Gå til innhold

Hva er med med folk som bare snakker om 1 tema? Og ikke kan snakke om noe annet?

Anbefalte innlegg

Jeg sosialiserer meg ikke med så mange lenger fordi jobb. Men de jeg sosialiserer meg med har feks barn/hund dyr . Og jeg sverger, de klarer ikke å snakke om noe annet! Jeg blir som regel nysgjerrig på hva som er grunnen til det. Jeg prøver å interessere meg i det som gjør dem glad og de er interessert i men av og til blir det mye og om jeg prøver å snu samtalen til noe annet så snur de samtalen tilbake til det samme ungene/dyra deres. Hvorfor gjør noen slikt? Dårlig spesialkompetanse? 
Jeg prøver å interessere meg men blir fort lei av flere oppdateringer av dyra eller ungene deres eller få mobilen deres trykket i fjeset med bilder av dem. Jeg mener ikke å disse folk. Men jeg forventer ikke at andre synes hamsteren min er så interessant om jeg skulle snakke om den hele tiden og hva den gjør. Og det er sikkert tabu å snakke om dette her inne. Hva gjør dere i slik situasjon? uten å høres kjipe?

Anonymkode: 90f71...c90

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 18.8.2024 den 0.10):

Jeg sosialiserer meg ikke med så mange lenger fordi jobb. Men de jeg sosialiserer meg med har feks barn/hund dyr . Og jeg sverger, de klarer ikke å snakke om noe annet! Jeg blir som regel nysgjerrig på hva som er grunnen til det. Jeg prøver å interessere meg i det som gjør dem glad og de er interessert i men av og til blir det mye og om jeg prøver å snu samtalen til noe annet så snur de samtalen tilbake til det samme ungene/dyra deres. Hvorfor gjør noen slikt? Dårlig spesialkompetanse? 
Jeg prøver å interessere meg men blir fort lei av flere oppdateringer av dyra eller ungene deres eller få mobilen deres trykket i fjeset med bilder av dem. Jeg mener ikke å disse folk. Men jeg forventer ikke at andre synes hamsteren min er så interessant om jeg skulle snakke om den hele tiden og hva den gjør. Og det er sikkert tabu å snakke om dette her inne. Hva gjør dere i slik situasjon? uten å høres kjipe?

Anonymkode: 90f71...c90

Tror du bør slutte å late som du synes det er interessant.

Anonymkode: 12a95...f4e

Det er vel ikke de en sosialiserer med på eget initiativ? Jeg har et par slike i familien og en kollega. Det er jo begrenset med kontakt, jeg jatter bare med. Noe skal en jo snakke om, tross alt. Har et familiemedlem som er dement, takk gud for den hunden, verdens beste digresjon når han er på vei inn i en dårlig loop. Bare å spore samtalen inn på hunden igjen så har han glemt at han hater både legen og resten av verden eller er på vei inn i litt rasistisk retning i og med filteret er borte. 

Spennede samtaler om diverse temaer har jeg med mannen, gode venner og oppegående kollegaer. Nok av de heldigvis. 

Anonymkode: c3ff6...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...