Gå til innhold

Sur barnefar fordi jeg satt han sitt etternavn som mellomnavn på barnet

Anbefalte innlegg

(Vi har aldri vert i et forhold) Barnefar hadde ikke foreldre ansvar da jeg fjernet hans etternavn da barnet bare var 4 måneder, fjernet pga han forsvant ut av det blå ca 4-5 måneder så fuck it tenkte jeg og gå barnet bare mitt etternavn. Etter det var han tilbake og rettssak og bla bla. (Han er mer aktiv i barnets liv nå og har annen hvert helg) 

Nå er barnet 5 år og for 1 måned siden  vi var i familievernet da han tok dette opp som et ønske om å ha sitt etternavn på barnet. Jeg valgte å sette det som mellomnavn fordi det blir litt feil føler jeg å forandre på selve etter navnet når barnet har hatt mitt etter navn så lenge. Og hadde jeg satt begge som etter navn hadde det blitt for langt. Det var vist ikke bra nok for barnefar tydeligvis og mente han at barn pleier å ha «far sitt etter navn blabla» noe jeg synes er en vis grad diskriminerende. Tenker barnet velger selv å bytte når hun er gammel nok men til nå vil jeg ha mitt der :) 

(og ja han sutrer så fort ting ikke går i hans sin vilje og forventninger) 

Anonymkode: 1d167...81a

Fortsetter under...

Enig med hun over! Du har hovedomsorgen, og det er også du som har vært i barnets liv hele tiden. Da er det ditt etternavn barnet får. Han får bare være sur. 

Anonymkode: 6cb8d...0cf

Annonse

Ser ikke problemet. At han er sur, det er ikke farlig. Det går nok over. 

Men et lite tips til deg: skriv sammensatte ord som ett (1) ord, da blir det mye enklere å lese. Etternavn, ikke etter navn.

Anonymkode: edc3a...37f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...