Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. august 2024 #51 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle hun bli flau over at gutten trives hjemme og beundrer pappa? Noen ganger må ungdommen reise vekk for å kunne leve det livet de ønsker, men det er jo like bra med de som velger å bli på hjemstedet. Anonymkode: b5069...da2 Poenget her var jo at det ble tydelig avslørt hva de voksne sitter hjemme og snakker om mens tiåringen overhører det. Ikke flaut at han vil bli som sin far, men å si at han ikke skjønner hvorfor hun vil bo i Oslo siden det koster så mye, kommer ikke fra han. Det har han hørt fra de voksne.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. august 2024 #52 Skrevet 21. august 2024 (endret) Anonym bruker skrev (3 timer siden): Du prøver så hardt, men feiler så stort. Står det noen steder at de som bor hjemme får inn alt med teskje? Eller jeg forstår at du er en forelder som har feilet i oppdragelsen til dine barn slik at de må flytte hjemmefra for å klare å bli selvstendige, men det finnes kanskje til din store overraskelse mange foreldre som gir en oppdragelse slik at barna er selvstendige og velfungerende mennesker selvom de har bodd hjemme når de studerte. Anonymkode: 33455...e8b Voksne barn som bor hjemme blir ikke like selvstendige som voksne barn som flytter ut. Jeg har klart meg fint i oppdragelsen av mine også. Noen har flyttet tidlig ut mens andre har bodd lengre hjemme. Det er jo helt klart at de som flyttet ut ble mer selvstendige enn de som bodde lengre hjemme. Det er jo faktisk rimelig logisk😉 Endret 21. august 2024 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #53 Skrevet 21. august 2024 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Poenget her var jo at det ble tydelig avslørt hva de voksne sitter hjemme og snakker om mens tiåringen overhører det. Ikke flaut at han vil bli som sin far, men å si at han ikke skjønner hvorfor hun vil bo i Oslo siden det koster så mye, kommer ikke fra han. Det har han hørt fra de voksne. Helt seriøst. Det må være bedre at 10-åringen har lært å tenke på økonomi enn at de bare går å venter på å flytte. Barn vil som regel bli hjemme og før puberteten har de sjelden noen følelse av at de ønsker å bo borte fra mor og far. Dette kan endre seg totalt føt han er 20 , men enn så lenge er det hyggelig at han vil bo hjemme tenker jeg. Anonymkode: b5069...da2
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. august 2024 #54 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, og hva så? For noen er det helt fint å studere i nærheten og jobbe i nærheten eller til og med i samme bedrift, men for andre er det helt uaktuelt. Anonymkode: 94b35...344 Helt greit det, men da må man kanskje også ha forståelse for at man velger forskjellige veier i livet med forskjellige utdannelser. Noen ganger må man flytte på seg for å få den utdannelsen man ønsker.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. august 2024 #55 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Helt seriøst. Det må være bedre at 10-åringen har lært å tenke på økonomi enn at de bare går å venter på å flytte. Barn vil som regel bli hjemme og før puberteten har de sjelden noen følelse av at de ønsker å bo borte fra mor og far. Dette kan endre seg totalt føt han er 20 , men enn så lenge er det hyggelig at han vil bo hjemme tenker jeg. Anonymkode: b5069...da2 Hæ?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #56 Skrevet 21. august 2024 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Hæ? Hva var det du ikke forsto? Anonymkode: b5069...da2
Sommerkroppen 2029 Skrevet 21. august 2024 #57 Skrevet 21. august 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva var det du ikke forsto? Anonymkode: b5069...da2 Jeg forstår jo at en tiåring har lyst til å bo hjemme 😄 men jeg tror ikke du forstod poenget mitt litt lengre oppe.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #58 Skrevet 21. august 2024 Sommerkroppen 2029 skrev (30 minutter siden): Voksne barn som bor hjemme blir ikke like selvstendige som voksne barn som flytter ut. Jeg har klart meg fint i oppdragelsen av mine også. Noen har flyttet tidlig ut mens andre har bodd lengre hjemme. Det er jo helt klart at de som flyttet ut ble mer selvstendige enn de som bodde lengre hjemme. Det er jo faktisk rimelig logisk😉 De som bor lengre hjemme blir jo også selvstendige, bare litt senere. Dere snakker som at ting blir hugget i sten ut fra når man flytter hjemmefra. Anonymkode: bf02f...f30
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #59 Skrevet 21. august 2024 Sommerkroppen 2029 skrev (45 minutter siden): Helt greit det, men da må man kanskje også ha forståelse for at man velger forskjellige veier i livet med forskjellige utdannelser. Noen ganger må man flytte på seg for å få den utdannelsen man ønsker. Det er ingen i denne tråden som har gitt uttrykk for manglende forståelse for at folk velger forskjellige veier og at noen flytter på seg på grunn av utdanning…? Tvert imot har man vel forsøkt å få den ensidige, fordomsfulle og dømmende hi til å forstå at folk NETTOPP velger forskjellig, og at det er ganske idiotisk å tillegge unge mennesker en masse negative egenskaper basert på når de flytter hjemmefra og hvor de velger å jobbe? At det er fullt mulig å akseptere at på samme måte som at folk er ulike på veldig mange områder, så er folk ulike på dette området også? Litt sånn «hurra for mangfoldet», liksom? Anonymkode: 9616a...c4f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2024 #60 Skrevet 21. august 2024 Jeg driver egen bedrift. Eldste barnet er utdannet noe annet enn meg, men jobber i bedriften. Ønsker å ta over når jeg ikke orker mer. Mellomste på 16 jobber for meg annenhver helg. Minste på 14 ønsker ikke å jobbe for meg. Det er helt greit det. Vi rekker jo ikke å se hverandre så mye i løpet av en dag. Og så bor vi på et lite sted med begrenset antall arbeidsplasser, så å kunne jobbe 5 min gange hjemmefra i samme bedrift som meg er ikke egentlig noe problem. Anonymkode: 6561b...acf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå