Anonym bruker Skrevet 19. august #76 Del Skrevet 19. august MissSaigon skrev (27 minutter siden): Det er jo vi som ønsker å hente, så jeg ser ikke hva som er så sprøtt med det. Det er snakk om noen få år, og konsekvensene ved å enten gå alene hjem på mørke kvelder eller sitte på med tilfeldige ferske sjåfører kan virkelig bli katastrofale. Så da ofrer jeg gjerne nattesøvnen de gangene det er nødvendig. Mine to eldste barn er utflyttet og klarer seg bra, men nå kjører jeg når de er hjemme i ferier. Sist jeg hentet sønn + kompiser fra fjelltur (de kom ned et annet sted enn turen startet) så kommenterte kompisene på at de husker at jeg "alltid" kjørte og at de satt pris på det. Den ene sa faktisk at det var godt han fikk sitte på med meg fordi hans egne foreldre "ikke virket". Slemt sagt av tenåringen. Jeg hadde blitt lei meg om min sønn sa det om meg. Jeg er et menneske jeg og, og at jeg prioriterer min egen søvn fremfor å sy puter under armene på ungdommen, skulle bare mangle. Jeg har gjort så mye for dem alltid. «Noen få år» ser jeg flere skriver. Vel. Det var noen få år jeg ikke sov da de var babyer og. 7-8 år kanskje. Og nå skal jeg snart ikke sove de neste 7-8 åra igjen? Nei, vet du hva. De får komme seg hjem på egen hånd, enten med taxi eller ordne seg en kompis. Det gjorde vi. Aldri i verden om jeg ville vekket mamma klokken 3 fordi jeg nektet å bli hentet klokken 1. Tøys og tull. Anonymkode: 62f8b...2ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 19. august #77 Del Skrevet 19. august Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Slemt sagt av tenåringen. Jeg hadde blitt lei meg om min sønn sa det om meg. Jeg er et menneske jeg og, og at jeg prioriterer min egen søvn fremfor å sy puter under armene på ungdommen, skulle bare mangle. Jeg har gjort så mye for dem alltid. «Noen få år» ser jeg flere skriver. Vel. Det var noen få år jeg ikke sov da de var babyer og. 7-8 år kanskje. Og nå skal jeg snart ikke sove de neste 7-8 åra igjen? Nei, vet du hva. De får komme seg hjem på egen hånd, enten med taxi eller ordne seg en kompis. Det gjorde vi. Aldri i verden om jeg ville vekket mamma klokken 3 fordi jeg nektet å bli hentet klokken 1. Tøys og tull. Anonymkode: 62f8b...2ca Du vil at barna dine skal sitte på med tilfeldige biler for at du skal slippe å hente. Det er ditt valg, men altså et valg jeg ikke kunne levd med. Dette er jo ikke noe som skjer hver helg, så det er faktisk null problem i vårt hjem. Hvordan tenker du når du skriver at du ikke skal sove de 7-8 neste åra? Tenker du at det er behov for å hentes i alle ukens dager? Det var vel ikke pent sagt av gutten (han er ikke tenåring lenger), men kommentaren var kanskje ikke kun basert på at foreldrene ikke hentet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august #78 Del Skrevet 19. august Hvor lenge lar dere ungene være ute? Anonymkode: a347f...b6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august #79 Del Skrevet 19. august MissSaigon skrev (41 minutter siden): Du vil at barna dine skal sitte på med tilfeldige biler for at du skal slippe å hente. Det er ditt valg, men altså et valg jeg ikke kunne levd med. Dette er jo ikke noe som skjer hver helg, så det er faktisk null problem i vårt hjem. Hvordan tenker du når du skriver at du ikke skal sove de 7-8 neste åra? Tenker du at det er behov for å hentes i alle ukens dager? Det var vel ikke pent sagt av gutten (han er ikke tenåring lenger), men kommentaren var kanskje ikke kun basert på at foreldrene ikke hentet. Hvorfor overdramatisere så mye? Hun skrev ikke at hennes ungdommer måtte «sitte på med tilfeldige biler». Hun skrev at de fikk ta taxi eller sitte på med en kompis. Du får ikke mer tett ved å tillegge folk ting de ikke har sagt. Selv ble jeg aldri henter av foreldrene mine midt på natta, jeg hadde enten innetid, jeg sov hos en venninne eller jeg måtte skaffe taxi/skyss. De sa aldri: «da får du bare haike», altså! Kunne ikke falt meg inn i fylla å klandre mine foreldre for at de ikke var nattetaxi for meg. Anonymkode: 2833c...e10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august #80 Del Skrevet 19. august Anonym bruker skrev (17 timer siden): Har du gått litt i surr i anonymkodene? Anonymkode: f0a21...a0c Svarer til mitt innlegg er like irrelevant uavhengig av anonymkode. Anonymkode: 2833c...e10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. august #81 Del Skrevet 19. august MissSaigon skrev (4 timer siden): Du vil at barna dine skal sitte på med tilfeldige biler for at du skal slippe å hente. Det er ditt valg, men altså et valg jeg ikke kunne levd med. Dette er jo ikke noe som skjer hver helg, så det er faktisk null problem i vårt hjem. Hvordan tenker du når du skriver at du ikke skal sove de 7-8 neste åra? Tenker du at det er behov for å hentes i alle ukens dager? Det var vel ikke pent sagt av gutten (han er ikke tenåring lenger), men kommentaren var kanskje ikke kun basert på at foreldrene ikke hentet. Hvor i mitt innlegg leser du at ungdommen min må sitte på med tilfeldige mennesker?» Anonymkode: 62f8b...2ca Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KellyTaylor Skrevet 19. august #82 Del Skrevet 19. august Jeg ble alltid hentet av mine foreldre på 80 og 90 tallet, okke samme når klokkeslett og det samme har jeg praktisert for mine barn. Ønsker å vite at de har kommet seg trygt hjem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gucci_Helene Skrevet 19. august #83 Del Skrevet 19. august Vi henter så sent det skal være de helgene vi har "helgevakt", vi deler på det med foreldrene til hennes venninner, Hun vet hun kan ringe om det så er kl 6 morgenen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #84 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (21 timer siden): Men det som ikke tenkes på her, er at viss en kjører bil om natta og fortsatt er trøtt, er det som å kjøre med promille… Er det så mye bedre da? Reaksjonsevnen er ganske mye nedsatt, så er egentlig bedre å gi penger til taxi. Anonymkode: 7d7b0...717 Nå har jeg kjørt taxi selv, var ikke noe mindre trøtt den gang enn nå. Ofte pålogget i 14 timer for å få nok turer til en lønn du kan leve av. Men det var en digresjon. Blir jo ikke noe mer trøtt av å hente tenåringen midt på natten enn å ha baby som holder deg våken midt på natten over en lang periode. Vi lever ikke i en verden som har tid til å vente på at folk har fått sine 8 timer med søvn og de fleste tåler ei rufsete natt i ny og ne. Anonymkode: 17e4b...f20 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #85 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nå har jeg kjørt taxi selv, var ikke noe mindre trøtt den gang enn nå. Ofte pålogget i 14 timer for å få nok turer til en lønn du kan leve av. Men det var en digresjon. Blir jo ikke noe mer trøtt av å hente tenåringen midt på natten enn å ha baby som holder deg våken midt på natten over en lang periode. Vi lever ikke i en verden som har tid til å vente på at folk har fått sine 8 timer med søvn og de fleste tåler ei rufsete natt i ny og ne. Anonymkode: 17e4b...f20 Du har kanskje ikke hørt om folk som er i bilulykker, fordi de sovnet på veien??? kan skje, og da vet du ikke om du i tillegg tar livet av andre med det samme. Jeg vet at jeg ikke er kjørbar når jeg er trøtt, så da kjører jeg ikke. Vet det finnes alkoholikere som og tror de er kjørbare, fordi de ikke kjenner at de har dårlige reaksjonstid (på veien, )og skulle uansett ikke kjørt. Det er bare slik folk tenker, men ulykker fortsetter å skje pga trøtthet, rus, osv. Anonymkode: 7d7b0...717 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #86 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du har kanskje ikke hørt om folk som er i bilulykker, fordi de sovnet på veien??? kan skje, og da vet du ikke om du i tillegg tar livet av andre med det samme. Jeg vet at jeg ikke er kjørbar når jeg er trøtt, så da kjører jeg ikke. Vet det finnes alkoholikere som og tror de er kjørbare, fordi de ikke kjenner at de har dårlige reaksjonstid (på veien, )og skulle uansett ikke kjørt. Det er bare slik folk tenker, men ulykker fortsetter å skje pga trøtthet, rus, osv. Anonymkode: 7d7b0...717 Selvfølgelig har jeg hørt om det. Men ei rufsete natt i ny og ne tåler de fleste, slitasje over tid er noe annet. Sånn sett utgjør nok småbarnsforeldre med barn som er våkne natt etter natt en større risiko enn tenåringsforeldre med ei avbrutt søvn i ny og ne. Anonymkode: 17e4b...f20 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #87 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Selvfølgelig har jeg hørt om det. Men ei rufsete natt i ny og ne tåler de fleste, slitasje over tid er noe annet. Sånn sett utgjør nok småbarnsforeldre med barn som er våkne natt etter natt en større risiko enn tenåringsforeldre med ei avbrutt søvn i ny og ne. Anonymkode: 17e4b...f20 Småbarnstida med våkne barn kan tilbringes i senga. I would know, har to barn som ikke sov hele natta før de var 5. Men da var vi i senga, i mørket, og prøvde å sove. Døse i senga kontra kle på seg og fungere er to forskjellige ting. Anonymkode: a347f...b6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #88 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (På 18.8.2024 den 7.00): Dette er jo helt sprøtt. Er det sant at det er vanlig at ungdommene ringer til foreldrene, og så står foreldrene opp midt i nattesøvnen og henter dem? Hva er det barna lærer om ansvar, selvstendighet og å ikke belaste andre? Jeg forstår selvsagt at folk er forskjellige, og at det er forskjellig om det går kollektivtransport mv. Jeg tok meg alltid hjem fra fest selv. Dvs at jeg alltid hadde en plan for hvordan jeg skulle ta meg hjem uten å belaste mine foreldre. Verken jeg eller mannen har en så stabil nattesøvn at jeg tror det er en god løsning å stå opp midt på natten for å kjøre og hente, og deretter legge seg igjen. Jeg er også litt bekymret for hvordan det skal bli ansvarsfulle samfunnsborgere av disse tenåringene. De sier at unge nå har mindre resiliens enn før. Kan måten foreldre yter service på være noe av forklaringen? (På gruppenivå selvsagt, det spiller ingen rolle hvor robust din individuelle ungdom ellers er). Anonymkode: dc333...711 Da jeg og mine søsken var ungdommer holdt min far seg edru alle helger. Vi kunne ringe når som helst om behovet oppsto. Jeg kan ikke svare for mine søsken, men jeg benyttet meg vel av tilbudet mindre enn 10 ganger ila hele ungdomstiden. Ellers ble det benyttet kollektiv eller apostlenes hester. Det lå likevel en utrolig trygghet i å vite at hjelp alltid var tilgjengelig om behovet var der. Jeg er i dag en ansvarsfull voksen. Tar vare på mine barn og har en jobb med masse ansvar. Mine barn vet også at de kan ringe hjem ved behov uansett tidspunkt - foreløpig har ingen av dem misbrukt ordningen. Anonymkode: d2f7f...5fa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #89 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da jeg og mine søsken var ungdommer holdt min far seg edru alle helger. Vi kunne ringe når som helst om behovet oppsto. Jeg kan ikke svare for mine søsken, men jeg benyttet meg vel av tilbudet mindre enn 10 ganger ila hele ungdomstiden. Ellers ble det benyttet kollektiv eller apostlenes hester. Det lå likevel en utrolig trygghet i å vite at hjelp alltid var tilgjengelig om behovet var der. Jeg er i dag en ansvarsfull voksen. Tar vare på mine barn og har en jobb med masse ansvar. Mine barn vet også at de kan ringe hjem ved behov uansett tidspunkt - foreløpig har ingen av dem misbrukt ordningen. Anonymkode: d2f7f...5fa Nettopp! Den tryggheten i å vite at man kan bli hentet, hvis nødvendig, den mener jeg er svært viktig. Anonymkode: a270e...06e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #90 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nettopp! Den tryggheten i å vite at man kan bli hentet, hvis nødvendig, den mener jeg er svært viktig. Anonymkode: a270e...06e Men da må det jo være greit å være enig om at det ikke er fri taxi hele døgnet? Sette noen grenser? Bli enig om klokkeslett? Anonymkode: a347f...b6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #91 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Nettopp! Den tryggheten i å vite at man kan bli hentet, hvis nødvendig, den mener jeg er svært viktig. Anonymkode: a270e...06e Men så går det også helt fint an å si at «jeg henter deg hvis det er helt krise», selv om utgangspunktet er «jeg forventer at du tar siste tog hjem». Folk er bare så dårlige på å se nyanser! Anonymkode: 2833c...e10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 20. august #92 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (22 timer siden): Hvorfor overdramatisere så mye? Hun skrev ikke at hennes ungdommer måtte «sitte på med tilfeldige biler». Hun skrev at de fikk ta taxi eller sitte på med en kompis. Du får ikke mer tett ved å tillegge folk ting de ikke har sagt. Selv ble jeg aldri henter av foreldrene mine midt på natta, jeg hadde enten innetid, jeg sov hos en venninne eller jeg måtte skaffe taxi/skyss. De sa aldri: «da får du bare haike», altså! Kunne ikke falt meg inn i fylla å klandre mine foreldre for at de ikke var nattetaxi for meg. Anonymkode: 2833c...e10 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Hvor i mitt innlegg leser du at ungdommen min må sitte på med tilfeldige mennesker?» Anonymkode: 62f8b...2ca Å ikke ha en klar avtale på hvem som skal kjøre ungdommen hjem anser jeg som tilfeldig, selv om man kjenner sjåføren som ender opp med å kjøre. Hva om ingen kjente kan kjøre og ungdommene setter seg på med fremmede for å slippe å gå? Hver sitt valg, men den risikoen tar altså ikke vi. Det er virkelig ikke noe problem å stå opp, hive på seg en joggedress og kjøre en og annen natt. Hvor vanskelig kan man egentlig gjøre seg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #93 Del Skrevet 20. august MissSaigon skrev (7 minutter siden): Å ikke ha en klar avtale på hvem som skal kjøre ungdommen hjem anser jeg som tilfeldig, selv om man kjenner sjåføren som ender opp med å kjøre. Hva om ingen kjente kan kjøre og ungdommene setter seg på med fremmede for å slippe å gå? Hver sitt valg, men den risikoen tar altså ikke vi. Det er virkelig ikke noe problem å stå opp, hive på seg en joggedress og kjøre en og annen natt. Hvor vanskelig kan man egentlig gjøre seg... Men det er ingenting som tilsier at henne du svarte mener barnet skal sitte på med en random person. Hun skrev da helt tydelig «taxi eller en kompis». Det er heller ingenting som tilsier at man «ikke har en klar avtale på hvem som kan kjøre ungdommen hjem». Avtalen kan være «jeg tar taxi» eller «Trond kjører meg hjem». Det er jo DU som gjør deg vanskelig her. Det er ikke å gjøre seg vanskelig å løse ting på andre måter enn hva du gjør. At man mener det er uproblematisk at ungdommen tar taxi eller sitter på med en kompis hjem betyr heller ikke at man synes det er VANSKELIG å hente. Veldig mange mennesker mestrer begge deler, og vurderer hver situasjon for seg. Det finnes sjelden bare én løsning på ting. Anonymkode: 2833c...e10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #94 Del Skrevet 20. august Det kommer veldig ann på anledningen til at de er ute, hvor de er, alder på ungdommen (14 og 17 er vesentlig forskjell) hvilken dag det er osv. Det er forskjell på å henge hos en venn tirsdag kveld, og bursdagsfest en fredagskveld. Sistnevnte hentet jeg uansett, men ønsker å ha de hjem i hus til 3 på natten. Jeg henter alltid, men setter noen grenser innenfor rimeligheten. Så lenge de bor i mitt hus bestemmer jeg en del ♥️ Anonymkode: bdc08...956 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 20. august #95 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Men det er ingenting som tilsier at henne du svarte mener barnet skal sitte på med en random person. Hun skrev da helt tydelig «taxi eller en kompis». Det er heller ingenting som tilsier at man «ikke har en klar avtale på hvem som kan kjøre ungdommen hjem». Avtalen kan være «jeg tar taxi» eller «Trond kjører meg hjem». Det er jo DU som gjør deg vanskelig her. Det er ikke å gjøre seg vanskelig å løse ting på andre måter enn hva du gjør. At man mener det er uproblematisk at ungdommen tar taxi eller sitter på med en kompis hjem betyr heller ikke at man synes det er VANSKELIG å hente. Veldig mange mennesker mestrer begge deler, og vurderer hver situasjon for seg. Det finnes sjelden bare én løsning på ting. Anonymkode: 2833c...e10 Hvorfor har du så stort behov for å forklare hva andre mener? Tror du ikke at vedkommende kan respondere på mitt innlegg selv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #96 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men det er ingenting som tilsier at henne du svarte mener barnet skal sitte på med en random person. Hun skrev da helt tydelig «taxi eller en kompis». Det er heller ingenting som tilsier at man «ikke har en klar avtale på hvem som kan kjøre ungdommen hjem». Avtalen kan være «jeg tar taxi» eller «Trond kjører meg hjem». Det er jo DU som gjør deg vanskelig her. Det er ikke å gjøre seg vanskelig å løse ting på andre måter enn hva du gjør. At man mener det er uproblematisk at ungdommen tar taxi eller sitter på med en kompis hjem betyr heller ikke at man synes det er VANSKELIG å hente. Veldig mange mennesker mestrer begge deler, og vurderer hver situasjon for seg. Det finnes sjelden bare én løsning på ting. Anonymkode: 2833c...e10 Sist helg hentet jeg min datter på fest, som jeg altså bruker å gjøre. Mens jeg står og venter kommer to gutter og spør om jeg kan kjøre dem hjem. De bor da 2 mil unna, hadde egentlig sjåfør, men denne hadde plutselig fått andre ting å gjøre så disse to guttene kom seg ikke hjem. Vi bor på bygda, ingen buss, taxi Kanaan du få fra langt bort istan og koster deretter. (Ikke noe disse 17 år gammle skoleelevene har penger til) Poenget er at selv om de trodde da de dro på fest at de også skulle komme seg hjem igjen, så gjorde de ikke det. De måtte spørre noen tilfeldige. Denne gangen ble de kjørt hjem av ei 50 år gammel kjærring, neste gang kan det være en 18 åring som nettopp hsr fått lappen og skal tøffe seg og kjøre i 180 på svingete veier. Slikt vil ikke jeg at min datter skal forholde seg til - jeg henter når det trengs! Og jeg fatter ikke at noen lar seg provosere av det.... Anonymkode: 81b1e...5cc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128367 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 20. august #97 Del Skrevet 20. august Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Sist helg hentet jeg min datter på fest, som jeg altså bruker å gjøre. Mens jeg står og venter kommer to gutter og spør om jeg kan kjøre dem hjem. De bor da 2 mil unna, hadde egentlig sjåfør, men denne hadde plutselig fått andre ting å gjøre så disse to guttene kom seg ikke hjem. Vi bor på bygda, ingen buss, taxi Kanaan du få fra langt bort istan og koster deretter. (Ikke noe disse 17 år gammle skoleelevene har penger til) Poenget er at selv om de trodde da de dro på fest at de også skulle komme seg hjem igjen, så gjorde de ikke det. De måtte spørre noen tilfeldige. Denne gangen ble de kjørt hjem av ei 50 år gammel kjærring, neste gang kan det være en 18 åring som nettopp hsr fått lappen og skal tøffe seg og kjøre i 180 på svingete veier. Slikt vil ikke jeg at min datter skal forholde seg til - jeg henter når det trengs! Og jeg fatter ikke at noen lar seg provosere av det.... Anonymkode: 81b1e...5cc Nettopp! Vi vet jo alle hvorfor noen blir provosert over at andre følger opp barna bedre enn de gjør. Da kommer beskyldninger om overbeskyttende og å sy puter under armene på tenåringene. Jeg syr gjerne puter om det bidrar til at de kommer trygt hjem til meg! Jammen meg blir de selvstendige og fornuftige mennesker likevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #98 Del Skrevet 20. august Nå er det jo helt utenkelig at min snart 17-åring får rave rundt ute til langt på natt. Heldigvis er han og vennene hans fornuftige, de ønsker ikke være ute hele natta og drikke og potensielt havne i situasjoner som er uheldige. Noen av de gjør det, da, men ikke mange. Jeg hadde aldri stått opp klokka 3 på natta for å hente en umyndig person (dvs, jeg får ikke sove før de er i hus så det hadde jo gått utover min søvn) Gjengs over blir vennegjengen henta i 24-01 tiden, heldigvis. Anonymkode: a347f...b6e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #99 Del Skrevet 20. august MissSaigon skrev (37 minutter siden): Nettopp! Vi vet jo alle hvorfor noen blir provosert over at andre følger opp barna bedre enn de gjør. Da kommer beskyldninger om overbeskyttende og å sy puter under armene på tenåringene. Jeg syr gjerne puter om det bidrar til at de kommer trygt hjem til meg! Jammen meg blir de selvstendige og fornuftige mennesker likevel. Det er ikke alltid det at de som står på pinne når som helst følger opp barna bedre enn de som ikke gjør det. Jeg har satt en grense for hvor sent jeg kan reise og hente. Altså henter jeg gjerne, men da på mine premisser. Det er senest 01.00, lenger enn det kan hun ikke være ute på fest. Enkelt og greit. Har aldri fått spørsmål om jeg kan komme senere, hun er klar over at 01.00 er siste frist. Men jeg følger da ikke opp noe dårligere enn deg/dere. Og jeg mener at om de skal hentes, så må de også ha forståelse for at foreldre ikke alltid gjør alt de vil, de har også begrensninger. Så får de enten følge det, eller de får bli hjemme. Anonymkode: cab80...943 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. august #100 Del Skrevet 20. august MissSaigon skrev (1 time siden): Hvorfor har du så stort behov for å forklare hva andre mener? Tror du ikke at vedkommende kan respondere på mitt innlegg selv? Jo, det kan hun helt sikkert! Det er forresten ikke hennes forklaring jeg har behov for å utdype. Det jeg ønsker å sette fokus på er din forvrenging av hennes forklaring, slik at det fremstår som om vedkommende gir flatt beng i hvordan barna hennes kommer seg hjem. Det mener jeg er urimelig og stusselig, og det står jeg fritt til å kommentere. Anonymkode: 2833c...e10 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449234-dersom-dere-m%C3%A5-hente-deres-ten%C3%A5ring-p%C3%A5-en-l%C3%B8rdagskveld/page/4/#findComment-150128390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå