Gå til innhold

Å heller velge å bo på hotell en hos søsken barn som har tilbydd plass å sove i syden?

Anbefalte innlegg

Synes det er virkelig kjekt å stas da av henne å mannen si at om vi reiser ned i syden der de bor neste gang evnt neste år om vi drar så kan meg og sambo heller sove hos de og spare peng på hotell. Fin tanke! :) 

Meeen.. synes ikke hotell er så gale og av og til finner man billige hotell eller i rimelige priser med basseng + frokost inkludert. Er ikke så glad i tanken med at jeg føler jeg invaderer andres privatliv eller at meg og sambo selv ikke får nok privatliv.  Og føler at om vi lager planer og bor hos noen andre med dem til stedet så må man inkludere dem i noen planer. Og uansett om jeg liker mitt søskenbarn og hennes mann høres ikke det så stas å bruke 24/7 av ferien med dem. Min sambo er 50/50 i dette pga at vi sparer ganske mye penger på hotell men jeg vil heller betale hotell neste gang en å bo hos andre.

Hva hadde dere sagt eller hadde dere tatt i mot tilbud? 

Anonymkode: 07661...b3e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Synes det er virkelig kjekt å stas da av henne å mannen si at om vi reiser ned i syden der de bor neste gang evnt neste år om vi drar så kan meg og sambo heller sove hos de og spare peng på hotell. Fin tanke! 

Hæ?

Anonymkode: ab4cf...39f

Sommerkroppen 2029 skrev (17 minutter siden):

Ville ikke bodd hos familie. Da står man ikke like fritt til å gjøre som man vil nei. 

Nettopp det høres «fritt» ut men man vet hva det betyr også at det nesten blir litt feil å bo hos noen for å bare ville tilbringe dagen ute eller gjøre andre ting uten dem inkludert en å spise middag med med dem eller spleise på disse ting om man har tenkt å prøve ut nye restauranter nesten ver eneste dag👀

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp det høres «fritt» ut men man vet hva det betyr også at det nesten blir litt feil å bo hos noen for å bare ville tilbringe dagen ute eller gjøre andre ting uten dem inkludert en å spise middag med med dem eller spleise på disse ting om man har tenkt å prøve ut nye restauranter nesten ver eneste dag👀

Skjønte ikke helt. Mener du at de forventer at dere skal gjøre mye sammen uavhengig om dere bor hos dem eller på hotell? 

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Skjønte ikke helt. Mener du at de forventer at dere skal gjøre mye sammen uavhengig om dere bor hos dem eller på hotell? 

Det vet vi ikke men for meg og sambo blir det nok litt frekt å gjøre ting ute ver dag uten å inkludere dem i noe om vi bor hos dem. Hotellet vi var i lå 30-40 min vekke fra der de bor så tror ikke de tenkte på det så mye da. 

Det går jo an å dele litt på det også, da? 

Bo litt der og litt på hotell? 

Da får man litt familiesamvær og litt egentid og ingen rekker å gå hverandre på nervene. 

Hotell. Jeg ønsker ikke å bo hos venner eller familie, og ønsker i alle fall ikke å stå i gjeld til dem sånn at de dukker opp hos oss en uke 😱

Anonymkode: 85672...253

Jeg hadde valgt å spare penger og takket ja. Men i vår familie er det helt vanlig og ok å da gjøre sitt og ikke nødvendigvis henge med vertskapet mer enn til frokost og kvelds. Ingen forventer at planer endres pga tilbud om overnatting. 

Nå sist bodde vi hos mammas kusine (som jeg ikke har sett eller snakket med på 15 år). Men velkomne var vi og sparte masse penger på overnatting. Vi bare sov der, var ute på vårt hele dagen. Og de var på jobb.

Anonymkode: fc1de...d7b

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde valgt å spare penger og takket ja. Men i vår familie er det helt vanlig og ok å da gjøre sitt og ikke nødvendigvis henge med vertskapet mer enn til frokost og kvelds. Ingen forventer at planer endres pga tilbud om overnatting. 

Nå sist bodde vi hos mammas kusine (som jeg ikke har sett eller snakket med på 15 år). Men velkomne var vi og sparte masse penger på overnatting. Vi bare sov der, var ute på vårt hele dagen. Og de var på jobb.

Hvordan kom dere på å spør noen dere ikke har sett på 15 år om å få bo hos dem? 

Anonymkode: ebbd0...cc2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tips: les gjennom innlegg før du poster. Her har du ikke brukt et eneste punktum, du bruker og/å helt vilkårlig og har ellers mange skrivefeil. Man må virkelig lese sakte for å skjønne hva du mener.

Anonymkode: a6659...0ee

Jeg hadde valgt hotell.

Men sønnen min på 23 år gjorde begge deler da han og samboeren var på ferie i sommer. De bodde en uke hos hennes familie og bodde en uke på hotell.

Anonymkode: 8e6c5...25d

Ville tatt høyde for å betale søskenbarn litt for overnattingsmulighet da, og ikke bare tenkt at det var «gratis» hotell. Spør hvor mye dere skal betale og vurder etterpå.

Anonymkode: f4d34...8fd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde valgt hotell.

Men sønnen min på 23 år gjorde begge deler da han og samboeren var på ferie i sommer. De bodde en uke hos hennes familie og bodde en uke på hotell.

Anonymkode: 8e6c5...25d

Jeg tenker det er sikkert greit for noen å gjøre det slikt :) når jeg reiste med foreldrene mine som barn/ungdom var det heilt greit men nå som voksen og en samboer, fortrekker jeg noe litt mer privat.

For oss holdt det med å besøke dem 1 gang og forsette med ferien våres til vi skulle reise tilbake. Tror jeg hadde blitt litt gal av å være der 2 hele uker i andres sitt hjem om de hadde noen forventninger til middager/frokoster sammen og handle sammen og vippsing, det blir på en måte litt mer planlegning en å bo i hotell.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ville tatt høyde for å betale søskenbarn litt for overnattingsmulighet da, og ikke bare tenkt at det var «gratis» hotell. Spør hvor mye dere skal betale og vurder etterpå.

Anonymkode: f4d34...8fd

Jeg tenker at det hadde ikke hvert «helt gratis» så derfor fortrekker jeg hotell i stedet. Ikke fordi jeg måtte ha betalt mitt søsken barn ting og tang, men blir fort mer å planlegge angående dusj bruk, middager, frokoster. Mens på hotell tar jeg det dag fra dag 

the amazing spidermamma skrev (4 timer siden):

Det går jo an å dele litt på det også, da? 

Bo litt der og litt på hotell? 

Da får man litt familiesamvær og litt egentid og ingen rekker å gå hverandre på nervene. 

Jeg synes de er kjekke men til og med å bodd der 1 uke hadde fort blitt for mye for meg. Så her holder det med besøk 1 gang. Vi reiste max 2 uker. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje dere kan ta noen dager hos dem og gjøre noen ting sammen og så ta resten av dagene på hotell?

Anonymkode: e305a...a5d

Jeg synes de er kjekke, men har ikke akkurat det behovet for å henge med dem flere en 1 gang besøk da det er så mye å finne å og utforske på.

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan kom dere på å spør noen dere ikke har sett på 15 år om å få bo hos dem? 

Anonymkode: ebbd0...cc2

Det var mamma som spurte uten at vi visste det. Og når de først sa ja, tok vi opp kontakten. Så nå har vi igjen kontakt med enda en del av storfamilien.

Vi bor i sydlige strøk og min egen far har sagt at når både han og kona (min stemor) kommer på besøk hit vil de bo på hotell slik at de får egentid og vi ikke går oppå hverandre. Når han reiser alene bor han her hos oss.

Det er jo bare å si det som det er, evt dele ferien slik at dere bor hos dem halvparten og hotell den andre halvparten. 

Anonymkode: ab5b2...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...