Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Når han er såpass voksen så tenker jeg at det å være tilstede for sine nærmeste er noe man bør kunne forvente.

Om han er en av de som ikke takler akkurat dødsleiet, så kunne han ha støttet familien som stilte opp der på mange måter. Å melde seg helt ut.... nei.

Jeg hadde ventet en stund for å se hva han selv sier om dette når han har fått litt avstand fra dødsfallet og begravelsen. Men om dette er hans holdning generelt, da hadde jeg takket for meg.

Anonym bruker d27 rett over her beskriver det så fint, og jeg er så enig. En mann som ikke er oppmerksom og omtenksom og som heller ikke takler vanskeligere livssituasjoner som er en del av livet, det er en mann jeg ikke kunne ha levd med. Jeg trenger en mann som er stødig og som er villig til å gi like mye til sine nærmeste som det jeg selv er.

En venninne av meg og ei bekjent har opplevd å miste en av sine aller nærmeste, med hver sin mann som ikke stilte opp, og den ene opplevde også at når hun ble syk rett etter å ha mistet et så nært familiemedlem, så viste mannen samme adferd da - taklet ikke hennes sykdom, støttet henne ikke, tok ikke meransvar med hjem og barn. Begge to skilte seg, for de så at tilliten var borte, de følte - og erfarte - at de aldri kunne regne med at mannen ville være der for dem når de trengte det.

Anonymkode: bb817...5a8

Helt enig!  Det er ting vi rett og slett bare må gjøre og stille opp på / for når vi er voksne.  Det er en del av de som følger med på å bli voksen.  Det er faktisk ikke et valg man har, det er noe man gjør. 

Anonymkode: 90ea0...411

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 17.8.2024 den 20.01):

Vi reagerer og håndterer sorg og døden på mange forskjellige måter. Tror ikke dette er noe rødt flagg i det hele tatt. 

Anonymkode: bab04...5ca

Noen ganger må man sette andre før seg selv, for meg er det veldig røde flagg.

Anonymkode: fa590...586

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Noen ganger må man sette andre før seg selv, for meg er det veldig røde flagg.

Anonymkode: fa590...586

Ja, men man må klare å ta en avgjørelse på om dette er en sånn situasjon eller ikke. Da min bestefar døde, så var det to av fem barnebarn som ikke besøkte på dødsleiet. De er alle skikkelige folk altså. Bestemoren min begynner å bli gammel. Jeg kommer ikke til å besøke henne på dødsleiet. Hun aner ikke hvem jeg er en gang. Og de fleste besøk på dødsleiet er for den som skal leve videre, ikke for den som ligger der

Anonymkode: bab04...5ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...