Gå til innhold

Dersom dere må hente deres tenåring på en lørdagskveld..

Anbefalte innlegg

Senest 01, helst midnatt. Jeg sliter enormt med søvn og har ikke mulighet til å kaste bort søvnen for å hente. Mellomste har null problem med det, foreldrene til kjærsten sier det samme. Senest midnatt. Og de er fornøyd. Eldste har fått stefar til å hente om det blir seinere. 

Anonymkode: a347f...b6e

Fortsetter under...

Her inne, hi, henter alle (særlig den harde kjerne) når ungdommen ringer uansett når på døgnet det er.

På samme måte som de lager all mat fra bunnen, aldri handler på Temu (for det gjør kun white trash), alle små naboer kan spise middag hver dag hvis de vil (foreldrene kan bare smøre seg et knekkebrød eller to - null problem), og når det er fest baker de minst én kake til hver gjest. 

Anonymkode: 62f8b...2ca

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo helt sprøtt. Er det sant at det er vanlig at ungdommene ringer til foreldrene, og så står foreldrene opp midt i nattesøvnen og henter dem? Hva er det barna lærer om ansvar, selvstendighet og å ikke belaste andre?

Jeg forstår selvsagt at folk er forskjellige, og at det er forskjellig om det går kollektivtransport mv. 

Jeg tok meg alltid hjem fra fest selv. Dvs at jeg alltid hadde en plan for hvordan jeg skulle ta meg hjem uten å belaste mine foreldre. 

Verken jeg eller mannen har en så stabil nattesøvn at jeg tror det er en god løsning å stå opp midt på natten for å kjøre og hente, og deretter legge seg igjen. 

Jeg er også litt bekymret for hvordan det skal bli ansvarsfulle samfunnsborgere av disse tenåringene. De sier at unge nå har mindre resiliens enn før. Kan måten foreldre yter service på være noe av forklaringen? (På gruppenivå selvsagt, det spiller ingen rolle hvor robust din individuelle ungdom ellers er). 

Anonymkode: dc333...711

Jeg har verdens mest selvstendige unger, men de kan ikke trylle fram trygg transport på feil side av døgnet. Det gjør meg da virkelig ikke noe å legge meg seint eller bli vekket for å hente om jeg sovner, det er gjerne noen få år det er snakk om, og etter de flytter ut er det en sjelden gang om de er hjemme i ferien. Det er virkelig bare hyggelig.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Her inne, hi, henter alle (særlig den harde kjerne) når ungdommen ringer uansett når på døgnet det er.

På samme måte som de lager all mat fra bunnen, aldri handler på Temu (for det gjør kun white trash), alle små naboer kan spise middag hver dag hvis de vil (foreldrene kan bare smøre seg et knekkebrød eller to - null problem), og når det er fest baker de minst én kake til hver gjest. 

Og ellers har du det bra? Det rykker litt i mindreverdighetsfølelsen, skjønner jeg. 

Anonymkode: f0a21...a0c

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er i det store og hele helt korrekt, og den anstrengte sarkasmen din faller flatt på magen som så ofte før. 

Endret av sug lut
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og ellers har du det bra? Det rykker litt i mindreverdighetsfølelsen, skjønner jeg. 

sug lut skrev (5 minutter siden):

Det er i det store og hele helt korrekt, og den anstrengte sarkasmen din faller flatt på magen som så ofte før. 

Hehe. Et par stykker som følte seg truffet ja. 
Jeg har ikke tenåringer en gang, så der bommet dere. 😉

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hehe. Et par stykker som følte seg truffet ja. 
Jeg har ikke tenåringer en gang, så der bommet dere. 😉

Føler seg truffet av hva? At jeg gir barna ordentlig mat, henter dem ved behov og ikke kunne drømme om å handle på Temu? Det har du jammen helt rett i. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Dersom dere må hente deres tenåring på en lørdagskveld, hvor sent kan dere strekke dere?

Hadde egentlig avtalt å hente nå ved midnatt, men 17 åringen sendte melding om at han ønsker å bli lenger.
Vi sa at de er greit, men henter senest rundt kl 01:00 siden vi har en dag i morgen og må legge oss.
Han kunne tenke seg å bli lenger enn det, men for oss er det uaktuelt så kommer til å hente da.
Bor litt ute på landet og det går ikke busser så sent.

Anonymkode: c612f...8d6

I helg? Kl. 03.00

Anonymkode: 70bd8...b1e

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Føler seg truffet av hva? At jeg gir barna ordentlig mat, henter dem ved behov og ikke kunne drømme om å handle på Temu? Det har du jammen helt rett i. 

Ja, for du er så perfekt at du aldri kan finne på å gi dem en pose med Toro mexicansk gryte eller handle en hundesele på Temu. For ikke å snakke om bare en halv kake til hver gjest i konfirmasjonen til William. 😉

Jeg hadde sagt senest 1. Ellers må de sove over der. Men egentlig er jeg så glad for at barna har venner, at jeg hadde døgnet for at de skulle være sammen med venner. 

Anonymkode: f5b17...e81

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, for du er så perfekt at du aldri kan finne på å gi dem en pose med Toro mexicansk gryte eller handle en hundesele på Temu. For ikke å snakke om bare en halv kake til hver gjest i konfirmasjonen til William. 😉

Meksikansk gryte har vi på telttur og nei, jeg handler ingenting på Temu. Aldri noen gang, faktisk. Jeg skjønner at dette er vanskelig for deg å akseptere. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Tenker det er helt greit å sette en grense på kl 01. Ville ikke gått og lagt meg, slm andre skriver her, hva om hen av en eller annen grunn aldri ringer? 

Anonymkode: d8e8a...497

Man sover jo ikke så tungt når de unge er ute. Men når de er 18 og over så regner jeg med at de ordner seg selv, kanskje de har funnet en seng for natten ;) de bor for seg selv ellers, så jeg må godta at de ikke melder mamma om alle planer og endringer. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vet du prøver å provosere, men for meg blir det litt merkelig. Det du ser ut til å misse er fleksibiliteten som ligger i disse svarene du reagerer på. Veldig mange er fleksible, og klarer å justere seg etter situasjonen. De fleste setter det sosiale høyt og er derved fleksibel på når de kan hente og når venner kan få middag. De fleste er også så trygge på seg selv at de setter grenser. Det er ikke slik at en familie som prioriterer å lage mat fra bunnen for nervesammenbrudd en dag de ikke har tid. Da lager de rett og slett en enklere middag. Passer det ikke at barnas venner er på middag en dag så sendes de rett og slett hjem selv om de var på middag i går. 

Når det gjelder å handle på Temu er det et valg som mange har om å unngå slike billigbutikker med dårlige arbeidsforhold og konkurransevridning og der varene gjerne har dårlig kvalitet. Du er aldri i en situasjon der du må handle der og derfor er det veldig enkelt å unngå for de som ønsker det. 

Når det gjelder kaker til konfirmasjon er det store forskjeller i tradisjonene rundt om i landet. Ingen har én kake pr. gjest, men i flere deler av landet er kakebordet viktig på store dager. Gjestene spiser mindre av annen mat og mye kaker og man har rester som gjestene får med seg. Det er ikke noe dårligere tradisjon det enn det hvor middagen prioriteres og gjestene ikke orker så mye kake. 

Anonymkode: fc16f...cb7

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet du prøver å provosere, men for meg blir det litt merkelig. Det du ser ut til å misse er fleksibiliteten som ligger i disse svarene du reagerer på. Veldig mange er fleksible, og klarer å justere seg etter situasjonen. De fleste setter det sosiale høyt og er derved fleksibel på når de kan hente og når venner kan få middag. De fleste er også så trygge på seg selv at de setter grenser. Det er ikke slik at en familie som prioriterer å lage mat fra bunnen for nervesammenbrudd en dag de ikke har tid. Da lager de rett og slett en enklere middag. Passer det ikke at barnas venner er på middag en dag så sendes de rett og slett hjem selv om de var på middag i går. 

Når det gjelder å handle på Temu er det et valg som mange har om å unngå slike billigbutikker med dårlige arbeidsforhold og konkurransevridning og der varene gjerne har dårlig kvalitet. Du er aldri i en situasjon der du må handle der og derfor er det veldig enkelt å unngå for de som ønsker det. 

Når det gjelder kaker til konfirmasjon er det store forskjeller i tradisjonene rundt om i landet. Ingen har én kake pr. gjest, men i flere deler av landet er kakebordet viktig på store dager. Gjestene spiser mindre av annen mat og mye kaker og man har rester som gjestene får med seg. Det er ikke noe dårligere tradisjon det enn det hvor middagen prioriteres og gjestene ikke orker så mye kake. 

Anonymkode: fc16f...cb7

Jeg prøver ikke å provosere, jeg oppsummerer forumet. 

Henter ungene når de trenger å bli hentet. Når det måtte være på døgnet. Hvis det betyr dårlig søvn den natta jeg henter så betyr det virkelig ingenting. Når ble Temu en del av diskusjonen ? 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg prøver ikke å provosere, jeg oppsummerer forumet. 

Og så virket det som du blir litt smått fornærma når noen påpeker at du har oppsummert helt riktig. Det er litt rart. 

Himmel og hav skrev (2 minutter siden):

Og så virket det som du blir litt smått fornærma når noen påpeker at du har oppsummert helt riktig. Det er litt rart. 

Nei? Hvor skrev hen at jeg hadde oppsummert riktig? 
Dessuten er jeg ikke fornærmet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du krever ikke stort for å kalle noe perfeksjon, må jeg si. Hvorfor tror du  dette er så uoppnåelig perfekt at du bare MÅ forsvare deg mot det?

amandine skrev (15 minutter siden):

Jeg trodde faktisk du var utestengt men jeg tok nok feil.

Hvorfor skulle jeg være utestengt? Hva har jeg gjort galt? Er det i mot forumreglene å være uenig med den harde kjerne?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg være utestengt? Hva har jeg gjort galt? Er det i mot forumreglene å være uenig med den harde kjerne?

Hva er den harde kjerne? De fleste svarer jo anonymt her?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke hva du mener med den harde kjerne, og ikke bryr det meg heller, jeg tok sikkert feil. Jeg trodde et øyeblikk brukeren som alltid vil ha rett og vil frelse forumet fra uvitenhet hadde kommet tilbake. My bad.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er den harde kjerne? De fleste svarer jo anonymt her?

Det er de vante som gjerne svarer med nick. Flere av de her i tråden. Jeg kan jo ikke nevne noen, det er brudd på forumreglene. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er de vante som gjerne svarer med nick. Flere av de her i tråden. Jeg kan jo ikke nevne noen, det er brudd på forumreglene. 

Så rart å opphøye dem slik. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...