Gå til innhold

Fullstendig sexløst samboerskap.

Anbefalte innlegg

Noen her som lever sånn?

Nå er det ett år siden sist vi lå sammen, men det er ikke noe savn. Det er deilig å slippe maset, og ha kroppen for meg selv. Samboer virker heller ikke å savne det. Vi holder sammen og har det helt greit, men utsetter vi bare et brudd som er dømt til å skje i framtiden?

Anonymkode: 5e5ad...bbe

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Noen her som lever sånn?

Nå er det ett år siden sist vi lå sammen, men det er ikke noe savn. Det er deilig å slippe maset, og ha kroppen for meg selv. Samboer virker heller ikke å savne det. Vi holder sammen og har det helt greit, men utsetter vi bare et brudd som er dømt til å skje i framtiden?

Hvis begge er fornøyde med det så kan det sikkert fungere. Dere blir vel mer å regne som venner i såfall og hvis man har felles interesser og trives sammen, er glade i hverandre så er det ikke umulig å ha et bra liv sammen uten sex. Hvordan er det med kos og nærhet da? 

Jeg snakket om dette med psykolog for en tid tilbake og hun sa at det var faktisk ikke så uvanlig å leve sammen uten å ha sex. 

Faren her er vel hvis den ene er fornøyd, mens den andre egentlig savner sex og dere bør kanskje ta opp temaet og snakke om det. 

Anonymkode: c0b54...a2c

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Noen her som lever sånn?

Jeg lever sånn. Man en er kronisk syk og har ikke overskudd til sex. Han har mistet sexdriften.

Jeg har ikke hatt sex på 3 år. Og før det var det vel 1 gang på 1 år. Jeg lever på en måte greit med det, men jeg savner i timotei, og jeg dras mot andre. Har mange fantasier om andre og av og til føles det som at jeg kommer til å eksplodere. Andre ganger føler jeg meg helt nummen og usynlig.

Vi har et godt samliv ellers, og derfor blir jeg. Jeg vet at han også vil få det vanskelig om jeg drar, og det ønsker jeg jo ikke for noen jeg elsker.

Han sier han forstår om jeg vil være utro. Jeg kan ha sex med andre, men han vil ikke vite det. Jeg føler at han egentlig ikke ønsker dro, men at han sier det fir å ta hensyn til meg. Jeg tror ikke jeg vil klare å gjennomføre det. 

Men det er faktisk en ganske alvorlig sak, å ha mistet sexlivet sitt tidlig i førtiåra. Det er en sorg 

Anonymkode: c3a7e...0a3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lever sånn. Man en er kronisk syk og har ikke overskudd til sex. Han har mistet sexdriften.

Jeg har ikke hatt sex på 3 år. Og før det var det vel 1 gang på 1 år. Jeg lever på en måte greit med det, men jeg savner i timotei, og jeg dras mot andre. Har mange fantasier om andre og av og til føles det som at jeg kommer til å eksplodere. Andre ganger føler jeg meg helt nummen og usynlig.

Vi har et godt samliv ellers, og derfor blir jeg. Jeg vet at han også vil få det vanskelig om jeg drar, og det ønsker jeg jo ikke for noen jeg elsker.

Han sier han forstår om jeg vil være utro. Jeg kan ha sex med andre, men han vil ikke vite det. Jeg føler at han egentlig ikke ønsker dro, men at han sier det fir å ta hensyn til meg. Jeg tror ikke jeg vil klare å gjennomføre det. 

Men det er faktisk en ganske alvorlig sak, å ha mistet sexlivet sitt tidlig i førtiåra. Det er en sorg 

Beklager skrivefeil - skrevet på telefonen.. 

Jeg savner intimitet - ikke timotei 😂

Jeg tror, slik som hun over også sier, at man fikt kan leve sammen som venner uten sex, men at en eller begge vil fantasere mye om andre. Og på et eller annet tidspunkt vil dragningen være så stor at man enten er utro eller drar fordi man har fått alle disse deilige følelsene for en annen. 

Anonymkode: 8a264...722

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Beklager skrivefeil - skrevet på telefonen.. 

Jeg savner intimitet - ikke timotei 😂

Aner ikke hva som er bakgrunn for din manns sykdom, men intimitet, nærhet, og å tilfredsstille deg seksuelt klarer han vel, med hender eller andre hjelpemidler, om han elsker deg og ønsker at du har det bra? Uavhengig av om han selv har seksualdrift eller ikke.

Ellers er det helt ok å leve i et sexløst samboerskap, om det er noe begge i forholdet er tilfreds med. For meg er det helt uaktuelt, seksualitet er en for viktig del av livet mitt. Heldigvis er mannen og jeg samstemte på det området .

Anonymkode: 1beda...8d1

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Aner ikke hva som er bakgrunn for din manns sykdom, men intimitet, nærhet, og å tilfredsstille deg seksuelt klarer han vel, med hender eller andre hjelpemidler, om han elsker deg og ønsker at du har det bra? Uavhengig av om han selv har seksualdrift eller ikke.

Ellers er det helt ok å leve i et sexløst samboerskap, om det er noe begge i forholdet er tilfreds med. For meg er det helt uaktuelt, seksualitet er en for viktig del av livet mitt. Heldigvis er mannen og jeg samstemte på det området .

I følge et annet innlegg med tema skilsmissesesong så er det visst helt legitimt at man ikke har sex hvis den ene er kronisk syk og det er personen som ønsker sex som er deittsekken 😏 Jeg mener som deg, at man bør prioritere intimitet i et samliv. 

Anonymkode: 8a264...722

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Noen her som lever sånn?

Eller kan dere få det enda bedre ved å ha sex? Bli nære? Det hjalp her. Glad for at vi prøvde!

Anonymkode: 52292...4c9

Mannen har ikke sexdrift. Skal han late som for å tilfredsstille konen? Hadde du sagt det samme til en kvinne? Lukk øynene og tenk på kongen og fedrelandet, liksom?

Anonymkode: 76f0a...fbe

Levde i et ekteskap med null sex på 4 år. Savnet det ikke med han og forholdet var og ble dødt. Var til slutt utro med en arbeidskollega og holdt sammen siden. Fått oppleve sex igjen og koser meg virkelig :)

Anonymkode: 00e1e...bca

Jeg tror det er vanskelig om all lyst er borte. 

Jeg klarer meg, men kan ikke love at jeg ikke går på en smell en dag.. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Eller kan dere få det enda bedre ved å ha sex? Bli nære? Det hjalp her. Glad for at vi prøvde!

Anonymkode: 52292...4c9

Jeg tvang meg til nærhet og sex i mer enn ti år. I fjor sa det bom stopp. Å være intim med han byr meg faktisk imot. Han er ikke stygg eller noe, det bare går ikke. Så nei, jeg kommer ikke til å prøve. 
HI

Vi har et nesten sexløst ekteskap. Først slet mannen med sykdom og mistet potensen og med det sexlysten. Så kom jeg i overgangsalderen og mistet en periode min lyst. Vi snakket stadig om det og ingen av oss savnet egentlig sex, men vi savnet intimitet, så nå er vi flinkere til å ta på hverandre, stryke på ryggen, ligge i armkroken, klemme, ligge i skje og bare være nære hverandre. Så hender det en sjelden gang at lysten våkner i oss begge og at det blir en liten runde, men det er kanskje en gang i året. Vi er begge tilfredse med å ha det sånn. Jeg er ikke enig i at å leve sammen i et sexløst forhold er å leve som venner. Det er fortsatt en langt større fortrolighet og kjærlighet mellom meg og mannen min enn det er med noen av vennene mine. Vi er fortsatt kjærester og elsker hverandre høyt. 

Anonymkode: 15193...65c

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Mannen har ikke sexdrift. Skal han late som for å tilfredsstille konen? Hadde du sagt det samme til en kvinne? Lukk øynene og tenk på kongen og fedrelandet, liksom?

Det samme tenkte jeg. Jeg hadde ikke følt meg bra hvis jeg lå der og visste at mannen drev og tilfredsstilte meg helt uten å være tent og ha lyst selv.

Anonymkode: c0b54...a2c

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Dette er jeg helt uenig i. Hvis man er i et forhold, kan man godt unne den andre en orgasme uten at man dermed skal føle seg brukt. Jeg er jo glad i samboeren min! Hvis han trenger en orgasme og jeg ikke er helt klar, gjør det meg ingenting å ta på ham etc. for at han skal ha det godt. 

Anonymkode: ca900...743

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette er jeg helt uenig i. Hvis man er i et forhold, kan man godt unne den andre en orgasme uten at man dermed skal føle seg brukt. Jeg er jo glad i samboeren min! Hvis han trenger en orgasme og jeg ikke er helt klar, gjør det meg ingenting å ta på ham etc. for at han skal ha det godt. 

Der er man nok forskjellig. Jeg er avhengig av at mannen viser lyst. Hvis ikke føler jeg meg bare ekkel. Det er sikkert noen issues jeg har.. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men du skjønner at du ikke er fasiten? Mannen min hadde blitt svært ukomfortabel om jeg hadde hatt sex med han for å være snill, eller hva du tenker det er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...