Gå til innhold

Hvor lenge får ungdommene være ute i helgene?

Anbefalte innlegg

Min 16 åring er ikke noe særlig sosial, men det har kommet seg nå iløpet av sommeren. Så da er jo det store spørsmålet innetid. Hvor lenge er det ok å være ute i helgene? Jeg vil ikke nekte han å dra avgårde siden han har sitti på rommet sitt og gamet i alle år nå som han endelig har begynt å henge med venner, men litt usikker på hvor jeg skal legge lista.

Anonymkode: 92ee8...796

Fortsetter under...

Har ikke noe fast tid, det avgjøres fra gang til gang.

Jeg vet jo hvor de er, og de sier også fra om det er fest.

Forskjell på å sitte tre stykker i kjellerstua og se en film og "reke gatelangs"

Har to på 15 og 17 år.

Sjelden de ikke er hjemme til 23, men jeg har hentet senere og fått de hjem senere også. Som sagt, vi tar det fra gang til gang.

Anonymkode: 551c0...3bd

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Han har ikke noen spesiell innetid. Han er ute så lenge de andre er ute. Ofte til kl 2-3. Vi ønsker ikke å hindre det sosiale med unødvendige strikte regler. Hva er poenget med det?

Anonymkode: de9a9...a13

Så hvis 16-åringen din har lyst til å reke rundt i Oslo til klokka 8 om morgenen, så har du ingen betenkeligheter med det?

For min 16-åring hadde det vært helt uaktuelt. Poenget med å sette den begrensningen? Trygghet så klart, hva skulle det ellers vært?

Anonymkode: c8ada...934

Ingen absolutte tidspunkt som gjelder uavhengig av situasjon, det kommer an på omstendighet. Hjemme hos venner, der foreldrene er tilstede? Ingen innetid, men skal de være ute etter kl 22 må det avtales så vi kan hente. Reke rundt uten fast tilholdssted? Hjemme kl 22. Arrangement med voksenpersoner til stede? 23, men må hentes om de skal hjem etter kl 22.

Henting kan gjøres av oss, besteforeldre eller av venners foreldre, de får ikke sitte på med ungdommer med ferskt sertifikat og høyt behov for å tøffe seg.

Anonymkode: 706a8...1fa

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så hvis 16-åringen din har lyst til å reke rundt i Oslo til klokka 8 om morgenen, så har du ingen betenkeligheter med det?

For min 16-åring hadde det vært helt uaktuelt. Poenget med å sette den begrensningen? Trygghet så klart, hva skulle det ellers vært?

Skulle presisert at de er hjemme hos hverandre der vi bor, på fester eller film/spillekveld. De reker ikke rundt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Skulle presisert at de er hjemme hos hverandre der vi bor, på fester eller film/spillekveld. De reker ikke rundt. 

Det er en god presisering ja. Det er selvsagt situasjonsavhengig hvorvidt man har inntid eller ikke.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tipper at den du siterer ikke bor i Oslo. Det går helt fint an å tenke litt selv før man angriper. 

Vi har heller ikke faste tider, det kommer helt an på hva de skal. Med mobil og snap-kart har vi den oversikten vi trenger og de kommer hjem alt fra kl 21 - 03. Og vi bor heller ikke i Oslo ;) 

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Jeg tipper at den du siterer ikke bor i Oslo. Det går helt fint an å tenke litt selv før man angriper. 

Vi har heller ikke faste tider, det kommer helt an på hva de skal. Med mobil og snap-kart har vi den oversikten vi trenger og de kommer hjem alt fra kl 21 - 03. Og vi bor heller ikke i Oslo ;) 

Det var et svar på hennes spørsmål om hva som er poenget med strikte regler. Hvis man bor i en storby kan jo for eksempel poenget med strikte regler være trygghet. Hvis man tenker selv 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...