Gå til innhold

Hvordan tolke feber? Høyre vs venstre

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er normalt, men det er alltid forskjell fra høyre og venstre side når jeg måler under armen. 

Hvis venstre side viser 37.0 så viser høyre side 37.5. Nå er feberen endelig på vei ned, så det er jo ikke noe problem. Men hvis dette er vanlig på barn og de har veldig høy feber? 

Anonymkode: bfb90...e2d

Fortsetter under...

Annonse

Måle under armen gir mest riktig svar, så under tunga. Øretermometer må man sjekke hvor pålitelig den er iforhold til person til person. Ikke alle som kan bruke dette. (En av seks i huset vårt kan ikke bruke det. Vi andre vet feilmarginen vår, så vi bruker den frem til vi ikke får tempratur og allmentillstand til å samsvare. Har vanlig termometer også, men vi liker best øre (to kronisk syke barn, så er oftere i bruk hjemme hos oss enn hos de fleste) 

Anonymkode: d4aae...3fd

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nøyaktig tall er vel ikke så farlig. Det er allmenntilstanden. Ungen her hadde 40 i feber men ville lage trolldeig og styre.... Jeg har hatt 38 og fælt meg døden nær.  

Anonymkode: a5f82...fb7

Hvorfor tror folk at de sitter på fasiten for alle? Mitt spørsmål betyr ikke noe mindre bare fordi dette er din fasit? Jeg spør et enkelt spørsmål, jeg spør ikke om allmenntilstanden.

Hvis min unge hadde 40 i feber ville jeg gjerne visst om det var 40 eller 40.5. Men det er meg da. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor tenker du det er viktig med 0,5 grader fra eller til?

Allemnntilstanden er avgjørende, uavhengig av hvor høy eller lav temperaturen er.

Anonymkode: 093be...1ee

Jeg får ikke dra på jobb med 37.5 i kroppstemperatur, uansett om allmenntilstanden min tilsier at jeg kunne løpt maraton. Var det noe mer du lurte på?

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg får ikke dra på jobb med 37.5 i kroppstemperatur, uansett om allmenntilstanden min tilsier at jeg kunne løpt maraton. Var det noe mer du lurte på?

Uff, så sur du er.

Anonymkode: 8aaee...3f7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror folk at de sitter på fasiten for alle? Mitt spørsmål betyr ikke noe mindre bare fordi dette er din fasit? Jeg spør et enkelt spørsmål, jeg spør ikke om allmenntilstanden.

Hvis min unge hadde 40 i feber ville jeg gjerne visst om det var 40 eller 40.5. Men det er meg da. 

Hvorfor det? Hva ville du gjort annerledes hvis feberen var 40,5 i stedet for 40, alt annet likt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...