Gå til innhold

Ferietur, tenåringer "alene" hjemme

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt på hva folk flest tenker her. I år hadde vi med de yngste på 17 og snart 15 år på ferie til sydlige strøk i en uke før de reiste hjem og vi ble værende en ekstra uke. 17-åringen hadde med kjæresten og koste seg, men yngste ville egentlig ikke være med og har sagt klart i fra om at hun ikke vil være med på flere slike turer. Hjemme var eldre søsken på 20 og 22 år og holdt et øye med de yngste den uken vi var borte. Neste år tenkte vi å reise i to uker alene siden ingen av dem ønsker å være. Nest yngste vil da være 18 år og vil heller reise med venner. Hva tenker dere om å la en på nesten 16 år (bursdag i september) være "alene" hjemme i to uker, men hvor minst et eldre søsken alltid vil være hjemme. Det gikk veldig fint den ene uken i år.

Anonymkode: 1f665...212

Fortsetter under...

Om du kjenner dine barn vet du vel svaret. Jeg kunne lett latt min 15/16-åring vært hjemme med storesøstrene, mens min venninnes 15/16-åring hadde vært helt uaktuell for alene hjemme-tid. Hun kan knapt være alene mens man handler om man skal legge forsvarlighet til grunn.

Anonymkode: 8d292...217

Det kommer mye an på ungdommen og på de eldre søsken synes jeg. Noen er rolige, fornuftige og selvstendige og det går helt fint, mens for andre kunne det tatt helt av med festing, hjemme alene fester og kaos. Det er kanskje litt avhengig av hvor voksne og ansvarsfulle de eldre søskene er og hvordan forholdet mellom de er også. 

Anonymkode: a2240...de2

Annonse

Det kommer an på 16-åringen. Min 16-åring kunne fint vært hjemme. Min niese som er like gammel og som har hatt episoder der min bror har vært nødt å hente henne sørpe full i by’n på kvelden x flere - hadde jeg ikke reist i fra.

Anonymkode: b34c1...14e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...