Anonym bruker Skrevet 8. august 2024 #1 Del Skrevet 8. august 2024 Jeg trener ikke i det hele tatt, og har ikke gjort det på flere år. Derimot går jeg mye, 5-6 dager i uken går jeg enten 50 eller 75 minutter (oftest det siste) i raskt tempo ute i terrenget, med litt fjell ol., sammen med hunden. De andre dagene blir det mer en kort rusletur på fortauet på en 25-40 minutter. Uansett så var jeg hos noen venninner i går kveld, og ene hadde med seg en kusine på vår alder, 40-årene, som jobber som PT. Vi kom litt inn på trening, mageøvelser, kjernemuskulatur osv. og flere ble litt ivrige rundt dette med planken, magemuskler osv., og det ble til slutt litt demonstrasjoner fra PT-en av det som visst var vanlig planke og en "ekte" planke, og tid man kunne stå i dette. PT-en sa at en ekte planke vil de færreste klare stort mer enn 30 sekunder, kanskje 1 minutt, og viste. Selv klarte hun 58 sekunder, og de fleste andre som også ville prøve klarte rundt 15-35 sekunder, litt avhengig av formen. Jeg ble spurt om jeg ville prøve også, men avslo lattermildt med forklaring om at jeg er jo helt utrent og sikkert vil kollapse etter bare få sekunder, men ble overtalt likevel. Hun PT-en viste meg rett posisjon og så ble stoppeklokke satt på. Jeg ble overrasket over at det ikke føltes tungt og spurte om jeg gjorde det rett, og joda, jeg sto helt perfekt. Til slutt ble det litt tungt, sved greit i magen og jeg gadd ærlig talt ikke mer, og da hadde det visst gått 2 minutter og 43 sekunder. Så da lærte vi det. Å gå turer i raskt tempo ute i terrenget er åpenbart mer effektivt for å trene mage/kjernemuskulatur enn all verdens med trening i treningsstudio 😂 Jeg ble overrasket selv også, for jeg har aldri klart mer enn drøyt 1,5 minutt selv tidligere heller, selv ikke da jeg trente mye. PT-en var helt sjokkert, og sa at dette måtte hun forske videre på 😅 Så da tenker jeg at jeg kanskje skal bli flinkere til å tenke på turene mine som en form for trening de også 😂 Anonymkode: 65ab0...8b3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449096-haha-g%C3%B8y-n%C3%A5r-man-kan-overraske-om-trening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2024 #2 Del Skrevet 8. august 2024 Når man går i terreng bruker man mange små muskler for å stabilisere kroppen. Du har derfor trent musklene godt for stabilitet. Man får ikke spesielt muskelvekst i kjerne av å gå i terreng men planken er heller ingen god øvelse for muskelvekst. Den trener mer stabilisatorene. moro å kunne imponere PT’n og seg selv 😃 Anonymkode: 736b2...dec Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449096-haha-g%C3%B8y-n%C3%A5r-man-kan-overraske-om-trening/#findComment-150124940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2024 #3 Del Skrevet 8. august 2024 Hvordan er en ekte planke? Anonymkode: 8735c...785 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449096-haha-g%C3%B8y-n%C3%A5r-man-kan-overraske-om-trening/#findComment-150124944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå