Gå til innhold

Jeg er 46 år, og føler at ingen kommer til å tenne på meg

Anbefalte innlegg

.. pga alderen. At jeg er for gammel til at menn skal ha lyst til å ha sex med meg. 

Det er en så fæl følelse, for jeg er fortsatt en lidenskapelig person. Jeg klarer bare ikke å flørte, for jeg syns bare det blir rart.

Er jeg helt syk i hodet? Eller er det andre som føler på det samme? Jeg hører også gjerne fra dere som mener jeg tar helt feil. 

Anonymkode: 2cf3e...adb

Fortsetter under...

Så du tror at alle menn på 50 slutter å ha sex? De tenner bare på 25 åringer og de vil ikke ha dem fordi de er på alder med faren deres, så da blir det ingenting?

Menn tenner i stor grad på damer på sin egen alder altså.

Noen menn vil sikkert ha sex med venninnene til dattera, men det er på langt nær det vanligste.

Anonymkode: fef98...a60

Tenker det samme selv, jeg er 2 år eldre da, og feit. I tillegg er jeg trebarnsmor og ufør. Så ja, yey me. Ser ikke for meg at noen mann vil være interessert noensinne igjen, dessverre. Er ikke der at jeg har prøvd å sjekke det ut enda heller da. 

Anonymkode: 05d35...735

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det samme selv, jeg er 2 år eldre da, og feit. I tillegg er jeg trebarnsmor og ufør. Så ja, yey me. Ser ikke for meg at noen mann vil være interessert noensinne igjen, dessverre. Er ikke der at jeg har prøvd å sjekke det ut enda heller da. 

Så fordi du er 48, feit og ufør så er du ett bedritent menneske som ikke kan tilføre andre noe verdi? Eller er du en hyggelig dame som kan være noe positivt for andre? 

Anonymkode: 11090...aca

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men barna er vel voksne og har flyttet ut så det har vel ikke noe å si at du har barn?

Anonymkode: 29d6c...577

Annonse

46 år er selvsagt ingen hindring for å vekke sexlyst i en mann. Holdning og personlighet er det som teller mest. At du er velstelt og hyggelig som person. Det gjør menn interesserte og ender oftest med at de får en hard og fin ereksjon pga deg. Ikke overtenk. Livet kan være enklere enn du tror.

Anonymkode: c8816...aa9

Takk for svar 💕 Det er rart (og fælt) det der med aldersskam. For det er det det er - jeg skammer meg. 

Det er jo ikke så mange som nærmer seg 50 som er representert på film og i media som seksuelle vesener. Vi latterliggjøres ofte. Og der syns jeg faktisk norske serier er en av verstingene. Det er helt sikkert positive serier jeg ikke har sett, men jeg har sett flere hvor tema er desperate damer som pusher 50. Jeg har jo ledd litt av det selv, men det setter seg en skam der his meg som jeg syns er vanskelig å bli kvitt. 

HI

Jeg har flere venninner på din alder som nå er single for første gang på sikkert 20 år. Og det er et kjøttmarked der ute for tiden 😂 Ikke bare via dating-apper, men også når de er ute på byen. Det er ikke ofte de går tomhendt hjem for tiden for å si det sånn. Gutta er også fra 30 år og oppover, mange yngre som tydeligvis vil teste de eldre damene 🤪 

Kira skrev (4 minutter siden):

Jeg har flere venninner på din alder som nå er single for første gang på sikkert 20 år. Og det er et kjøttmarked der ute for tiden 😂 Ikke bare via dating-apper, men også når de er ute på byen. Det er ikke ofte de går tomhendt hjem for tiden for å si det sånn. Gutta er også fra 30 år og oppover, mange yngre som tydeligvis vil teste de eldre damene 🤪 

Eh, så unge menn vil jo flere ganger etter hverandre...

Anonymkode: 3df36...20c

Kjære deg. Kan jeg så kan du. Jeg er eldre enn deg, litt rynker og åreknuter, tjukk er jeg også, men jeg har utstråling, humør og selvtillit og det viser seg at det er ganske tiltrekkende. Det er ikke lenge siden jeg ble forsøkt sjekket opp. Jeg takket pent nei, jeg er godt gift, men det gir jo en boost. Så flørt i vei. Lar du være så blir du akkurat det du er redd for at du er. 

Annonse

Jeg er 54 og det er definitivt ikke slutt på menns interesse!

Jeg synes det er vanskeligere å finne en jeg får riktige følelser for. Tenne kan man på mange, men det å finne en for et langvarig forhold, det synes jeg er litt mer utfordrende. (Gidder ikke ha sex med noen jeg ikke ønsker forhold med, for blir bare mer seksuelt frustrert av det ;) ).

Det viktigste, Hi, det er som det alltid har vært - det har med hvem du er som person, det har med hvordan du viser hvem du er. Så har det litt med hvordan du tar vare på deg selv (uansett vekt eller form).

Men som en mann nylig sa til meg: "Vi menn legger egentlig ikke merke til hvor mye energi du har brukt på å velge riktige klær eller stelle håret eller sminke deg. Vi legger merke til utstrålingen, øynene, personligheten, humor, respekt og omsorg for andre... og ikke minst helheten - og detaljer vi liker - med kroppen din! Det som fanger interessen først og skaper umiddelbar seksuell interesse, det er ofte det siste, men det er de første tingene som får oss til å ville bli og som sørger for varig tenning!"

Han var litt full, men morsom og ærlig, og fortalte meg også hva han først hadde lagt merke til hos meg ;) Men han fortalte også at han hadde samboer hjemme som han hadde det bra med og som han ville beholde, så vi pratet bare veldig åpent og vennskapelig med hverandre. 

Et par uker før dette hadde jeg holdt på med noe som gjorde at jeg var møkkete fra topp til tå, og med sykkelhjelmfrisyre på hår som burde vært vasket samme morgen, men som jeg utsatte pga. det jordarbeidet jeg måtte gjøre den dagen. Måtte innom et sted rett før stengetid, og plutselig så setter den flotteste mannen jeg har sett på lenge opp det smilet til meg, med anerkjennelse og flørt i øynene.

Jeg er ikke så omsvermet som det kan virke her, men poenget er at det skjer, menn ser kvinner på egen alder og tiltrekkes oss! De aller fleste menn ønsker seg akkurat det samme som de fleste av oss - en partner på noenlunde samme alder som liker deg, tenner på deg og som man kan ha et godt og varig forhold med.

Anonymkode: fe4b4...8f1

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

.. pga alderen. At jeg er for gammel til at menn skal ha lyst til å ha sex med meg. 

Det er en så fæl følelse, for jeg er fortsatt en lidenskapelig person. Jeg klarer bare ikke å flørte, for jeg syns bare det blir rart.

Er jeg helt syk i hodet? Eller er det andre som føler på det samme? Jeg hører også gjerne fra dere som mener jeg tar helt feil. 

Få se på deg da

Anonymkode: ae570...952

Du tar feil.  

Jeg er over 50 og opplever helt klart at menn har lyst på meg.  Jeg har en helt alminnelig kropp.  

Jeg har ikke lyst på tilfeldig sex.  Siden jeg begynte å date for 2-3 år siden har jeg gått på mange første-dater.  Jeg har gått videre med tre av dem.  Han første oppdaget jeg etter hvert at jeg ikke hadde så mye felles med.  Han andre har blitt en god venn, av ulike årsaker fungere vi ikke som par.  Han tredje dater jeg nå, og han er helt klart tiltrukket av meg.  

Ingen av de jeg har datet er ute etter en 25 år gammel kropp.  De vil ha en de kan snakke med, le med, en på egen alder, en som har felles erfaringsgrunnlag...  De liker at jeg vet hva jeg vil og at jeg er selvsikker.  

Jeg er heller ikke spesielt god på flørting, men jeg er en god venn, viser interesse, forteller gode historier, har et interessant liv og følger med når andre snakker.  

Jeg synes sex er en viktig del av et forhold, men ikke  den eneste, og det betyr ikke alt.  Jeg synes heller ikke utseende er spesielt viktig.  Det er viktig å være velstelt, det er viktig å ha en noenlunde sunn livsstil, det er ikke viktig å ha sixpack. Det er også viktig at en mann som fungerer, har et godt forhold til eventuelle barn, har det rent og ryddig hjemme, har et interessant liv.  Hva er viktig for deg?  

Lykke til.  Jeg håper du tør ta initiativ til å bli kjent med nye mennesker.  Hvis målet ditt er at du skal treffe drømmemannen på første forsøk så blir du sannsynligvis skuffet.  Begynn i det små.  Gå på noen små kaffe-dater.  Treffer du en som er hyggelig kan du kanskje prøve på en middag neste gang.  Hvis du treffer noen du ikke liker har du i hvert fall forsøkt.  

Anonymkode: fd3d8...71c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Takk for svar 💕 Det er rart (og fælt) det der med aldersskam. For det er det det er - jeg skammer meg. 

Det er jo ikke så mange som nærmer seg 50 som er representert på film og i media som seksuelle vesener. Vi latterliggjøres ofte. Og der syns jeg faktisk norske serier er en av verstingene. Det er helt sikkert positive serier jeg ikke har sett, men jeg har sett flere hvor tema er desperate damer som pusher 50. Jeg har jo ledd litt av det selv, men det setter seg en skam der his meg som jeg syns er vanskelig å bli kvitt. 

HI

Du skammer deg over alderen din?

For en merkelig ting å skamme seg over.... Skamme seg gjør man når man har gjort noe galt, tatt valg som har såret noen og slike ting. Ting man har gjort, når man burde visst bedre, da skammer man seg.

Men man skammer seg da ikke over ting man ikke har kontroll over. Man skammer seg ikke over å bli syk, over å miste håret, eller fordi man blir eldre. 

Hva er alternativet tenker du, som du ikke ville skammet deg over? Å forbli 30 år? Hvordan skulle du fått til det? Da måtte du dødd da, og ikke blitt eldre.... Du skammer deg fordi du ikke døde ung og sexy, men har blitt eldre?

Anonymkode: fef98...a60

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men barna er vel voksne og har flyttet ut så det har vel ikke noe å si at du har barn?

Det har de jo ikke. Ikke alle får barn i 20 åra vet du. Noen studerer og etablerer seg først.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det har de jo ikke. Ikke alle får barn i 20 åra vet du. Noen studerer og etablerer seg først.

Og det kan man ikke gjøre i 20 åra?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og det kan man ikke gjøre i 20 åra?

Å studere tar den tida det tar da, og plutselig er man ikke i 20 åra mer. Noe mer som er vanskelig å forstå?

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Å studere tar den tida det tar da, og plutselig er man ikke i 20 åra mer. Noe mer som er vanskelig å forstå?

Tydelig vanskelig for deg å forstå at man rekker det i 20 åra

Vet du.. når man faller for noen, så tenner man på dem, uavhengig av alder og kropp. Du må ikke skamme deg over å bli eldre. Det er et privilegium som mange blir fratatt. Du lever!!! Jeg ble sammen med en på 29 år da jeg var 40, feit og ferdig. 

Anonymkode: cef24...bd1

Hver gang jeg leser overskriften på dette innlegget, leser jeg "Jeg er 46 år og føler at ingen kommer til å temme meg".

Så jeg har i hvert fall ingen problemer med å se for meg at du er en fyrrig dame! 

Men spøk til side, jeg kjenner mange som har funnet seg ny partner i femti pluss/minus-alderen. 

Fordelen med å bli eldre, er at man vet mer om hvordan man er selv, hva man liker og hva man ikke gidder å bruke tida på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...