Gå til innhold

Hvordan opprettholde en god relasjon til tantebarn når mor som er min søster saboterer for mine barn?

Anbefalte innlegg

Tips mottas med takk! Hennes barn er voksne, hun gir null oppmerksomhet til mine barn som fortsatt er små.

Ønsker gode relasjoner ifht meg selv. Kan jeg invitere tantebarna i konfirmasjon og utelate min søster som aldri har vist interesse for barna mine? De konfirmeres neste år.....

Anonymkode: bf3b5...058

Fortsetter under...

Ved å ikke invitere din søster i konfirmasjonen bringer du konflikten mellom dere opp et hakk. I tillegg offentliggjør du den. Vet din søster hvordan du føler det? Hvis ikke, kan overraskelsen gjøre det verre. 

Om du ønsker et godt forhold til tantebarn vanskeliggjør du dette ved å statuer et slikt eksempel. Da vil de kunne komme i en skvis, ta sin mors parti og ta avstand fra deg. Forholdet til tantebarn blir enklere om du inkluderer din søster der hun er en naturlig del og heller treffer tantebarn alene på andre arena.

Anonymkode: dacf3...3d6

Jeg synes ikke du kam det nei.

Du kan ikke bruke barnas konfirmasjon til å lage konflikt i storfamilien. 

At dim søster ikke ønsker et nært forhold til sine tantebarn er et valg hun tar, og ikke noe du kan presse på henne eller bli fornærmet for. Det er veldig mange som velger som henne og ikke noe man lager drama ut av. Hun er en del av storfamilien uansett og inkluderes selvfølgelig på stordager som en konfirmasjon.

At du velger å ha et nært og godt forhold til dine tantebarn er helt supert, bra for deg og bra for tantebarna. Det er et valg du tar for deg og ditt liv.

At dere velger forskjellig må du bare akseptere, og du kan ikke straffe egne barn ved å utelate tante og lage konflikt i storfamilien på deres dag.

Anonymkode: c05a5...074

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...