Gå til innhold

Hvor ærlig er du når du svarer her inne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Altså, jeg er jo ærlig med hensyn. Jeg skriver ikke, "wow, det var fryktelig dumt skrevet!", jeg svarer heller at det ikke gir mening fordi at... Litt som å si i fra om at, "den var ikke helt deg", heller enn, "du så fryktelig tjukk ut i den!".

Anonymkode: b56e4...640

Jeg er ærlig, men jeg er ikke slem. Det er også mange ganger jeg velger å ikke svare fordi jeg ikke har noe konstruktivt å komme med. Jeg ser også an HI og svarer f. eks. ikke i en tråd om flyskrekk med linker til statistikk over ulykker, selv om det er fakta og kan leses begge veier. 

Anonymkode: 04e6a...93f

Jeg er ærlig i den forstand at jeg ikke lyver om at jeg skifter på sengen annenhver dag eller aldri spiser godteri, men jeg lyver om antall barn, yrke, bosted og annet som kan identifisere meg. 

Anonymkode: 5960e...5c3

Jeg er ærlig i svar, men jeg trenger ikke å si alt jeg mener og tenker og akkurat som i virkeligheten justeres svarene litt av og til for å ikke såre eller rakke ned på andre, selv om jeg også kan være veldig direkte.  Men jeg gir ikke fra meg personlig informasjon som kan gjøre at jeg blir kjent igjen. Da kan det hende at jeg lyver litt om det er nødvendig. 

Anonymkode: fa605...3a5

Annonse

Jeg er helt ærlig om alt, men kan endre litt på veldig gjenkjennelig informasjon av hensyn til barna, som antall, kjønn ol. Problemstillingene, økonomi, mat, ferie osv. er jeg ærlig om, men har faktisk blitt beskyldt for å lyve noen ganger selv når alt er sant. Samtidig er jeg høflig og vennlig, og mener at det er fint mulig å både være ærlig og samtidig hensynsfull og fintfølende. Jeg tror en del av "rett fra levra"-folkene ikke nødvendigvis helt har skjønt at det faktisk er mulig å si det man mener uten å måtte si alt man tenker helt ufiltrert. 

Anonymkode: d0bf6...4b8

Jeg er ærlig, men ikke brutal. Prøver å oppføre meg på samme måte digitalt som ellers i livet. Ønsker ikke å sparke folk som allerede ligger nede, og sier ikke «den var stygg» selv om det er snakk om en kjole jeg ikke liker. 

Endrer dog på personlig info, har ikke noe behov for å bli gjenkjent. Har minner om folk her inne som har blitt oppsøkt hjemme hos seg selv etter å ha fortalt for mye om eget liv. 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Svarer du rett fra levra eller tar du noen hensyn? 

Anonymkode: aab93...ebd

Svarer ganske rett fra levra, men har samtidig sosial intelligens og medmenneskelighet nok til å forstå at det er mennesker med følelser og varierende grad av sårbarhet man forholder seg til på et slikt fora.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...