Gå til innhold

Har dere sett House?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har sett en og annen episode ja.

Han er jo en typisk tv-karakter. Han gjør hele serien ved å tenke annerledes, være annerledes og totalt mange sosiale antenner.

Det er underholdende, men i det virkelige liv fungerer det jo ikke sånn.

Anonymkode: f9686...a6f

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Liker dere den og han? 

Anonymkode: d0cf1...8da

Liker dynamikken i teamet, på sykehuset og de medisinske problenstillingene. House i seg selv er et interessant kasus som tydelig intelligent, misogyn sosiopat. Liker ham gjør jeg ikke, men jeg får likevel en viss sympati for ham i enkelte episoder. Det var vondt å se ham bli dumpet da han hadde prøvd så godt han kunne å være der for Cuddy da hun trodde hun hadde kreft, mens hun hadde behov for en kjæreste som ikke bare stilte opp fordi det var forventet. 

Anonymkode: 4ec8e...0bf

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har sett en og annen episode ja.

Han er jo en typisk tv-karakter. Han gjør hele serien ved å tenke annerledes, være annerledes og totalt mange sosiale antenner.

Det er underholdende, men i det virkelige liv fungerer det jo ikke sånn.

Han har gode sosiale antenner og leser sndre godt. Men han bryr seg ikke om andre, og bruker de sosiale evnene sine til å lure og utnytte andre, og få det som han vil om han så må gå over lik. Ergo er han sosiopat (som han også selv sier i serien). 

Annonse

Jeg tenker at han er et godt eksempel på at vi trenger de "rare" for at verden skal gå fremover.

Om alle hadde hatt en underdanig personlighet og vært tilfreds med å jobbe for andre fra 8 til 16 hadde verden stått stille.

Vi trenger de underdanige arbeidsmaurene også i samfunnet, men uten de hyperaktive, de sære, de ekstra smarte osv kommer vi ingen vei. 

Av verdens store oppfinnere og nytenkende hadde vel alle en eller annen diagnose.

Og kunsten er et annet eksempel, de som skaper den beste kunsten er de som har en hjerne som fungerer litt annerledes.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenker at han er et godt eksempel på at vi trenger de "rare" for at verden skal gå fremover.

Om alle hadde hatt en underdanig personlighet og vært tilfreds med å jobbe for andre fra 8 til 16 hadde verden stått stille.

Vi trenger de underdanige arbeidsmaurene også i samfunnet, men uten de hyperaktive, de sære, de ekstra smarte osv kommer vi ingen vei. 

Av verdens store oppfinnere og nytenkende hadde vel alle en eller annen diagnose.

Og kunsten er et annet eksempel, de som skaper den beste kunsten er de som har en hjerne som fungerer litt annerledes.

Heisann ReneRene.

Til opplysning så har ikke folk som trives med å ha en leder eller 8 -16 jobb underdanige personligheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...