Gå til innhold

Drikke alkohol sammen med voksne barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs hva du mener med drikker alkohol. Her kan voksne barn og vi voksne ta litt alkohol til maten sammen en sjelden gang. Vi er i et aldersblandet miljø så det vil i fremtiden dukke opp invitasjoner til de samme festene (f.eks. runde dager, store begivenheter som bryllup). Da vil vi nok gå på fest sammen, men vi henger nok gjerne mest med egne venner så hvor mye "drikke sammen" det blir vet jeg ikke. Jeg blir uansett ikke full lenger, men de vil nok da se meg brisen. Jeg synes ikke det er kleint for flere generasjoner å være på fest sammen, men det er nok fordi vi er vant med det (det er ikke ofte fester altså, men ettersom det er et aldersblandet miljø er det jo andre familier som er foran oss i løypen ved at de har eldre barn).

Anonymkode: 18b1e...63b

Annonse

Nei.

jeg liker å bli litt brisen innimellom men vil ikke bli sammen med barna, ei heller når de er voksne.

Jeg drikker kun for å bli brisen. Drikker et par alkoholenheter i måneden. Drikker ikke til mat osv. 

Anonymkode: 047ab...777

Når vi samles til familiefeiring av større slag (unntatt dåp og konfirmasjon), blir det ofte lystig. Morsslekta mi er fra Finnmark og farsslekta fra Trøndelag, så her spyttes det ikke i glasset 😅 Første gang jeg så mamma full, var på vår første sydenferie. Jeg var 18 år og mamma og pappa hadde vært skilt ett år. Det var bare komisk.

Jeg er 41 år og har ingen problemer med å drikke med foreldre, tanter, onkler, søskenbarn eller andre lovlige i familien. Våre barn er for unge enda, eldste er 12 år.  

Men på bygda i Trøndelag, hvor pappa kommer fra, er det helt vanlig med bygdefester med 15-80 år samlet. 

Anonymkode: 67a37...1ae

Annonse

Kan godt drikke alkohol rundt de, men drikker ikke mer enn ett glass. Syns det holder nå som de har blitt myndige også. Jeg drikker ikke noe serlig mer når jeg er sammen med mine forelde heller. Hadde ett unntak nå i sommer, noe som ikke frister til gjentagelse. Hadde en veldig hyggelig kveld med masse hyttenaboer og mine foreldre, men for meg ble det feil å drikke mer enn det ene glasset når de var der. 

Hadde fest på hytta i sommer der begge mine unger ble på en snurr også ett tantebarn. Det hadde jeg ingen problemer med, men for meg så holder det med ett glass. Skal jeg på fylla vil jeg gjøre det uten familie igrunn. 

Anonymkode: 0eaff...561

Jeg har en på 18 og en på 20, men det har aldri klaffet slik at vi har drukket alkohol sammen. Jeg tok et glass vin eller to mens de var til stede når de var yngre, men de drakk jo ikke da. 18-åringen skulle på festival i sommer, og hadde jeg hatt fri kunne jeg godt tatt en enhet sammen med henne og venninnene, men jeg skulle på jobb. De er lite her i helgene, mer hos sin far. Det er der de har flest venner (han bor der de gikk på skole), og her er det enda et par småbarn).

20-åringen var forresten sjåføren min en gang, men da var det jo også bare jeg som drakk. 

Ingenting prinsipielt mot å drikke alkohol sammen med dem, det har bare ikke blitt slik enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...