Gå til innhold

Hvem i forholdet ordner med ferieturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem tenker ut, tar initiativ til, søker opp, booker, betaler og planlegger ferieturer? Og hvem er "turguide" og har oversikt og får alle ut på ting mens dere er på tur?

Anonymkode: 5634a...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen tar gjerne initiativ og sammen bestemmer vi reisemål.

Jeg bestiller turen og leser meg opp på stedet, hva som kan gjøres der osv

Mannen er duracellkaninen i forholdet og er den som sørger for at det skjer ting og får alle med.

Anonymkode: 84644...2ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mannen tar gjerne initiativ og sammen bestemmer vi reisemål.

Jeg bestiller turen og leser meg opp på stedet, hva som kan gjøres der osv

Mannen er duracellkaninen i forholdet og er den som sørger for at det skjer ting og får alle med.

Jeg er forresten tourguiden siden jeg leser mest på forhånd.

Mannen betaler det meste siden han tjener mest og får mest feriepenger.

Skrevet

Jeg, jeg, jeg, jeg og jeg. Jeg gjør alt. 

Anonymkode: 67761...ce5

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg, jeg, jeg, jeg og jeg. Jeg gjør alt. 

Anonymkode: 67761...ce5

Ja, samma her, og mannen mener det er helt vanlig. Dette er visst ikke manneoppgaver🙄 Jeg er så lei av å alltid måtte være tiltakspersonen og måtte ordne alt, han bare pakker litt klær til seg selv og blir med. Han gidder ikke engang være med å se på alternativer for å bestemme hva vi skal gjøre/hvor vi skal dra.

Og når vi er der klager han, feks om vi kjøper godteri i tax free, det har ikke han råd til. Likevel putter han ting i min kurv han forventer jeg skal betale for. 

Jeg er typen som godtar ting og tror at det er slik det er for alle, men begynner i grunn å tvile litt på om menn virkelig gjør så lite som min mann skal ha det til. Menn greier ikke sånt er liksom standardsvaret hans på det meste. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Hvem tenker ut, tar initiativ til, søker opp, booker, betaler og planlegger ferieturer? Og hvem er "turguide" og har oversikt og får alle ut på ting mens dere er på tur?

Jeg vanligvis, med noe unntak av det siste. Tenåringen vekker oss gjerne kl 08 for at vi skal komme oss tidlig på stranda. Ekskursjoner og billetter til museer er det derimot jeg som ordner.

Anonymkode: 08201...98a

Skrevet

Vi avgjør reisemålet sammen og betaler like mye.

Anonymkode: 08201...98a

Skrevet

Vi finner reisemål og overnatting sammen. Han er flinkest til å søke opp opplevelser og spisesteder. Jeg pakker til ungene før reisen og til utflukter underveis. 

Anonymkode: ec107...472

Skrevet

Vi gjør de tingene sammen - det er jo VÅR ferie. Økonomien er jo felles selvsagt også. 

Anonymkode: b6c4b...3cc

Skrevet

Jeg gjør det. Han kan ikke noe med internett, så jeg bestiller og ordner. Vi blir selvfølgelig enig om reisemål da. 
Vi betaler begge, men noen ganger jeg mest fordi jeg tjener mest. 

Anonymkode: ad43e...507

Skrevet

Vi planlegger, bestiller og lager program om det trengs sammen som familie, vi har store tenåringer.
Betaling går fra vår felleskonto.

Anonymkode: 87663...44b

Skrevet

Alle i familien får budsjett ramme, og lager presentasjon av sitt sted. Også blir vi enig / stemmer. En skikkelig koselig kveld som vi alle ser frem til. Blir gjort januar / februar. Barna er 14 og 12, men gjort det i 3 år ❤️

Anonymkode: cf420...d59

Skrevet

Det er nok jeg som tar initiativ fordi jeg er mest glad i å reise. 

Men vi bestemmer jo sammen, og pengene går fra felleskonto (vi har bare felleskontoer, vi). 

Når det gjelder pakking, skriver jeg pakkeliste til meg og ungene, og så pakker alle selv. Det har de gjort fra de var ganske små, det er ikke vanskelig å finne "fire bukser, fem truser" osv og putte i kofferten. 

Mannen er best på hva som er lurt å ha med av fornuftige klær på Norgestur, så da er han autoriteten på denslags. 

Han har også pleid å ta med ungene på tur alene da de var små, da jobbet jeg ei uke, og han planla, pakket og reiste med unger på to og fem. 

Når vi først er på tur, tar vi litt initiativ hver. Han driver heldigvis ikke og klager over hva noen kjøper, han er ikke noen klagete type (med mindre han er forkjøla!). 

"menn greier ikke sånt" - det er jo bare tull. Bruker han den mye for å slippe unna? 

Skrevet

Jeg, fordi jeg elsker å planlegge ferie. Noen ganger ber jeg ham å å bestille noe, og da gjør han det. Men la oss si at jeg gjør 90%, og det er helt frivllig.

Anonymkode: 5c737...0bd

Skrevet

Er jeg som gjør det meste, men prøver å få han litt engasjert i å se på reisemål og hotell sammen med meg. Da kommer han med sine innspill. Men han planlegger aldri noe, og hadde nok aldri søkt etter reiser selv heller. Det er jeg som "betaler", men pengene blir stort sett tatt av en felles feriekonto. Han mener at kun oss to burde ha reist på en tur sammen snart, og jeg har sagt at han bare kan planlegge. Men det skjer jo ikke, så blir nok ikke noe tur med det første 😅 Han kan "klage" litt over at vi aldri finner på noe kun oss to, selv om vi har noen helger i året vi reiser enten på hyttetur med venner eller tar en Oslotur kun oss to. Alt da planlagt og organisert av meg. Så jeg tenker at hvis han vil at vi skal reise på noe mer, kan han ta litt ansvar selv også. Ikke klage på at vi ikke finner på nok, samtidig som han ikke gidder å bruke noe energi på å få til en tur selv.

Anonymkode: 32f1e...af9

Skrevet

Da jeg var gift, så fant vi ut av sånne ting sammen. Trodde det var mest vanlig. Vi satt oss ned, snakket sammen, bestemte oss og bestilte sammen.

Anonymkode: b5cd2...e48

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (1 time siden):

Det er nok jeg som tar initiativ fordi jeg er mest glad i å reise. 

Men vi bestemmer jo sammen, og pengene går fra felleskonto (vi har bare felleskontoer, vi). 

Når det gjelder pakking, skriver jeg pakkeliste til meg og ungene, og så pakker alle selv. Det har de gjort fra de var ganske små, det er ikke vanskelig å finne "fire bukser, fem truser" osv og putte i kofferten. 

Mannen er best på hva som er lurt å ha med av fornuftige klær på Norgestur, så da er han autoriteten på denslags. 

Han har også pleid å ta med ungene på tur alene da de var små, da jobbet jeg ei uke, og han planla, pakket og reiste med unger på to og fem. 

Når vi først er på tur, tar vi litt initiativ hver. Han driver heldigvis ikke og klager over hva noen kjøper, han er ikke noen klagete type (med mindre han er forkjøla!). 

"menn greier ikke sånt" - det er jo bare tull. Bruker han den mye for å slippe unna? 

Det brukes til alt ja. Og mtp at vi har to gutter er jo det litt av en lærdom å bringe videre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det brukes til alt ja. Og mtp at vi har to gutter er jo det litt av en lærdom å bringe videre. 

Da tror jeg at jeg hadde begynt å spørre ham om han brukte k*ken til å planlegge med. Har ikke tålmodighet med unnasluntrere. 

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (14 minutter siden):

Da tror jeg at jeg hadde begynt å spørre ham om han brukte k*ken til å planlegge med. Har ikke tålmodighet med unnasluntrere. 

Da hadde det ikke blitt store planene 😉🤣

Skrevet

Her planlegger vi ferier sammen. Pengene går fra feriekontoen. Begge er veldig glad i geografi og leser oss opp på hva vi vil gjøre der vi skal.  Er det bilferie tar mannen litt initiativ til å finne ruter, da det er han som kjører. 

Anonymkode: 31f32...98a

Skrevet

Her planlegger vi ferier sammen. Pengene går fra feriekontoen. Begge er veldig glad i geografi og leser oss opp på hva vi vil gjøre der vi skal.  Er det bilferie tar mannen litt initiativ til å finne ruter, da det er han som kjører. 

Anonymkode: 31f32...98a

Skrevet
the amazing spidermamma skrev (2 timer siden):

😂😂😂

Anonymkode: ad43e...507

Skrevet

Det er 100 % jeg som tar initiativ til alt som foregår utenfor huset, og pleier å finne et par alternativ før vi sammen bestemmer hvor turen går. 

Jeg passer på at barna får med det de skal og pakker til meg selv. Når vi først er avgårde så tar vi like mye ansvar, jeg er ikke støttekontakten hans og hadde blitt overrasket om han hadde forventet å bare dilte etter. Han betaler turen og så tar jeg meg av småutgiftene. Han legger seg aldri opp i hva jeg handler.

Du får spør han om hvorfor han snakker ned kjønnet sitt på den måten. Det er feil at menn ikke fikser slikt, så da må det være noe spesielt med han som gjør at det er vanskelig for han. Er han kanskje litt enkelt møblert? Det får du spør han om.  

Anonymkode: cdb65...bcd

Skrevet

Jeg.

Jeg er kvinne, men det er de jeg har vært i forhold med også. 

Anonymkode: 329da...414

Skrevet

Vi bestemmer hvilke land vi skal reise til sammen, men jeg er den som finner billetter og bolig, mannen betaler ☺️, vi har felles konto til regninger og slik, men han tjener 3 ganger mer enn meg og sparer opp til ferie i løpet av året. 
Vi er begge «turguide» når vi reiser og bestemmer sammen med ungene hvor og hva vi skal gjøre.

Anonymkode: b30e9...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...