Gå til innhold

Hva slags regntøy har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skikkelig regntøy puster jo ikke, det er helt tett.

Det orker ikke jeg å bruke, da svetter jeg inni regntøyet og blir klam/våt av svette innenfra, da foretrekker jeg heller å bli våt av regn...

Men jeg har en allværsjakke og en allværsbukse da, de er vanntette i massevis til mitt bruk selv om det ikke er like vanntett som oljehyret til en sjømann liksom. Allværsjakke fra HH som jeg bruker på tur med bikkja og ellers om jeg skal på butikken eller noe sånt i regnvær. Bukse bruker jeg sjelden, har en hund som ikke liker regnvær og er aldri ute lenge når det regner. Den er fra Sport outlet.

Bruker ofte paraply også...

Anonymkode: ae26a...18a

Annonse

Ein poncho i PU til og frå jobb.

Ei skalljakke med vannsøyle 15000/pusteevne 5000 til forskjellig turbruk.

Ei lettvekts regnjakke til å ha i sekken på tur utan skalljakke og til jogging.

Eit sett regnjakke og -bukse til sykkel i synlighetsfarge og med mykje refleks.

Skallbukse.

God, gammeldags gummijakke -og bukse fra Stormberg, 100% vanntett. Går sjeldent lange turer når det regner, og jeg holder ut av det ikke puster om det likevel kommer en skur eller om jeg bare skal lufte bikkja.

Min erfaring med «pustende», «vanntett» turtøy er at pusteevne er svært begrenset, og etter få vask er det ikke veldig vanntett heller. Lite bærekraftig å måtte bytte ut turklærne ofte.

Anonymkode: cf8f5...301

Jeg har ikke regntøy. Bruker av og til vannavvisende jakke. Ellers paraply.

bor i tørreste Hedmarken da. Lite og sjeldent regn her, holder oss stort sett ikke når det regner, og jeg jobber innendørs på kontor

Anonymkode: ee210...159

Annonse

Har ett regntøy ifra Europris. Kjøpte det pga at det var ROSA, gummi og ihåp om at ungene ikke skulle stjele det siden det var rosa. Skal bare bruke det når jeg sykler til jobb, så krevde ikke så mye av det. Men det er overraskende bra og ungene stjeler det hele tiden, selv svigersønnene mine stjeler det. 

Så nå må jeg stjele ungenes regntøy, HH i tynn gummi. Det er veldig godt regntøy, samme som jeg hadde før. Levde i 15år, likte ikke å bli hengt der vi har ytterklær nå for det er nære muren bak peisen. Så flaks for ungene at de sjeldent hang det opp, da har ikke de blitt ødelagte.  Ikke var dette så dyrt regntøy heller, men har vært superfornøyd. Slikt pustende regntøy har jeg hatt og blir våt i rompa når jeg skal sykle. Det har også tålt lekende barn, både små og store. Tror bare minsta har fått rift i en bukse og hun har vært alt annet enn forsiktig. Hun er den ungen somklattrer i trær, aker med regntøyet osv. 

Anonymkode: aeb4d...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...