Gå til innhold

Spiser dere fullkornsvarianten av forskjellig pasta, spagetti, ris, couscous og nudler?

Anbefalte innlegg

Eller spiser dere den lyse? Hvorfor velger dere det dere gjør? Hvor viktig er det å velge fullkorn egentlig?

Får litt klaging her på fullkornsvariantene av og til, alle andre spiser visst den vanlige lyse varuianten.

Anonymkode: 4bf58...2a8

Fortsetter under...

Jeg bruker dem heller ikke. Spiser ikke store mengder av disse produktene, kun som et tillegg til kjøtt og grønnsaker. Fullkorn smaker ikke like godt dessverre.

Anonymkode: 2fb1a...f2a

Annonse

Fullkornsspagetti syns jeg ikke er noe godt så det kjøper vi ikke. Men vi bruker annen fullkornspasta som fusilli eller hvordan det skrives og makaroni. Syns det smaker det samme som den vanlige jeg.

Anonymkode: 2eefe...84a

Nordmenn spiser for lite fullkorn, dette er en av årsakene til blant annet tarmkreft. Så ja, viktig å spise fullkorn. Mår det er sagt, jeg spiser vanlig pasta, den andre er fæl. Men spiser heller mindre pasta. 

Må innrømme at jeg synes fullkornsvarianten av pasta og nudler smaker høgg. Fullkornsris derimot, synes jeg er veldig godt, og foretrekker den. Men når resten av familien vil ha hvit ris, så blir det den. 
Som andre her skriver, mengden av dette vi spiser er ikke så veldig stor, og har ellers et ganske variert og sunt kosthold. 

Anonymkode: bc6c4...4f7

Jeg spiser fullkornpasta av alle slag, jeg syns det smaker ganske likt. Ris derimot syns jeg smaker helt forskjellig og dessuten har fullkornsris mye lengre koketid. Dermed blir det gjerne den hvite varianten.

Anonymkode: dd145...068

Annonse

Vi liker ikke fullkornspasta så godt. Har heller sunt tilbehør, og mye fiber i kosten ellers. 

Fullkornsris unngår vi også, blant annet fordi den inneholder mer arsen enn vanlig hvit ris. Skyller risen mange ganger, mest fordi jeg prøver å lage risen på best mulig måte (slik at den smaker best) men det hjelper også å fjerne arsen.

Anonymkode: afca1...f46

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Spiser fullkorn av alt. Gjort i ti år. Og synes de lyse variantene metter dårligere og smaker vondt. 

Anonymkode: 23830...620

Veldig enig med deg. Kun fullkornsprodukterda desmaker best.

Anonymkode: a269a...ad5

Spiser alltid fullkornspasta og grove tortillas. Jeg liker det bedre enn de lyse og barna er vant til det. Spiser hvit ris. Men det er ikke så ofte vi har ris. Jeg spiser ikke kjøtt, og da er det ekstra viktig med fullkorn av hensyn til jern. I tillegg til hjerte/kar/kreft.

Anonymkode: 1f977...5df

Nei, rett og slett fordi jeg ikke synes de smaker godt. I tillegg blir det gjerne glutenfri pasta for hele familien da ene ungdommen har cøliaki, og den er lys. Vi spiser uansett såpass sunt ellers at den lille forskjellen mellom lys pasta og fullkornspasta blir dekket inn gjennom resten av kostholdet. 

Anonymkode: 0871c...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...