GÃ¥ til innhold

Kongefamilien og barneoppdragelse.. 😕

Anbefalte innlegg

Harald og Sonja oppdro Märtha Louise.

Haakon og Mette-Marit oppdro Marius.

😳

Jeg er overrasket over utfallet…

Jeg synes at Haakon er en svært fin fyr. Rolig, klok, reflektert, «hel ved». Jeg er litt mer usikker på Mette Marit. 

Jeg er også glad i Harald og Sonja. 

Jeg synes det er rart at det har gått som det har gått både med Märtha Louise og med Marius. 

trist

Anonymkode: cbe45...c04

Fortsetter under...

Noe av problemet er at barna ikke får samme oppdragelse.

En er oppdratt til å "ta over kongeriket", og der har de gjort en god jobb i begge generasjoner.

Men så er det de som ikke arver tronen. De som kanskje føler seg nest best i oppveksten, som foreldrene kanskje kompanserer litt osv. Når det kommer til Marius så er han ikke en del av kongefamilien engang, samtidig som han jo har vokst opp sammen med de rike "pappaguttene" fra beste vestkant. Der må det bli noe veit, han fremstår som bortskjemt, og kanskje har det blitt kompansert litt vel mye fordi han som egentlig er en vanlig gutt i gata har måttet vokse opp i en familie og miljø som han strengt tatt er en outsider i?

Samme med Märtha, hun er eldst, men fikk ikke arve tronen fordi hun var kvinne. Hun kom i andre rekke helt fra hun var liten, og har jo sagt at hun i oppveksten og unge voksne liv slet med å finne sin plass. Hun ble fulgt med argusøyne av pressen, men var ikke god nok til å arve tronen.

Det er ikke nødvendigvis oppdragelsen som skader disse barna. Det er en usunn måte å vokse opp på rett og slett.

Anonymkode: 9d80b...7da

Bortsett fra at Martha har gjort valg i kjærligheten jeg ikke ville, og hun tror på noe jeg ikke tror på, så er det ikke noe galt med Martha. At en som som liten gutt ble med inn i en Norges mest eksponerte familier kanskje ikke taklet det så godt, er ikke så rart. Dessuten må det være lov å minne om at å være siktet ikke er det samme som å være dømt. 

Anonymkode: 87bc4...b45

Det er mye som ikke bare har med oppdragelsen å gjøre også. Personlighet, adferdstype, tilfeldigheter, påvirkning fra venner/miljøet man vanker i, diagnoser/vansker kan også spille en stor rolle i hvordan man utvikler seg og blir som person. 

Anonymkode: 79e78...451

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Interessante betraktninger. Dere har nok rett i at en annerledes barndom, påvirkning fra venner og mye annet påvirker en del.

HI

På Wikipedia sto det at foreldrene til Marius gikk tidlig fra hverandre og at han bodde fra fødselen med moren,

han har vokst opp hos Mette Marit og Haakon

Østerdølen skrev (11 minutter siden):

Men faren til Marius er jo også inne i bildet Hvorfor har ikke han eventuelt noe ansvar?

Har noen antydet at han ikke har (tatt) ansvar? Det endrer uansett ikke situasjonen som sønn av kronprinsessen, men uten plass i arverekken. 

Anonymkode: 17832...052

Det har da ikke noe med oppdragelsen å gjøre. Noen mennesker er bare idioter uansett oppdragelse. Marius er jo bare en ung mann som ikke klarer styre følelser. Faren hans var vel lik i sine unge år, denga opp noen damer han også. 
Märtha er jo bare alternativ. Du trenger ikke være enig med henne men hun går sine egne veier. Det har kanskje tatt litt av i det siste med hennes krig mot media, men hva har hun gjort galt ellers??

Det er lett å mene familien har sviktet når noen begår kriminelle handlinger, et voksent menneske er selv ansvarlig for det de gjør, Marius er voksen. At han burde hatt en real omgang med juling er en annen sak. 😂

Anonymkode: 1144b...c78

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det har da ikke noe med oppdragelsen å gjøre. Noen mennesker er bare idioter uansett oppdragelse. Marius er jo bare en ung mann som ikke klarer styre følelser. Faren hans var vel lik i sine unge år, denga opp noen damer han også. 
Märtha er jo bare alternativ. Du trenger ikke være enig med henne men hun går sine egne veier. Det har kanskje tatt litt av i det siste med hennes krig mot media, men hva har hun gjort galt ellers??

Det er lett å mene familien har sviktet når noen begår kriminelle handlinger, et voksent menneske er selv ansvarlig for det de gjør, Marius er voksen. At han burde hatt en real omgang med juling er en annen sak. 😂

Anonymkode: 1144b...c78

Marius er nok et produkt av sine foreldre, ja. I tillegg til en omgang god gammeldags juling, så burde han bli satt til et års tungt kroppsarbeid, f.eks. på en stor gård med mye manuelt arbeid langt ute på bygda et sted. Gjerne i Nord-Norge. 

Anonymkode: 3a935...518

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Far og onkel er jo begge dømt for flere forhold, inkl. kokain og vold. 

Det er kanskje en heftig oppvekst å ha to halvsøsken som er kongelige.

Anonymkode: f46ff...faf

Mye kokain i miljøet han vanker i på Oslo vestkant også. Det er et rusmiddel som er like vanlig som alkohol blant "pappaguttene" der.

Anonymkode: 9d80b...7da

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...