Gå til innhold

Hvor ofte har dere pliktsex?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Vil han ha sex med deg når du egentlig ikke har lyst? Det er usexy, det. 

Anonymkode: 32ad8...c90

Ja det vil han,for han mener jeg må stille opp for kjæresten. Kan ikke skjønne hvordan en mann kan tenne på å ha sex med en dame son har vært tydlig på at hun egentlig ikke vil. Hadde det vært motsatt at han ikke ville,så hadde jo ikke jeg blitt kåt,for da vet at partneren tvinger seg til det.

Er jo ikke sånn at jeg aldri vil,men blir så mye mas om sex og sutring for at det ikke er ofte nok,å det gjør jo bare problemet mye verre. Da får jeg hvertfall ikke lyst på han. En belønner ikke dårlig oppførsel.

Anonymkode: 516a4...e36

Men… hvor ofte synes du dere bør ha sex da? For det er jo litt urimelig å tenke at partneren skal avstå fra noe som er så viktig. Du skriver at du alltid har hatt lav sexlyst, går du på hormonprevensjon? Jeg fikk mye høyere sexlyst etter jeg sluttet på hormonelle preparater, så det er kanskje en ide?

mannen og jeg har sex 1-2 ganger i uken. Vært sammen i 18 år. Tror det er ganske vanlig i velfungerende parforhold. Noen ganger har jeg ikke kjempelyst når han initierer men det blir alltid veldig gøy etterhvert😉

Anonymkode: 13ddd...8a9

Annonse

Har aldri oliktsex men jeg kan initiere sex hvis det har gått litt tid siden sist (1 uke) hvor jeg nødvendigvis ikke er kåt men jeg vet han får meg der etterhvert. Vi har sex 1-2 ganger i uken og har vært sammen i 12 år. 

Anonymkode: 3a428...43a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vet ikke om jeg kan kalle det pliktsex, men jeg suger han hver søndag kveld. Noen ganger har jeg lyst, andre ganger er det litt mer sånn æhr. 

Anonymkode: 3d6c1...469

Så utrolig usexy 🤢

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor? Mannen liker det, og jeg liker å glede ham. Han gjør mer for meg enn det lille jeg gjør for ham. 

Anonymkode: 3d6c1...469

Det er usexy å ta noe i munnen som er æhr… Hvordan noen kan nyte å få oralsex av noen som egentlig ikke har lyst er litt ufattelig. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sex er faktisk viktig i et samliv.

Anonymkode: 0be05...51e

Det er ikke opp til deg å definere hva andre anser som viktig i et samliv. Det finnes faktisk mennesker som lever godt sammen uten sex.

Anonymkode: b45a3...301

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Sex er faktisk viktig i et samliv. Nærhet trengs. Men plikt sex har jeg aldri hatt. Ikke mannen heller. 

Anonymkode: 0be05...51e

Det går da ann å ha nærhet uten å sex hver dag

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men… hvor ofte synes du dere bør ha sex da? For det er jo litt urimelig å tenke at partneren skal avstå fra noe som er så viktig. Du skriver at du alltid har hatt lav sexlyst, går du på hormonprevensjon? Jeg fikk mye høyere sexlyst etter jeg sluttet på hormonelle preparater, så det er kanskje en ide?

mannen og jeg har sex 1-2 ganger i uken. Vært sammen i 18 år. Tror det er ganske vanlig i velfungerende parforhold. Noen ganger har jeg ikke kjempelyst når han initierer men det blir alltid veldig gøy etterhvert😉

Anonymkode: 13ddd...8a9

Jeg syns sex er noe en bare skal gjøre om begge to vil. 

Jeg går på alt som dreper sexlyst :P Jeg har p stav,går på cipralex som jeg har gjort i 3 år nå,men er ikke deprimert,tar det mot angst. Å går på ritalin som også har som bivirkning at sexlysten kan bli dårlig. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke plikt sex. Gidder ikke ha sex hvis jeg ikke har lyst på sex. Da må partneren heller gjøre en innsats for å få meg i humør om han vil ha sex.

Anonymkode: 00c04...b8d

Ja de er ikke alltid så oppfinnsomme. 

Var gift i nesten 20 år, der ekteskapet var dårlig siste 5-10 år. Mye av grunnen var nok at følelsene mine ble borte etter tillitsbrudd og kommunikasjonsproblemer. Ble i ekteskapet til barna ble store nok, og er nå singel (for resten av livet). De siste årene av ekteskapet hadde jeg pliktsex! Det startet "i det små", ved at jeg hadde sex uten at jeg egentlig hadde lyst, til at jeg etter noen år følte direkte avsky. Siste året av ekteskapet hadde vi vel egentlig ikke sex. 

Pliktsex er etter min erfaring skumle saker! Det kan, som i mitt tilfelle, faktisk ødelegge et forhold, istedet for å redde det, ved at man "gir sex" fordi den andre parten på en måte har krav på det i et forhold. Dette er en fryktelig følelse for den som ikke har lyst, som føler på press og utilstrekkelighet.

Jeg utviklet angst for kvelden, fordi da visste jeg at maset kom, og den dårlige stemningen og kranglingen. Dette evige maset og kravet....og furting og surhet og sinne før jeg sovnet og morgenen etterpå...

Befrielsen nå når jeg bor alene er enorm!! Jeg legger meg - alene - og ingen krever at jeg skal gi noe jeg ikke klarer. 

Så mitt råd er: vær ytterst forsiktig med sex når du ikke har lyst! Om dette er en mann du ønsker å fortsette å være sammen med, må dere skaffe hjelp - NÅ! Før problemene eskalerer. For det er store sjanser for det, om du fortsetter med pliktsex!

Lykke til!

Anonymkode: 2a447...485

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Var gift i nesten 20 år, der ekteskapet var dårlig siste 5-10 år. Mye av grunnen var nok at følelsene mine ble borte etter tillitsbrudd og kommunikasjonsproblemer. Ble i ekteskapet til barna ble store nok, og er nå singel (for resten av livet). De siste årene av ekteskapet hadde jeg pliktsex! Det startet "i det små", ved at jeg hadde sex uten at jeg egentlig hadde lyst, til at jeg etter noen år følte direkte avsky. Siste året av ekteskapet hadde vi vel egentlig ikke sex. 

Pliktsex er etter min erfaring skumle saker! Det kan, som i mitt tilfelle, faktisk ødelegge et forhold, istedet for å redde det, ved at man "gir sex" fordi den andre parten på en måte har krav på det i et forhold. Dette er en fryktelig følelse for den som ikke har lyst, som føler på press og utilstrekkelighet.

Jeg utviklet angst for kvelden, fordi da visste jeg at maset kom, og den dårlige stemningen og kranglingen. Dette evige maset og kravet....og furting og surhet og sinne før jeg sovnet og morgenen etterpå...

Befrielsen nå når jeg bor alene er enorm!! Jeg legger meg - alene - og ingen krever at jeg skal gi noe jeg ikke klarer. 

Så mitt råd er: vær ytterst forsiktig med sex når du ikke har lyst! Om dette er en mann du ønsker å fortsette å være sammen med, må dere skaffe hjelp - NÅ! Før problemene eskalerer. For det er store sjanser for det, om du fortsetter med pliktsex!

Lykke til!

Anonymkode: 2a447...485

Endelig en som forstår hvordan jeg har det! Det er ikke å bare ha sex med han når han vil,når jeg virkelig ikke vil. Det oppleves som konstant mas og press,å det føles ikke noe bra for meg fordi jeg bare gjør det fordi jeg "må". Som flere psykologer har skrevet så er det verken bra eller sunt å ha pliktsex når du virkelig ikke vil.

Jeg har også hatt pliktsex. Jeg ble helt ødelagt av deg. Gruet meg til kvelden. Han ødela sexlivet for meg. Tilslutt utviklet jeg et hat mot sex som føltes som jevnlig overgrep for det ble noe jeg ble mast til, overtalt til, gav meg skyldfølelse når jeg sa jeg ikke ville isv. Min mening betø ingenting. Jeg ble fortalt jeg var unormal, når jeg sa jeg ikke ville.

Så: ikke ha pliktsex. 

Anonymkode: 5209b...156

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har også hatt pliktsex. Jeg ble helt ødelagt av deg. Gruet meg til kvelden. Han ødela sexlivet for meg. Tilslutt utviklet jeg et hat mot sex som føltes som jevnlig overgrep for det ble noe jeg ble mast til, overtalt til, gav meg skyldfølelse når jeg sa jeg ikke ville isv. Min mening betø ingenting. Jeg ble fortalt jeg var unormal, når jeg sa jeg ikke ville.

Så: ikke ha pliktsex. 

Anonymkode: 5209b...156

Kjenner meg så igjen i dette! Jeg følet også at min mening ikke betyr noe,å trussel om at forholdet ikke kan forsette hvis det er for lenge mellom hver gang. Han sier også at jeg er unormal og at eksene hans ville ha sex flere ganger i uken. Javel da får du gå tilbake til en av de da. Jeg liker ikke følesen av å bli brukt,fordi jeg gir etter å har sex etter evig mas når jeg virkelig ikke ville ha sex. Å nei lysten kommer ikke etter hvert,når sexen er begynt på grunn av at det er ett "krav".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...