Gå til innhold

Hvis du var kong Harald , hva hadde du gjort for å redde monarki

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kastet Marius ut av Skaugum, og latt han komme tilbake etter soning og avrusning, hvis han virkelig hadde endret seg.

Hvis Mette Marit hadde protestert så hadde jeg tatt privilegier fra henne.

Så hadde jeg tatt alle privilegier fra Marta.

Hvis Sonja hadde protestert hadde jeg bedt henne flytte.

En konge må ofre sin familie for landet. Men jeg er redd kongen har blitt Joe Biden.

Anonymkode: 7cbe5...8c2

Fortsetter under...

Dette er det kronprinsen som må ordne. At kongen bidrar til å eskalere skandalen hjelper ingen. 

Kongen er en svært gammel mann som burde vært skånet for dette i sine siste år❤️ 

Anonymkode: 2b25a...bee

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Håper kvinnene tar over kongehuset. Patriarkat er ondskap.

Anonymkode: e382f...b49

Følger du med, eller? Tronarving nr to er kvinne…

Godt du ikke er konge da. 
Hvordan kan man dømme en hel familie for hva enkeltpersoner gjør?

Dessuten er regentrekka plettfri og de er gode rollemodeller. 
Det er rusk i alle familier. 
Marius må selvsagt ta sin straff og ikke minst ta tak i eget liv, det kommer selvsagt familien til å hjelpe han med. 
Faktum er at gutten er narkoman. Å være pårørende til narkomane er tøft. Noen ganger må man slå hånda av de, men der Marius er nå slår man ikke hånda av de. De får fortsatt lov å elske HAN og hate valgene og handlingene. 
Det er så dobbeltmoralsk å henge ut en hel familie for noe en gjør. Har det aldri vært hendelser i din familie?

Jeg har en kusine som har vært narkoman. En fin jente i sober tilstand. Gode verdier og reflektert. Da det sto på måtte jeg sette grenser, ingen kontakt når du er høy. Da kom alle demonene i henne frem. Overgrep og en diagnose. Nå er hun snart 15 år fri for rusmidler og hun er min beste venninne. 
Et menneske er ikke sine verste handlinger, det er en brøkdel av hva de er. Marius er ikke bare en idiot som slår, han er andre ting også. Men, han må stå til ansvar, få behandling og terapi. 

Seriøst? Du tror folket hadde støttet en konge som styrte familien sin med en ufølsom jernhånd?

Vi vet alle at en mors kjærlighet er betingelsesløs, og det skal den være.

Marius har tatt en rekke dårlige valg, og må ta konsekvensen av det, men mammaen hans skal få lov å elske han selv om hun tar avstand fra og er uenig i hans valg.

Det skal kongen akseptere. Ellers vil vi ikke ha han som konge!

Anonymkode: a12b9...2fd

Annonse

Tenker at det er monarkiet som har ødelagt gutten. Det er umenneskelig situasjon å vokse opp i en eventyrverden, spesielt som den som ikke har noen verdi. Og for Marius enda et hakk værre enn for alle barna som ikke er tronarving. Det er bare å se på hvordan det går rundt om. Martha, Harry, Andrew osv osv. Det har alltid vært en haug med skandaler, narkotika er ikke noe nytt. Ikke så lenge siden det sirkulerte bilder av en søster med nasa ned i hvitt pulver heller.

Forskjellen er vel at Marius ikke er så langt «inne» at de klarer å skjerme han og at han ikke har antenner nok til å forstå hvem han kan omgås uten at det vil lekke. 

Monarkiet er tull. Jeg har stor respekt for kongen og kongehuset og symbolverdien de har for Norge, men nå er det nok. 

Anonymkode: 7399c...c76

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Følger du med, eller? Tronarving nr to er kvinne…

For det første er det lenge til, for det andre tar ikke kvinnene over, for det tredje får hun en sønn først er det han som tar over videre. Patriarkatet lever videre i beste (verste) velgående.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

For det første er det lenge til, for det andre tar ikke kvinnene over, for det tredje får hun en sønn først er det han som tar over videre. Patriarkatet lever videre i beste (verste) velgående.

Mener du at man skal utrydde mennene helt? Eller kan vi bruke dem til befruktning og dekkskift?

MissSaigon skrev (24 minutter siden):

Mener du at man skal utrydde mennene helt? Eller kan vi bruke dem til befruktning og dekkskift?

Skrev jeg det? Du er jo helt på viddene! Feminisme er likestilling mellom kvinner og menn. Når unge menn får presse ofre på denne måten så er det ikke akkurat likestilling er det vel?

Marius kommer ikke til å påvirke monarkiet.

Men det prinsesse Märtha Louise og hennes sjarlatanforlovede Durek Verrett - de vil gjøre det om Kongen ikke gjør noe og gjør det før bryllupet!

Om Kongen kommer i bryllupet og Märtha får beholde sin prinsessetittel og fortsette å begå de lovbruddene hun stadig begår og bryte alle avtaler hun og Verrett har inngått med Kongehuset... da tenker jeg at skaden vil være irreversibel for monarkiet i Norge. For det er åpenbart at Märtha og Verrett har tenkt å fortsette å utnytte hennes posisjon, hennes familie og Kongehuset.

Avtalebruddene, lovbruddene, skandalene fra Märtha og Verretts side som rammer Kongehuset og tausheten fra Kongehusets side er sammen helt uakseptable!

Anonymkode: 1e22e...c69

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tenker at det er monarkiet som har ødelagt gutten. Det er umenneskelig situasjon å vokse opp i en eventyrverden, spesielt som den som ikke har noen verdi. Og for Marius enda et hakk værre enn for alle barna som ikke er tronarving. Det er bare å se på hvordan det går rundt om. Martha, Harry, Andrew osv osv. Det har alltid vært en haug med skandaler, narkotika er ikke noe nytt. Ikke så lenge siden det sirkulerte bilder av en søster med nasa ned i hvitt pulver heller.

Forskjellen er vel at Marius ikke er så langt «inne» at de klarer å skjerme han og at han ikke har antenner nok til å forstå hvem han kan omgås uten at det vil lekke. 

Monarkiet er tull. Jeg har stor respekt for kongen og kongehuset og symbolverdien de har for Norge, men nå er det nok. 

Anonymkode: 7399c...c76

Amen! 

Anonymkode: c8adc...13e

Han trenger ikke gjøre noe som helst. Monarkiet står fjellstøtt selv om sønnen til tronarvingens kone har gjort noe dumt og en eks.prinsesse har valgt seg en merkelig mann.

Anonymkode: 314ad...a02

Annonse

De du nevner er ikke en del av monarkiet en gang. Märta skal aldri bli dronning og har ingen privilegier fordi hun har sagt fra seg alt, Marius er ikke en gang i rekken av tronarvinger. Så lenge tronarvingene viser seg verdig (hvilket de gjør), så er monarkiet helt trygt

Anonymkode: 5c95f...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...