Gå til innhold

Har dere klokka på høyre eller venstre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Klokkene er laget for å has på venstre hånd, de aller fleste har det, også jeg.

Anonymkode: faef8...5d3

Jeg har den på venstre.
Men når du setter opp en smartklokke, f.eks. en Apple watch så velger du hånd i innstillingene, og klokka tilpasses deretter. 

Det er også mange som har vanlige, analoge klokker på høyre hånd, selv om venstre er vanligst. De er laget for å kunne brukes på begge håndledd. 

Anonymkode: 763aa...854

Annonse

Venstre. Jeg er høyrehendt.

De fleste som spiller trekkspill har klokka på høyre hånd, ellers gnager klokke- og trekkspillreima mot hverandre. Kongen og kronprinsen bruker også klokka på høyre hånd. 

Anonymkode: 11112...b25

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har den på venstre.
Men når du setter opp en smartklokke, f.eks. en Apple watch så velger du hånd i innstillingene, og klokka tilpasses deretter. 

Det er også mange som har vanlige, analoge klokker på høyre hånd, selv om venstre er vanligst. De er laget for å kunne brukes på begge håndledd. 

Anonymkode: 763aa...854

Men knappen til å stille på er på venstre side av klokken så det er enklest å ha den på venstre hånd, noe som er mest vanlig.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i alle verden skal klokken på den motsatte siden av den dominante? Er venstrehendt og har alltid hatt klokken på venstre side.

Anonymkode: 6211e...ba7

Jeg synes den er i veien når jeg skriver.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men knappen til å stille på er på venstre side av klokken så det er enklest å ha den på venstre hånd, noe som er mest vanlig.

Du kan ha den andre vei. Datteren min og jeg har samme klokke, min på Venstre og hennes på Høyre. Hun har stilt inn til å ha på Venstre hånd så da er knappen på Venstre side, mens min er på Høyre 

Anonymkode: c069c...89c

tante grusom master of law skrev (1 time siden):

Jeg synes den er i veien når jeg skriver.

Men når man skriver med venstre hånd er jo hele hånda uansett i veien😂 Klarer fortsatt ikke, selv om jeg er i 40- årene, å skrive med kulepenn uten å bli blå på hånda...

Anonymkode: 19bff...b1e

Har alltid hatt klokka på høyre hånd frem til jeg var ca 32 år, skriver med høyre hånd.  Men da jeg kjøpte meg treningsklokke for noen år siden var det anbefalt å ha den på venstre, så da byttet jeg side. Var helt merkelig de første månedene, men nå føles det riktig å ha den på venstre.

Anonymkode: 6615d...090

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Men når man skriver med venstre hånd er jo hele hånda uansett i veien😂 Klarer fortsatt ikke, selv om jeg er i 40- årene, å skrive med kulepenn uten å bli blå på hånda...

Men verre blir det med en irriterende klokke i tillegg!

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Går fint å skrive med venstre hånd uten å få farge dersom en holder hånden under skriften og ikke legger armen og hånden over skriften slik at den dras gjennom/over skriften etter en har skrevet.  Er også venstrehendt, men har ikke tenkt klokken er i veien eller fått avfarging på hånden, sannsynligvis fordi jeg holder hånden under skriften.

Anonymkode: 6211e...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...