Anonym bruker Skrevet 13. august #1 Del Skrevet 13. august Vi skal snart igang med den prosessen, tror barna blir boende mest hos meg, med samvær hos far pga hans jobb. Men far ønsker nok 50/50 og delt fast bosted. Hva er det viktig å tenke på her for at prosessen skal gå mest mulig knirkefritt og barna skal få det best mulig. Er det noen fallgruver? Noe en bør tenke på mtp økonomi, økte stønader el? Eldste er 13, så hun skal vel ha en ganske sterk stemme i hva hun ønsker? Yngste er 9. Kan eldste og far få igjennom at hun bor mest hos ham til tross for at han har ukurante arbeidstider og hun da må greie seg mye selv? Det gjør hun egentlig også altså, men da sklir også alt ut mtp kosthold, hygiene, leggetider, skjermtid osv. Derfor ønsker hun nok litt å bo hos ham slik at hun slipper grenser og krav. Jeg ønsker jo at søsknene bor sammen, så de ikke sklir fra hverandre. Tas det hensyn til? Anonymkode: 9b5ad...24f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august #2 Del Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi skal snart igang med den prosessen, tror barna blir boende mest hos meg, med samvær hos far pga hans jobb. Men far ønsker nok 50/50 og delt fast bosted. Hva er det viktig å tenke på her for at prosessen skal gå mest mulig knirkefritt og barna skal få det best mulig. Er det noen fallgruver? Noe en bør tenke på mtp økonomi, økte stønader el? Eldste er 13, så hun skal vel ha en ganske sterk stemme i hva hun ønsker? Yngste er 9. Kan eldste og far få igjennom at hun bor mest hos ham til tross for at han har ukurante arbeidstider og hun da må greie seg mye selv? Det gjør hun egentlig også altså, men da sklir også alt ut mtp kosthold, hygiene, leggetider, skjermtid osv. Derfor ønsker hun nok litt å bo hos ham slik at hun slipper grenser og krav. Jeg ønsker jo at søsknene bor sammen, så de ikke sklir fra hverandre. Tas det hensyn til? Anonymkode: 9b5ad...24f Jeg ville nok ikke gått inn i en dialog hvor du tenker du er bedre egnet til å ha barna mest, der skaper bare splittelser og krangling. Ville vært åpen og hørt hva han ønsker. her gikk vi for 50-50, og vi bor 5 min kjøring unna hverandre. De første årene hadde barna kun 60% sfo plass og de kom til meg etter skolen også i hans uker da jeg jobbet hjemme. De gjorde lekser her og spiste litt og Pappan hentet de her etter jobb. Nå er de tenåringer og styrer det selv. Pappan og jeg er nå veldig gode venner og har god dialog, noe som har vært gull i de vanskelige tenårene. Det er også konfirmasjoner som dkal planlegges og gjennomføres, og livet til både voksne og barn blir bedre hvis de voksne ikke er i en konflikt. jeg ville vært åpen for 50-50 og spurt hvordan han da vil planlegge arbeidet sitt. Kan hende han kan få bedre tider annenhver uke for eks. Ville helt klart hatt barna sammen ja, så de hadde hverandre som en stabil konstant de første årene. vi har ett barn hver på vår folkeregistrerte adresse. Vi fikk da en ekstra barnetrygd hver da vi var single. Da kunne ingen av oss bare flytte pga ny partner heller uten at den andre samtykket. Anonymkode: 89877...472 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/#findComment-150126606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august #3 Del Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville nok ikke gått inn i en dialog hvor du tenker du er bedre egnet til å ha barna mest, der skaper bare splittelser og krangling. Ville vært åpen og hørt hva han ønsker. her gikk vi for 50-50, og vi bor 5 min kjøring unna hverandre. De første årene hadde barna kun 60% sfo plass og de kom til meg etter skolen også i hans uker da jeg jobbet hjemme. De gjorde lekser her og spiste litt og Pappan hentet de her etter jobb. Nå er de tenåringer og styrer det selv. Pappan og jeg er nå veldig gode venner og har god dialog, noe som har vært gull i de vanskelige tenårene. Det er også konfirmasjoner som dkal planlegges og gjennomføres, og livet til både voksne og barn blir bedre hvis de voksne ikke er i en konflikt. jeg ville vært åpen for 50-50 og spurt hvordan han da vil planlegge arbeidet sitt. Kan hende han kan få bedre tider annenhver uke for eks. Ville helt klart hatt barna sammen ja, så de hadde hverandre som en stabil konstant de første årene. vi har ett barn hver på vår folkeregistrerte adresse. Vi fikk da en ekstra barnetrygd hver da vi var single. Da kunne ingen av oss bare flytte pga ny partner heller uten at den andre samtykket. Anonymkode: 89877...472 Jeg vet at jeg ikke kan si jeg er bedre egnet, selv om jeg jo er det. Han husker ingenting, setter ingen grenser og bryr seg ikke om regler, så sant det ikke gagner ham da. Så der blir det ville vesten og fri oppdragelse. Jeg er åpen for 50/50 altså, ser bare ikke hvordan det skal løses. Typen jobb han har gjør tider lite fleksible, og han har aldri vært villig til og alltid ment at å få det mer fleksibelt på jobben er umulig. Men mulig han gidder prøve om gan risikerer å se barna lite (selv om jeg tror han innerst inne egentlig vil ha mest mulig barnefri, vi får se. Broren hans skilte seg for noen år siden, og har barna sine kun annenhver helg og fester og reiser og levert livet, noe jeg ser mannen er misunnelig på.) Får man en ekstra Barnetrygd hver om man registerer de på hvert sitt sted, altså det lønner seg økonomisk? Anonymkode: 9b5ad...24f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/#findComment-150126609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august #4 Del Skrevet 13. august Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet at jeg ikke kan si jeg er bedre egnet, selv om jeg jo er det. Han husker ingenting, setter ingen grenser og bryr seg ikke om regler, så sant det ikke gagner ham da. Så der blir det ville vesten og fri oppdragelse. Jeg er åpen for 50/50 altså, ser bare ikke hvordan det skal løses. Typen jobb han har gjør tider lite fleksible, og han har aldri vært villig til og alltid ment at å få det mer fleksibelt på jobben er umulig. Men mulig han gidder prøve om gan risikerer å se barna lite (selv om jeg tror han innerst inne egentlig vil ha mest mulig barnefri, vi får se. Broren hans skilte seg for noen år siden, og har barna sine kun annenhver helg og fester og reiser og levert livet, noe jeg ser mannen er misunnelig på.) Får man en ekstra Barnetrygd hver om man registerer de på hvert sitt sted, altså det lønner seg økonomisk? Anonymkode: 9b5ad...24f Min eks jobbet langt unna og jeg hadde alt hovedansvar. Han mente også det var umulig å få annen jobb. Da det ble slutt fikk han ny jobb mye nærmere og tok det ansvaret han aldri tok ellers. Det hadde ingenting med hans evner som far men han lente seg på meg for å få hverdagen til å gå opp, noe han ikke kunne da det ble slutt. man går 1 ekstra barnetrygd som enslig. Så hvis du har begge barna på deg så får du barnetrygd for 3 barn. Har dere en hver hvor den andre har samvær med det andre barnet vil begge få 2 barnetrygder. det var ikke derfor vi gjorde det slik - vi gjorde det som en trygghet at ingen kunne ta med barna å flytte langt. vi har heller ikke betalt barnebidrag selv om lønningene våre ikke har vært like. Vi har hatt en felles konto hvor vi setter inn et beløp på hver uke hvor aktiviteter, sfo, store ting til barna som er felles, blir betalt fra. Anonymkode: 89877...472 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/#findComment-150126612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august #5 Del Skrevet 14. august Hvor ukurant er fars arbeidstider? Om han ikke vil klare å forsvarlig følge opp barna så må han enten bytte jobb, som mange aleneforsørgere må, ellers så kan vel ikke barna bo så mye hos ham. Anonymkode: 71049...edd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/#findComment-150126635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august #6 Del Skrevet 14. august Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi skal snart igang med den prosessen, tror barna blir boende mest hos meg, med samvær hos far pga hans jobb. Men far ønsker nok 50/50 og delt fast bosted. Hva er det viktig å tenke på her for at prosessen skal gå mest mulig knirkefritt og barna skal få det best mulig. Er det noen fallgruver? Noe en bør tenke på mtp økonomi, økte stønader el? Eldste er 13, så hun skal vel ha en ganske sterk stemme i hva hun ønsker? Yngste er 9. Kan eldste og far få igjennom at hun bor mest hos ham til tross for at han har ukurante arbeidstider og hun da må greie seg mye selv? Det gjør hun egentlig også altså, men da sklir også alt ut mtp kosthold, hygiene, leggetider, skjermtid osv. Derfor ønsker hun nok litt å bo hos ham slik at hun slipper grenser og krav. Jeg ønsker jo at søsknene bor sammen, så de ikke sklir fra hverandre. Tas det hensyn til? Anonymkode: 9b5ad...24f For å få noe igjennom, som du sier, så må dere gå rettens vei. Hvis dere ikke blir enige, så må dere mekle på familievernkontoret. De bestemmer heller ikke for dere, men hjelper til med å finne en løsning. Anonymkode: 0a904...ce2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449173-hva-tenke-p%C3%A5-ved-barnefordeling/#findComment-150126648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå