Gå til innhold

Hvor kaster dere tomme medisinbokser i hardplast?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I plastavfallet. Samme stedet kaster jeg sjampoflasker og såpeflasker. Det er jo ikke skikkelig hardplast som i hagemøbler ol. Mulig det er forskjell fra sted til sted, men her skal de i plast. 

Anonymkode: 761a0...fb4

I Oslo skal all plast som har vært emballasje kastes i plast, og all annen plast i vanlig restavfall (leker, møbler etc).

Men plasten til Ibux etc er jo en blanding av plast og aluminium, så det kaster jeg i restavfall 

Anonymkode: 5cc05...d31

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I Oslo skal all plast som har vært emballasje kastes i plast, og all annen plast i vanlig restavfall (leker, møbler etc).

Men plasten til Ibux etc er jo en blanding av plast og aluminium, så det kaster jeg i restavfall 

Anonymkode: 5cc05...d31

Det det er snakk om her er disse boksene ibux og paracett kommer i dersom man har de på resept, altså bokser i hardplast, ikke disse brettene i pakkene man får kjøpt reseptfritt. De er litt som boksene med vitaminer.

Hvor man kaster dem kommer litt an på reglene for resirkulering i din kommune.
Her jeg bor er det ikke resirkulering av plast, så jeg kaster dem i restavfallet.

Anonymkode: ba8b5...b63

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det det er snakk om her er disse boksene ibux og paracett kommer i dersom man har de på resept, altså bokser i hardplast, ikke disse brettene i pakkene man får kjøpt reseptfritt. De er litt som boksene med vitaminer.

Hvor man kaster dem kommer litt an på reglene for resirkulering i din kommune.
Her jeg bor er det ikke resirkulering av plast, så jeg kaster dem i restavfallet.

Anonymkode: ba8b5...b63

Her er det resirkulering av plast, så jeg har kastet de der. Men så fikk jeg et spørsmål om det var riktig, hun som spurte mente de skulle i restavfallet, så da ble jeg litt usikker. Kikket på sorteringskalenderen her, men det står ikke noe om de der.

Hi

Anonymkode: 15222...2c5

I plastavfallet. Samme stedet kaster jeg sjampoflasker og såpeflasker. Det er jo ikke skikkelig hardplast som i hagemøbler ol. Mulig det er forskjell fra sted til sted, men her skal de i plast. 

Anonymkode: 761a0...fb4

Jeg tenkte og at det var som å kaste shampo og såpeflasker, men fikk spørsmål om det, så ble usikker.

Hi

Annonse

Tenkte ikke på pappeskene, men plastboksene man får på resept.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...