Gå til innhold

Hva tjener dere tilsammen i måneden og hvor mye bruker dere i mat pr måned?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, seriøst. Hvorfor skal jeg trenge å vite det? Vi deler utgiftene og hva vi har igjen er da vår egen sak. Jeg tjener nok og vet at det gjør han også. Jeg har null behov for å se lønningsslippen hans. 

Anonymkode: e6aa8...d19

Det er litt rart å ikke ha oversikt over familieøkonomien ja.

Dere skattelignes mot hverandre og har gjensidig forsørgerplikt over hverandre, og krav på innsyn i familien inntekter og utgifter.

Greit at dere har solid økonomi, men en viss oversikt over hverandres inntekt er helt vanlig.

Anonymkode: 10bbe...bb1

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er litt rart å ikke ha oversikt over familieøkonomien ja.

Dere skattelignes mot hverandre og har gjensidig forsørgerplikt over hverandre, og krav på innsyn i familien inntekter og utgifter.

Greit at dere har solid økonomi, men en viss oversikt over hverandres inntekt er helt vanlig.

Anonymkode: 10bbe...bb1

Vi er ikke gift. Jeg vet jo ca hva han tjener, og vet hva han er oppført med i formue, men månedsinntekten vet jeg altså ikke. Jeg tror den varierer ganske mye basert på bonuser, oppdrag og svingninger i aksjemarkedet. Det har aldri falt meg inn at jeg trenger å vite det. Jeg forsørger meg selv, og vi forsørger barna sammen. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

En voksen og to store tenåringer. Vi har totalt 46.000 inn og matutgifter på 8000 til 8000.

Anonymkode: e88a3...0d7

6000 til 8000 skulle det stå.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hva jobber dere med?

Anonymkode: f06b9...d89

Vi er sivil økonomer begge to. Vi har eget firma som tar oppdrag for ulike bedrifter fast. Har en del oppdrag utenom, men har ikke all verdens med arbeidskapasitet heller. 
Lever et normalt liv til tross for god inntekt. 
Helt vanlig hus og bil. Jobber hardt for lønn og firma men merker nå at jeg vil skru ned tempo i arbeidsmengde. Jeg vil heller vaske huset selv for å si det sånn. 
Vi bruker nå mer tid på familie, foreldre og venner. Støtter flere frivillig organsisasjoner og stiller opp på dugnad og setter i gang:) 

Anonymkode: 2534e...c87

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Total utbetalt rundt 125.000 i måneden. 
Matbudsjett på ca 18.000 inkl husholdning. Vi er 5 i husstanden.

Anonymkode: 205ae...9f7

Så dere spiser for 600 kroner dagen?

Hva spiser dere typisk i løpet av en dag?

vi er 4 stk, og vi bruker sjeldent mer enn 200kr/dagen på mat. Hvis vi går ut og spist (noe vi gjør 2-3 ganger i mnd) eller har finnbiff til middag blir det en del mer, men ellers ikke

Anonymkode: 04815...10b

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dere spiser for 600 kroner dagen?

Hva spiser dere typisk i løpet av en dag?

vi er 4 stk, og vi bruker sjeldent mer enn 200kr/dagen på mat. Hvis vi går ut og spist (noe vi gjør 2-3 ganger i mnd) eller har finnbiff til middag blir det en del mer, men ellers ikke

Tja.. som jeg skrev er det inkl husholdning, så vaskemidler, såper, alu folie, bakepapir osv. Pluss helgekos og noen øl/cider feks. Alt fra matbutikk. 

Men vi spiser det vi har lyst på. Helst rein mat. Kylling, svin, biff, fisk, mye grønnsaker. Men litt pølser, kjøttdeig og karbonader også altså. Veldig glad i italiensk mat, og mat fra østen (indisk, thai). Går ikke så mye brødmat, da vi ikke er så glad i det. Så det blir ofte varmmat til mer enn et måltid. Mye ost da det gjerne lages ostesmørbrød eller omelett. Vi tenker ikke så mye over hva det vi spiser koster (fordi vi ikke trenger) og handler og spiser det vi både har lyst på og som kroppen har godt av.

Typisk dag er brød/knekkebrød/egg/omelett til lunsj. Og så feks wok med ris, en pastarett, kyllinggryte eller noe lignende til middag. 
Barna spiser i tillegg frokost og noe til kvelds. Det kan være yoghurt med müsli, smoothie eller noe til frokost, og  pitapizza eller vafler til kvelds.

Anonymkode: 205ae...9f7

115 000 utbetalt i mnd. 8 stk i husholdningen. 2 voksne, 2 store aktive tenåringer og 4 barn. Rundt 18 000 i mat. Spiser nesten aldri ute/take away. Kun ved spesielle anledninger.
Det går fort 3-4 kg ost, 6 brød og 12 liter melk i uken. Så kommer alt av middager og pålegg utenom. Vi handler smart og kjøper i større kvantum.

Anonymkode: 051c3...042

Vi er fattige ser jeg! Ca 83 000kr inn. Litt varierende fordi jeg er travelnurse men dette er ca gjennomsnittet. 5 stk i husholdningen pluss en katt, bruker 12 000kr ca.

Anonymkode: 59c2c...956

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er fattige ser jeg! Ca 83 000kr inn. Litt varierende fordi jeg er travelnurse men dette er ca gjennomsnittet. 5 stk i husholdningen pluss en katt, bruker 12 000kr ca.

Anonymkode: 59c2c...956

Neida. Gjennomsnittslønna i Norge er rundt 600.000kr, hvilket vil si røft 30-34.000 utbetalt. Men folk drar gjerne på litt og de som svarer har god inntekt. Flertallet av mine venner ligger mellom 550-750.000 i årslønn, de har helt vanlige jobber. 

Optatium skrev (49 minutter siden):

Neida. Gjennomsnittslønna i Norge er rundt 600.000kr, hvilket vil si røft 30-34.000 utbetalt. Men folk drar gjerne på litt og de som svarer har god inntekt. Flertallet av mine venner ligger mellom 550-750.000 i årslønn, de har helt vanlige jobber. 

Hvorfor må det alltid påstås at folk lyver?

Jeg har utbetalt med lønn, barnebidrag og utvidet barnetryg 139 550 kr i måneden, men ifølge deg så drar jeg sikkert på og har inn 39 550 kr. Eller hva? Når det er sagt er vi en dame på 43 og en jente på 13, og vi bruker ca 12 000 kr i måneden på mat. Kjøper akkurat hva vil vil, og har ofte middagsbesøk.

Anonymkode: fd3ca...cc1

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har utbetalt med lønn, barnebidrag og utvidet barnetryg 139 550 kr i måneden, men ifølge deg så drar jeg sikkert på og har inn 39 550 kr. Eller hva? Når det er sagt er vi en dame på 43 og en jente på 13, og vi bruker ca 12 000 kr i måneden på mat. Kjøper akkurat hva vil vil, og har ofte middagsbesøk.

For det er alltid fryktelig høye lønninger her inne, ihvertfall på de som svarer. Så når flertallet her inne tjener så fett så kan det ikke være mange fattige her i Norge, så skjønner ikke hva folk klager etter på dyre priser osv....

Men det er vel dere som tjener så fett som har halve nabolaget av barn til middag hver dag, har alltid ekstra mat som dere bare slenger sammen, mens dere mener at vi som ikke tar oss råd til det er egoistiske f.eks.

Vi har vel utbetalt 80-90 tusen ca, kommer litt ann på hvordan mannen har jobbet, jeg har fastlønn og har utbetalt 29 745,-mnd. Vi er 5 stk, 2 tenåringsjenter og ei på 8 år, matbudsjettet er vel ca 10 000,- kanskje, har ikke helt oversikt.

Anonymkode: 798f6...60d

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

For det er alltid fryktelig høye lønninger her inne, ihvertfall på de som svarer. Så når flertallet her inne tjener så fett så kan det ikke være mange fattige her i Norge, så skjønner ikke hva folk klager etter på dyre priser osv....

Men det er vel dere som tjener så fett som har halve nabolaget av barn til middag hver dag, har alltid ekstra mat som dere bare slenger sammen, mens dere mener at vi som ikke tar oss råd til det er egoistiske f.eks.

Vi har vel utbetalt 80-90 tusen ca, kommer litt ann på hvordan mannen har jobbet, jeg har fastlønn og har utbetalt 29 745,-mnd. Vi er 5 stk, 2 tenåringsjenter og ei på 8 år, matbudsjettet er vel ca 10 000,- kanskje, har ikke helt oversikt.

Helt enig. Her inne er man jo en egoist hvis man ikke forer halve gata hver dag. Tragisk. Jeg kan ikke det jeg, med mine skarve 40 lapper inn i måneden. Fattiglusa, som jeg er. 

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Helt enig. Her inne er man jo en egoist hvis man ikke forer halve gata hver dag. Tragisk. Jeg kan ikke det jeg, med mine skarve 40 lapper inn i måneden. Fattiglusa, som jeg er. 

Jeg kunne gjerne fått dine skarve 40.000 og levd super bra for dem. Og hva blir jeg da som tjener mellom 20-25.000? 

Anonymkode: 239d3...661

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi folk gjør det? Faktum er jo at gjennomsnittslønna er lavere enn de fleste her inne rapporterer. Og det er dessuten kun når det skal trekkes frem hva man tjener at folk tjener godt. Er det snakk lm rente eller fore andres unger, da er det stramt. Så enkel logikk tilsier at en del lyver. Selvsagt ikke alle, det skjønner både du og jeg. 

Vi har 80 000 kr utbetalt, men bruker 30 000 kr på boliglån i måneden. I tillegg kommer fellesutgifter (5000kr), strøm, SFO,  og alt mulig annet.

2 voksne og to barn. Vi bruker sikkert nærmere 8000kr/måneden på alt av dagligvarer. Kanskje bare 7000, har ikke finregnet på det. Men bruker ikke mer enn 200kr/dagen på alt av dagligvarer vi handler inn. 

I tillegg bruker vi 1000-2000 kr mnd på å gå ut og spise. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er sykt at skattepenger skal brukes til å gi deg utvidet barnetrygd når du har en så fet lønn. Høres ut som du har mer enn nok med lønn og barnebidrag. Du alene tjener mye mer enn meg og mannen min til sammen (vi har begge to mastergrader og ganske gode jobber). Og vi får ikke utvidet barnetrygd. Ikke behøver vi det heller, men det gjør jo heller ikke du😅

Uføre og lavtlønnede bør heller få mer

Optatium skrev (14 minutter siden):

Fordi folk gjør det? Faktum er jo at gjennomsnittslønna er lavere enn de fleste her inne rapporterer. Og det er dessuten kun når det skal trekkes frem hva man tjener at folk tjener godt. Er det snakk lm rente eller fore andres unger, da er det stramt. Så enkel logikk tilsier at en del lyver. Selvsagt ikke alle, det skjønner både du og jeg. 

Du har ikke klart å tenke tanken at de som svarer at de tjener godt ikke er de som klager på renter og at de ikke kan gi middag til andres barn? Det er fortsatt veldig mange som har veldig god økonomi og ikke har problemer hverken med rentene eller ha andre barn til middag.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke klart å tenke tanken at de som svarer at de tjener godt ikke er de som klager på renter og at de ikke kan gi middag til andres barn? Det er fortsatt veldig mange som har veldig god økonomi og ikke har problemer hverken med rentene eller ha andre barn til middag.

Jeg har vært på dette forumet lenge nok til å skjønne at folk av og til lyver, du trenger ikke bruke hersketeknikker på meg for det. Du lyver kanskje ikke, fint for deg, men folk flest har ikke så høye summer utbetalt. 

Optatium skrev (38 minutter siden):

Du skjønner visst ikke helt hvordan man regner ut gjennomsnitt? At de som svarer tjener mye betyr bare at det er de som tjener mye som svarer. At 5-6-7 stk på er forum tjener mye over gjennomsnittet er ikke veldig overraskende. Det er nok heller ikke dem som svarer at de ikke har råd til å holde hele nabolaget med mat. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kunne gjerne fått dine skarve 40.000 og levd super bra for dem. Og hva blir jeg da som tjener mellom 20-25.000? 

Jeg var ironisk, og er egentlig godt fornøyd med mine 40000. Det var bare at de fleste her svarte mye mer enn det og jeg så nærmest fattig ut med mine «skarve» 40000.

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Samme HVER gang……

Her inne har alle svært høy lønn. Og partneren også selvsagt😂

Anonymkode: 47e79...2a7

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg var ironisk, og er egentlig godt fornøyd med mine 40000. Det var bare at de fleste her svarte mye mer enn det og jeg så nærmest fattig ut med mine «skarve» 40000.

Jeg skjønner. Jeg hadde som sagt levd veldig bra med de skarve 40 000. 

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det er ikke sikkert at de som svarer lyver, men det er nok morsomst for dem som tjener mye å svare. Jeg kjente på det selv da jeg svarte at vi (jeg) har 46.000 inn, og det er inklusive bidrag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...