Gå til innhold

Hva koster dere på dere av luksus?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fjerner det meste av kroppshår i salong hver 4. uke. Bruker dyre hudpleieprodukter. Handler mer klær enn sikkert de fleste. Også reiser jeg mye, i tillegg til at jeg gladelig betaler for ulike kulturaktiviteter jevnlig. 

Men, jeg går ikke til frisør oftere enn en gang i året, bruker lite penger på restaurant/take away (tar også med matpakke på jobb) og interiør. 

Anonymkode: a1b90...d76

Vet ikke hva dere tenker er luksus. Jeg bruker store pengesummer hvert år på billetter til konserter, opera, teater og dans, bøker og plater. Jeg kjøper også jevnlig kunst. For meg er kunst og kultur livet, så det er livsnødvendig.

Kjøper svært dyre designerklær fra tid til annen, men mest på salg eller brukt.

Annonse

Spiser mye ute sammen med barna. Det er luksus fordi det er koselig, god mat og man slipper handling, middagslaging, rydding og vasking. I tillegg bruker jeg penger på å reise med dem. Klipper meg én gang i håret og tar ingen skjønnhetsbehandlinger. Alene med fire barn. 

Anonymkode: 4b11e...86c

Luksus:

Går jevnlig til frisør for farging av ettervekst og klipp

Reiser en del. Alltid en uke alene til syden og en-to utenlandsturer med familien i året

Andre ting jeg jevnlig bruker penger på, men som jeg kjøper billig:

- kjøper endel klær, men mest på salg og ikke dyre merker

- Drikker alt for mye Cola Zero

- Masse bøker, men kjøper stort sett på loppemarked

- strikkegarn, - det er ganske dyrt

Anonymkode: 732a8...99f

Annonse

Tja. Farger hår og bryn selv, går til jobb, bruker samme klær i åresvis som jeg reparerer om de går i stykker, er nok relativt rimelig i drift sånn sett. Har ei veske jeg har hatt i en evighet. 

Men kjøper jeg klær kan plagget være ganske dyrt hvis jeg liker det. Te og hudpleie går det en del på, der også kjøper jeg det jeg liker uavhengig pris. Mat kan jeg være litt snobbete. Spiser ikke voldsomme mengder, en dyr olivenolje holder ganske lenge for min del. En god vin inntil kan jeg sette pris på. 

Anonymkode: 81db5...08c

Jeg og mannen tjener nærmere 2 mill i året tilsammen, så unner oss ofte å spise ute, jeg kjøper dyre ansiktsprodukter. Klær handler jeg ikke så ofte. Det jeg føler vi bruker mest på er egentlig mat. Jeg er hobbykokk, så lager ofte 3-4 retters middager med dessert fra grunn av, og vi elsker å ha middagsselskap med god mat og drikke. Det koster :) skal sies at jeg klipper og farger mitt eget hår og aldri fikser negler og øyenbryn på salonger.

Anonymkode: f6444...6e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...