Gå til innhold

Sette inn spiral..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som hsr gjort dette.. er det noen som har måtte få noe ekstra bedøvelse eller smertestillende for dette? Var hos legen idag og skulle sette inn, men måtte til slutt avbryte. Jeg har hatt 1 gang før og måtte på sykehuset for å å få den fjernet pga snoren hadde snurret seg rundt spiralen og de slet med å få den ut. Legen sier at det mest sannsynlig har kommet arrvev nå i livmorhalsen min noe som resulterte at hun fikk ikke presset den inn. 
Tok også celleprøve og bare det gjor vondt noe det ikke har gjort før.

har blitt henvist til gynekolog for å se in de kan hjelpe meg, men kjenner at jeg gruer meg litt nå. Jeg har 2 barn men har ikke født så har ikke blitt tøyet ut heller. Var drit vondt å sette inn den første også

Anonymkode: a2432...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har satt inn to ganger. Har da tatt ibux og paracet på forhånd. Det er jo vondt, men det er over på noen sekunder med den verste smerten. Det høres veldig vondt ut om de trykker og trykker uten å få den inn, så skjønner godt du måtte avbryte. Det er nok veldig lurt å få sjekket ordentlig hos gyn. 

Anonymkode: fd0b5...d3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har satt inn to ganger. Har da tatt ibux og paracet på forhånd. Det er jo vondt, men det er over på noen sekunder med den verste smerten. Det høres veldig vondt ut om de trykker og trykker uten å få den inn, så skjønner godt du måtte avbryte. Det er nok veldig lurt å få sjekket ordentlig hos gyn. 

Hvilken spiral var det forresten? De har jo litt ulik størrelse, og den minste er for de som ikke har født. Jaydess heter den. Kyleena er også litt mindre. Mirena er den største. 

Skrevet

Fikk beskjed om å ta 1 g paracet og 600 mg Ibux en time før spiralen skulle settes inn. 

Anonymkode: 5fc37...332

Skrevet

Jeg har satt inn en gang, og da ble den satt i full narkose. Den ble tatt ut etter noen få måneder da den var på vei ut av seg selv. Uten noe bedøvelse. Skal jeg ha det igjen, blir det i full narkose igjen.

Anonymkode: c97b8...12d

Skrevet

Min søster må i narkose

Anonymkode: e5ad0...afd

Skrevet

Jeg har kjent at de setter den inn, men ingen smerter. Har satt inn 4 ganger. Ikke noe ubehag i etterkant heller. Jeg har hormonspiral.

Anonymkode: c7d97...bcc

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilken spiral var det forresten? De har jo litt ulik størrelse, og den minste er for de som ikke har født. Jaydess heter den. Kyleena er også litt mindre. Mirena er den største. 

Det er den som man får kjøpt resept fritt på apoteket. Kobber spiral. Legen sier den er lik de fleste hormonspiralene 

Skrevet

Ja hun sa at hun ikke fikk den inn og vil ikke trykke med kraft.. litt dumt for hadde venter 2 mnd med å få denne timen og må nå vente til slutten av nov for fikk ikke time før hos gynekologen.. og hvis hun ikke får det til så må jeg venta enda lengre…

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er den som man får kjøpt resept fritt på apoteket. Kobber spiral. Legen sier den er lik de fleste hormonspiralene 

Oj! Kobberspiral er i følge meg djevelens redskap! Jeg hadde det for 20 år siden og har aldri hatt så vondt! Det ga meg masse smerter og ekstreme blødninger. Kan virelig ikke anbefale det. Jeg trodde du snakket om hormonspiral som er mye mindre. 

Skrevet

Fikk beskjed om å ta 1 g paracet og 600 mg Ibux en time før spiralen skulle settes inn. 

Anonymkode: 5fc37...332

Tok begge deler, men virker ikke så godt på meg tydligvis

Skrevet

Jeg har satt inn en gang, og da ble den satt i full narkose. Den ble tatt ut etter noen få måneder da den var på vei ut av seg selv. Uten noe bedøvelse. Skal jeg ha det igjen, blir det i full narkose igjen.

Hvordan fikk du til med å få narkose? Er det pga smerter?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Min søster må i narkose

Anonymkode: e5ad0...afd

Er det pga smerter eller andre årsaker?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har kjent at de setter den inn, men ingen smerter. Har satt inn 4 ganger. Ikke noe ubehag i etterkant heller. Jeg har hormonspiral.

Anonymkode: c7d97...bcc

Da er du heldig. Når jeg satt inn for flere år siden for første gang, var det så vondt at jeg brakk meg. Blødde også endel etterpå og måtte få tabletter for å stoppe det etter 1 ukes tid. Hadde ikke noe særlig med smerter etter innsetting, bare vanlig mensen murringer. 

Skrevet

Hvordan fikk du til med å få narkose? Er det pga smerter?

Nei, ikke pga smerter. Det er pga traumer

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Nei, ikke pga smerter. Det er pga traumer

Ååh oki skjønner. Trist å høre😞

Skrevet

Jeg må ha rene Vallhall det nede for mine spiraler smetter på plass. Husker en sykepleier spurte om jeg ville holde henne i hånden mens den ble satt, og jeg skjønte ikke hvorfor. 

Anonymkode: b69a7...f52

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg må ha rene Vallhall det nede for mine spiraler smetter på plass. Husker en sykepleier spurte om jeg ville holde henne i hånden mens den ble satt, og jeg skjønte ikke hvorfor. 

Då er du heldige👍🏻☺️jeg har bakovervendt livmor også noe som kan gjør at det å sette inn en spiral er enda vanskeligere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

😅 Morsom beskrivelse. Vi er forskjellig utformet anatomisk, mulig du bare er heldig eller legen var god. Stor forskjell på den som gjør jobben, enten det er å sy etter fødsel, ta blodprøve eller sette inn spiral. 

Anonymkode: e7b37...ca9

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Oj! Kobberspiral er i følge meg djevelens redskap! Jeg hadde det for 20 år siden og har aldri hatt så vondt! Det ga meg masse smerter og ekstreme blødninger. Kan virelig ikke anbefale det. Jeg trodde du snakket om hormonspiral som er mye mindre. 

Str på kobber og hormonspiral er like nå, og man kan få en kobber spiral som er bare en strek, en ball også hvis man ikke ønsker T variasjonen. Da er det gynefix som er en strek med en krok som festes i veggen eller ballerina som er en kobbertråd som former seg som en ball. Har hatt gynefix sin og har ingen plager med den

Skrevet

Jeg har hatt både hormonspiral og kobberspiral. Begge er satt inn av erfaren gynekolog uten at jeg kjente noe smerter. 

Men jeg har også vært til GU hos vanlig allmennlege hvor undersøkelsen var svært smertefull. Og på legevakt. Min erfaring er at det handler om erfaring og kompetanse. Jeg betaler gladelig for en privat GU!

Anonymkode: 54793...320

Skrevet

Jeg har hatt både hormonspiral og kobberspiral. Begge er satt inn av erfaren gynekolog uten at jeg kjente noe smerter. 

Men jeg har også vært til GU hos vanlig allmennlege hvor undersøkelsen var svært smertefull. Og på legevakt. Min erfaring er at det handler om erfaring og kompetanse. Jeg betaler gladelig for en privat GU!

Anonymkode: 54793...320

Jeg har også erfart begge og smerte var like om det var hos ei erfaren privat gynekolog, lege eller sykehuset. Smerte er også noe mange faktisk får av en gynekologisk underskelse selv om man aldri er så flink. Jeg har kun gått til privat gynekolog men valgte å gå til fastlegen denne gangen da reisen til min gynekolog er ett godt stykke. Nå trur jeg desverre at jeg har blitt "ødelagt" der nede pga de slet slik med å ta ut min forrige spiral at de har laget en del arrvev. Først hos min gynekolog og deretter på sykehuset. De holdt på ganske lenge da de ikke fikk tak i den. Trådene var surret rundt og siden jeg har bakover vendt livmor, slet de enda mer å få tak i den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...