Gå til innhold

Ei uke på hytta med barna, uten mannen

Anbefalte innlegg

Vi nøt de siste feriedagene på hytta, barna og jeg. Mannen jobbet. Vanligvis synes jeg det er veldig slitsomt og styrete med ei uke på hytta, men denne gangen ble jeg hverken sliten, frustrert eller sur. Selv om denne gangen måtte jo jeg gjøre alt selv siden mannen ikke var med. Ikke det at han gjør fryktelig mye, men han lesser jo ut og inn av bil/hus/hytte, handler litt og lager litt mat.

Det var også mye bedre stemning, barna var mer harmoniske og kranglet lite, og de hjalp til med masse uten at jeg trengte mase. Vi hadde det så fint, og for første gang kjente jeg at jeg virkelig ladet batteriene av en uke ferie på hytta. 

Er det virkelig slik at en sur mannebaby suger så mye energi og "lykke" ut fra omgivelsene rundt seg? Han må normalt dras opp fra senga 12-13, så om han skal være med på ting går jo halve dagen før vi er klare. Han er sur og sint, og generelt negativ til ting. Mye sukk og stønn når noe må gjøres, og han gjør ingenting av seg selv. Barna tar på en måte etter ham når han er der, og blir giddaslause og sure. Det blir bare dårlig stemning og lite glede og moro.

Jeg kjente jeg grudde meg til å komme hjem, og oppleve dette energisluket igjen...

Noen andre som har erfart det samme?

Anonymkode: e70ee...d21

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er derfor man skilles.

Anonymkode: 300ea...02f

Hehe, ja. Jeg har virkelig ikke før dette koblet min utmattelse opp mot ham, vi sliter i forholdet, det er jeg klar over, men at det påvirker så mye. Øyeåpner det ja.  

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

At tenåringsjenter oppfører seg sånn er helt normalt, at voksne menn gjør det er veldig unormalt....

Anonymkode: b3e4f...dec

Tenåringsbarn prøvde jeg skrive, for det gjelder jo både gutter og jenter. Men ikke menn.

Anonymkode: b3e4f...dec

Annonse

Anonym bruker skrev (På 17.8.2024 den 15.30):

Vi nøt de siste feriedagene på hytta, barna og jeg. Mannen jobbet. Vanligvis synes jeg det er veldig slitsomt og styrete med ei uke på hytta, men denne gangen ble jeg hverken sliten, frustrert eller sur. Selv om denne gangen måtte jo jeg gjøre alt selv siden mannen ikke var med. Ikke det at han gjør fryktelig mye, men han lesser jo ut og inn av bil/hus/hytte, handler litt og lager litt mat.

Det var også mye bedre stemning, barna var mer harmoniske og kranglet lite, og de hjalp til med masse uten at jeg trengte mase. Vi hadde det så fint, og for første gang kjente jeg at jeg virkelig ladet batteriene av en uke ferie på hytta. 

Er det virkelig slik at en sur mannebaby suger så mye energi og "lykke" ut fra omgivelsene rundt seg? Han må normalt dras opp fra senga 12-13, så om han skal være med på ting går jo halve dagen før vi er klare. Han er sur og sint, og generelt negativ til ting. Mye sukk og stønn når noe må gjøres, og han gjør ingenting av seg selv. Barna tar på en måte etter ham når han er der, og blir giddaslause og sure. Det blir bare dårlig stemning og lite glede og moro.

Jeg kjente jeg grudde meg til å komme hjem, og oppleve dette energisluket igjen...

Noen andre som har erfart det samme?

Jeg har det også mye bedre på ferie uten mannen. Jeg er mer avslappet, og ungdommene bidrar mye mer. 

Anonymkode: 14309...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...