Gå til innhold

Jeg er alene med barn og jeg har ALDRI egentid

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du fikk barn og regnet med at de var deltids? Er du uten partner så er det lite "egentid". Men så gjør noe med det? Sutring hjelper sjelden på noe som helst. 

Anonymkode: 54b77...8f7

Den eneste som sutrer over noe her er deg. 

Anonymkode: d4b09...a3c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Ok. Men du skjønner det at det er helt normalt å jobbe og da trenge at andre passer barna. Det er også normalt å bruke barnevakt iblant. 

Anonymkode: 09686...514

Regner ikke å jobbe som "egentid". Og barnehagen vil ikke passe barna dine. Det er jobben deres

Anonymkode: 8a5ea...e46

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Regner ikke å jobbe som "egentid". Og barnehagen vil ikke passe barna dine. Det er jobben deres

Om man betaler en barnevakt så er det jobben hennes/hans. Hva krangler du på?

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Om man betaler en barnevakt så er det jobben hennes/hans. Hva krangler du på?

At man kan ikke forvente at noen vil passe barna så man får egentid 

Finnes alltids øyeblikk når en er aleine. På kveldstid etter leggetid, og når de eldste er eldre kan de passe småsøsken. Får en barn er aleinetid noe som blir veldig begrenset, selv med partner. Vi er i sammen om å få barn. Vår aleinetid blir på benken i parken/lekeplassen, hånd i hånd i solen, høre latteren. Det å leve i det en er i er viktigere enn å være heilt aleine. For med barn følges ansvar, tilstedeværelse og tid. Slik er det bare. Finn øyeblikkene, mer enn å søke etter mye mer. Som du aldri vil oppnå før om lenge med små barn, 

Anonymkode: c026e...c15

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

At man kan ikke forvente at noen vil passe barna så man får egentid 

Det kan man da. Jeg regner med at du har hørt om konseptet barnevakt. Jeg tror bare du er ute etter å ta hi, faktisk. Og det gjør deg ganske så stusselig. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det slemt å ønske seg det? Jeg har ALDRI mulighet til å trene eller besøke venniner. ALDRI. Er jeg slem som ønsker meg det?

Anonymkode: 8f3c4...aa7

Den tiden kommer jo. Alle er opptatte 24/7 med de små. 

Nå er de 9 og 12. Nå klarer de å være alene hjemme mens jeg går en tur alene osv.

Jeg er oppe en god stund alene i stua før jeg legger meg. Jeg må ha én time med engelsk krim. 

Nevrologen min sa:" Å sove er også egentlig. " 

Anonymkode: ee247...96a

Hadde det likedan. Heldigvis er den tiden snaaaart over. De kan være alene på dagtid, men minste på 14 kan ikke være alene hjemme etter leggetid som er 21.30 (rutiner og det hele som følger med diagnose). Alle barna har diagnoser, så det var mer egentid da de var mindre enn da de var 8-15 år. Da la de seg før meg, og jeg hadde tid på kvelden. Hadde telefonsamtaler med venninner i stedet for å besøke dem.

Og ikke alle har råd til barnevakt. Sånn til alle som synes det er en enkel løsning

Anonymkode: 52001...aae

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det kan man da. Jeg regner med at du har hørt om konseptet barnevakt. Jeg tror bare du er ute etter å ta hi, faktisk. Og det gjør deg ganske så stusselig. 

Herregud. Er du så dum eller gjør du deg bare til?

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg har ikke mulighet til det.

Anonymkode: 8f3c4...aa7

Hvorfor har du ikke mulighet til det? Å finne en stødig ungdom / ung voksen som kan sitte barnevakt er ofte en grei sak. 

Anonymkode: 8bf13...08c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Herregud. Er du så dum eller gjør du deg bare til?

Ja, det er nok jeg som er dum som ikke skjønner at man kan betale noen for å sitte barnevakt. Akkurat. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Man går jo gjerne inn i livet med barn sammen med en partner. Og ryker det er man likevel ofte to om det. Og si at størstedelen av foreldre ikke har tid til trening er jo beint ut feil. Alle jeg kjenner har tid til trening/sosiale ting. Jeg vet ikke om noen som ikke har noe mulighet for litt barnevakt for å gjøre ting alene. Selv om man har barn og elsker barna over alt på jord er det virkelig nødvendig å ha litt alenetid innimellom. 

Anonymkode: 97640...4a0

Kjenner en som ikke har noe familie her i landet, og er helt alene med barnet, hun får til utrolig mye og gjør mye for andre i tillegg, dermed får hun litt hjelp( mest hjelp når hun jobber og barnehage er stengt)

Så alt trenger ikke være så vondt og vanskelig som du vil ha det til.

Du vet heller ikke hvordan det var for meg heller når barna var små!

Men jeg fikk alltid til å være sosial og trene, men med barna med.

Må bare ikke tro at du er alene om å ha det slik, og skaff deg barnehageplass om barnet er stort nok

Anonymkode: e3c42...54f

Annonse

Du kan vel besøke eller møte venner med barn? Det er helt vanlig at man henger mer med venner i samme situasjon. 

Det er ikke slik at en automatisk har all verdens mulighet for egentid om en er to heller. Vi fikk barn tidlig, bygde hus og studerte med små barn. All fritid gikk til det, i tillegg strekker ikke tiden med barnehage og sfo til i forhold til faktisk ferie for voksne, da må en rullere dagene for at det skal gå rundt. 

Så hva gjør man? Finner andre i samme situasjon å leke med. Jeg var mye med ei venninne som har barn i samme alder. Hvis hun jobbet sent, var ungene hos meg, hvis jeg studerte til eksamen, var de hos henne. Slik løser man livet i en periode. Når ungene blir større, vil de ha venner som både er på besøk hos dere og barna dine er på besøk hos de. Da får du plutselig alenetid uten at du har ordnet barnevakt. 

Anonymkode: 01ed3...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...