Gå til innhold

Har egentlig lyst på hus med hage, men…

Anbefalte innlegg

Nå har det dukket opp et fint hus, uten hage. Er redd vi kommer til å angre hvis vi kjøper et uten hage. På en annen side er barna så store nå at trampoline og andre hageaktiviteter ikke er så populært lenger.

Hva er deres meninger om hus med/uten hage?

Anonymkode: 79292...b27

Fortsetter under...

Jeg trenger ikke hage så lenge jeg har stor terrasse, men jeg elsker å sitte ute så en skikkelig uteplass må jeg ha.

Ingen av oss er noe glad i hagearbeid da, så noen krukker med blomster holder i massevis.

Om dere elsker å pusle i hagen, klippe gress, luke, vanne osv så må dere jo ha hage. Mange ser på hagearbeid som ren terapi.

Anonymkode: 9da58...d17

Det kommer helt an på hvorfor dere ønsker dere hage i utgangspunktet.
Jeg ønsker meg hage siden jeg dyrker mye der om sommeren. 
Tomater, agurker, paprika, chili, gresskar. jordbær, auberginer, sukkererter, diverse frukttrær, diverse bærbusker ++++

Dersom dere ikke dyrker mye, og kun ønsker å oppholde dere der er det nok med terrasser og liten hage.

Anonymkode: 0c732...435

Jeg er veldig glad i hage, og hadde aldri valgt hus uten. Elsker drivhus og hagearbeid🤩
Men kanskje viktigere enn hagen er at noen mål tomt gir stor, usjenert uteplass, hvor man verken hører eller ser naboer. Et hus uten hage antar jeg at ligger på en veldig liten tomt, med naboer tett innpå? I så fall hadde jeg droppet det. 

Anonymkode: 35557...1bc

Annonse

Du må spørre deg selv hvorfor du ønsker hage og om det behovet kan dekkes kun ved terrasse. 

Hvis du elsker å pusle i hagen og ønsker deg drivhus, kanskje ikke riktig. Hvis du er som meg, klippe plenen er til besvær og jeg er veldig fornøyd hvis et par av tomatplantene jeg like optimistisk sår hvert år overlever, da holder det med et sted du kan sitte i sola og en kvadratmeter terrasse hvor du kan sette et minidrivhus. Jeg sette mer pris på at jeg kan gå til butikken og bor ved en av Norges (etter min mening) vakreste skoger hvor jeg kan gå hele dagen om jeg vil. Synes hage er til besvær for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den. 

Anonymkode: 82eec...14a

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Nå har det dukket opp et fint hus, uten hage. Er redd vi kommer til å angre hvis vi kjøper et uten hage. På en annen side er barna så store nå at trampoline og andre hageaktiviteter ikke er så populært lenger.

Hva er deres meninger om hus med/uten hage?

Anonymkode: 79292...b27

Er kun dere som vet dette. Jeg flytter fra hus med hage til hus uten hage fordi jeg HATER hagearbeid. 

Anonymkode: c08a8...667

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For meg er det viktigste med hagen at den skaper en naturlig avstand til naboene og at jeg har noe grønt å se på gjennom vinduene. Hvorfor ønsker du deg hage?

Anonymkode: 8cee3...2da

Og der kommer jo beliggenhet inn i bildet.

Jeg bor innerst i en blindvei. To rekker med hus mellom mitt og havet, men de ligger så mye lavere i terrenget at når jeg sitter ned på terrassen ser jeg bare toppen på flaggstang til huset foran vårt. Altså null innsyn og veldig usjenert. 

Bor man midt på et flatt byggefelt (gud så grusomt det er med den flatsprengningen de driver med i dag) så er jeg helt med på argumentet ditt.

Anonymkode: 9da58...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...