Gå til innhold

Fordeling av ting etter samboerskap

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått at når man ikke er gift tilhører ting den som har kjøpt det? Når man er gift så skal alt man har anskaffet mens man var gift deles? 

Hos oss har jo stort jeg kjøpt alt. Jeg har alltid tjent mest og han har alltid vært gjerrig. Virker ofte som han passer på at jeg betaler for ting så han slipper. Når vi nå skal fordele ting, kan jeg kreve at ting jeg har anskaffet er mitt?

Anonymkode: ee681...a45

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144449083-fordeling-av-ting-etter-samboerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 7.8.2024 den 13.26):

Ja. Det du har kjøpt, er ditt. 

Anonymkode: b99a5...a8f

Hva når den ene begynner å krangle på dette og skal ha ting han ikke har kjøpt selv? Hva gjør en da?

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva når den ene begynner å krangle på dette og skal ha ting han ikke har kjøpt selv? Hva gjør en da?

hvis du har kvittering på tingene, og kan vise ut fra bankutskrifter at du faktisk har betalt for det, så bør det ikke være noen problem. 

Sommerkroppen 2029 skrev (9 minutter siden):

hvis du har kvittering på tingene, og kan vise ut fra bankutskrifter at du faktisk har betalt for det, så bør det ikke være noen problem. 

Har jo neppe kvitteringer på mye av det siden det er kjøpt inn over 20 år... 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

da er det jo litt vanskelig ja. Men hvis han slår seg vrang så tror jeg at jeg ville ha fordelt noen av tingene. Har du nærmest kjøpt alt? 

Annonse

Sommerkroppen 2029 skrev (21 minutter siden):

da er det jo litt vanskelig ja. Men hvis han slår seg vrang så tror jeg at jeg ville ha fordelt noen av tingene. Har du nærmest kjøpt alt? 

Ja, nærmest. Jeg har alltid tjent mest, og han har aldri brydd seg om å kjøpe ting, kombinert med at han er gjerrig og ikke vil bruke penger. Han har kjøpt alt av ubetinget da, som henger, og garasjeutstyr og verktøy. Koster jo endel sånt og så han får jo alt det. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er det ting som er tilnærmet 20 år gamle så har det jo generelt lite verdi. Noen ganger er det letter å samle verdiene og dele tilnærmet likt. 

Anonymkode: 80ef3...12b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...