Gå til innhold

Hvorfor skriver ingen om tragedien det er for offeret?

Anbefalte innlegg

Dere vet nok hva jeg skriver om.

Flere som blir intervjuet snakker kun om en personlig tragedie og en familietragedie, at han må få ro og tid på seg. Advokaten hans (som blir beskrevet som en «gangsteradvokat» minner oss på at siktelsen (kun)er kroppskrenkelsr som er den  mist alvorlige for for vold (fikk ikke fornærmede hjernerystelse og var det ikke kniv som stod ut av veggen?)

Det skrives om det forestående bryllupet og om hborvidt han skal delta eller ei, det er kjempeviktig  

Jeg mener på ingen måte at de skal legge ut om skader, plage henne med forespørsler om en kommentar til hendelsen, skrive navn osv. Hun må få den roen hun trenger

Men en setning eller to om henne hvor hun faktisl får litt sympati synes jeg er på sin plass

Anonymkode: 45848...247

Fortsetter under...

Ja? Du ser vel selv i ditt eget innlegg,  hvor oppmerksomheten rettes? Det som har skjedd er rett og slett en skandale for kongehuset. Er det ikke bedre at det er der oppmerksomheten treffer, så kan offeret få ro? Det er helt tragisk for kvinnen som har blitt utsatt for dette, og det er vel ingen som ikke har sympati med henne. 

Annonse

Det man glemmer er at det er mange offer her. Jenta som er utsatt selvfølgelig, men også de pårørende på begge sider. Jenta og hennes pårørende får sympatien som seg hør og bør.Men også forbryteren har pårørende som både må håndtere at noen dem bryr seg om har gjort noe fælt, men også må tåle skam, hat og hets. Siden det dessuten er en så profilert familie blir byrden dobbelt så stor. 

Anonymkode: 4d6db...bf2

Her er jeg enig med trådstarter. 
Jeg er overrasket at det poengteres at begge parter må ivaretas. Men det er ikke noe nytt. I nesten alle tilfeller er en visst opptatt av å ivareta gjerningsperson. 

Anonymkode: e8c32...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...