller se, eventuelt begrense besøk hvis det blir et stort problem. Man blir jo ikke sint på noen som har demens, selv om de sier og gjør mye rart. Jeg har møtt på en narsissist, tenker hun ikke vet hva det vil si å ta ansvar eller kjenne på empati. Jeg blir i grunn mer oppgitt over at man kan stå i stillinger og posisjoner over tid når en opplagt ikke er egnet, uten at noen reagerer og bruker sin myndighet til å stoppe det. Akkurat det bør ikke skje. Anonymkode: 9fbb9...635
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #12 Skrevet 22. august 2024 the amazing spidermamma skrev (10 timer siden): Det høres veldig fristende ut å legge ut "feller" for dette mennesket. Skrive noe som ikke er sant (men flaut å lese for personen), i notatboka, vet ikke akkurat hva, legge graviditetstester lett synlig, brev til politiet, noe som virkelig trigger nysgjerrigheten. Og selvsagt nekte å svare på alle spørsmål om disse spennende tingene. 😂 det hørtes gøy ut🤩 Anonymkode: ee659...c4a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #13 Skrevet 22. august 2024 Rhapsody in blue skrev (5 timer siden): Kanskje du kan skrive noe direkte i notatboka di til personen det gjelder? Feks: Skal til legen, se om Per får det med seg. Eller: husk julegave til Per: Kopi av min almanakk - spennende julegave 😀 Du kan ha en dobbel almannakk og Per får se den du ønsker han skal se? Skal prøves 😂 Anonymkode: ee659...c4a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #14 Skrevet 22. august 2024 Jeg synes kanskje ikke det er snoking å lese en ukesplan som henger på kjøleskapet. Jeg tenker på snoking som å åpne skuffer og skap og gå gjennom ting. Siden du ikke liker det må du jo bare fortsette å gjemme unna ting. Tror neppe en prat med vedkommende vil bedre det. Anonymkode: d4cf7...5e8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #15 Skrevet 22. august 2024 Rhapsody in blue skrev (6 timer siden): Kanskje du kan skrive noe direkte i notatboka di til personen det gjelder? Feks: Skal til legen, se om Per får det med seg. Eller: husk julegave til Per: Kopi av min almanakk - spennende julegave 😀 Du kan ha en dobbel almannakk og Per får se den du ønsker han skal se? Så passivt aggressivt. Det er bare å si fra, at man ikke ønsker det. Å gjemme beskjeder så får en bare til å virke lett paranoid. Anonymkode: 4b0fb...cfe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2024 #16 Skrevet 22. august 2024 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så passivt aggressivt. Det er bare å si fra, at man ikke ønsker det. Å gjemme beskjeder så får en bare til å virke lett paranoid. Anonymkode: 4b0fb...cfe Men veldig morsomt! Det er lov å la idioter føle seg som nettopp de idiotene de er. Anonymkode: a9fab...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå